کد خبر: 43428 A

ادامه اعتراض‌ ستاره‌ها به گلدن گلوب/ نامزد نشدن گرتا گرویگ بهت زده‌ام کرد

ادامه اعتراض‌ ستاره‌ها به گلدن گلوب/ نامزد نشدن گرتا گرویگ بهت زده‌ام کرد

گرتا گرویگ برای هیچ‌یک از دو فیلم "لیدی برد" و "زنان کوچک" با بازی سرشا رونان نامزد گلدن گلوب بهترین کارگردانی نشده است.

ایران آرت: انتقادات از گلدن گلوب به خاطر بی‌توجهی به کارگردانان زن با اعتراض تند "سرشا رونان" ادامه پیدا کرد. بازیگر ۲۵ ساله‌ی ایرلندی آمریکایی این هفته با فیلم "زنان کوچک" (Little Women) برای چهارمین بار نامزد گلدن گلوب شد، اما "گرتا گرویگ" نویسنده و کارگردان فیلم در میان نامزدهای بخش بهترین فیلمنامه و بهترین کارگردانی جایی نداشت. رونان در مصاحبه با شوی "امروز" شبکه‌ی ان‌بی‌سی می‌گوید از نامزد نشدن گرویگ بهت‌زده شده است.

رونان که به همراه "فلورنس پیو" در برنامه حاضر شده بود گفت: "او یکی از بهترین فیلم‌های امسال را ساخته. اما نامزد نشدنش باید اتفاق می‌افتاد تا به ما یادآوری شود چه راه درازی در پیش داریم. گرتا فیلمساز بسیار خوبی است. ما بدون او نمی‌توانستیم به اینجا برسیم. بازی ما بازیگران به یکدیگر وابسته است، اما گرتا بود که ما را دور هم جمع کرد و مغز متفکر اثر اوست."

به گزارش 30نما، رونان نامزدی گلدن گلوب خود را مدیون گرویگ می‌داند و پیشتر با انتشار بیانیه‌ای گفته بود: "من تا ابد قدردان گرتا گرویگ هستم به خاطر راهنمایی‌ها و مساعدت‌های او، و عزم او برای گردآوری تمامی این بازیگران فوق‌العاده، و ایجاد فضایی صمیمی برای روایت داستانی ویژه."

"زنان کوچک" دومین فیلم گرویگ است که با غفلت گلدن گلوب و "اتحادیه‌ی خبرنگاران خارجی هالیوود" مواجه می‌شود. گرویگ در گلدن گلوب ۲۰۱۸ و با فیلم "لیدی برد" (Lady Bird) نیز موفق نشد نامزدی بهترین کارگردانی را کسب کند. این در حالی بود که رونان بازیگر آن فیلم در بخش بهترین بازیگر زن، و خود فیلم در بخش بهترین فیلم موزیکال یا کمدی و بهترین فیلمنامه نامزد شده بود و چند جایزه را هم به خانه برد. گرویگ با این حال، در ادامه با "لیدی برد" نامزد اسکار بهترین کارگردان شد و پنجمین کارگردان زنی بود که به این افتخار نائل می‌شد.

"زنان کوچک" ۲۵ دسامبر اکرانش را در آمریکا آغاز می‌کند. گلدن گلوب ۲۰۲۰ در تاریخ ۵ ژانویه سال آینده میلادی از شبکه‌ی ان‌بی‌سی روی ایر می‌رود.

 

گلدن گلوب گرتا گرویگ سرشا رونان گلدن گلوب ۲۰۲۰
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین