کد خبر: 43462 A

توضیح مجری معروف درباره تحریم تلویزیون/ به شخصیت من توهین شد!

توضیح مجری معروف درباره تحریم تلویزیون/ به شخصیت من توهین شد!

احسان کرمی می‌گوید در کنار اینکه معتقد است رویکرد فعلی صداوسیما با آموزه‌های فرهنگی و اخلاقی ملی و مذهبی ایرانی منطبق نیست، یک دلیل شخصی هم برای رسانه ملی دارد.

ایران آرت: احسان کرمی، مجری، بازیگر و خواننده که هفته گذشته به همراه بازیگرانی نظیر شیلا خداداد، نیوشا ضیغمی و پولاد کیمیایی، تلویزیون را به دلیل برخوردهای تندش با هنرمندان تحریم کرد، در گفتگویی درباره علت اتخاذ چنین تصمیمی توضیح داد.

​کرمی هفته گذشته در اینستاگرامش نوشت: اجازه بدهید همینجا به روشنى بیان کنم بنده به واسطه مشغله هاى هنرى بیرون از سازمان صدا و سیما اولا فرصت همکارى با آن رسانه محترم را ندارم و در ثانى با توجه به رویکرد عجیب و گاه توهین آمیز رادیو تلویزیون نسبت به هنر و هنرمندان به هیچ عنوان قصد همکارى با آن سازمان را چه به عنوان بازیگر چه مجرى چه خواننده چه نویسنده و چه مهمان برنامه ندارم.

​تازه‌ترین گفت‌وگوی او با روزنامه همشهری درباره مسائل پیش آمده را در ادامه می‌خوانید:

اجازه بدهید سؤال اول را با تصمیم جدید شما آغاز کنیم که گفته‌اید دیگر نمی‌خواهید با رادیو و تلویزیون همکاری کنید. این در حالی است که شما چندین بار از سوی مسئولان صدا و سیما ممنوع‌التصویر شده‌اید اما این روزها که ممنوع‌التصویر نبودید چرا تصمیم به این کار گرفتید؟

 با شرایط فعلی رادیو و تلویزیون به‌هیچ‌عنوان کار نخواهم کرد. متأسفانه رویکرد فعلی سازمان صدا و سیما نسبت به فرهنگ، هنر و هنرمندان تقریبا هیچ انطباقی با آموزه‌های فرهنگی و اخلاقی ملی و مذهبی ایرانی ندارد. همین موضوع سبب شد تا تغییر این وضع، انصراف خود را از همکاری با آن سازمان اعلام کنم. البته دلایل شخصی هم دارم. به‌عنوان مثال کاری که مسئولان این سازمان با من در جشنواره جام‌جم صورت کردند، توهینی به شخصیت من بود. بدون هیچ دلیلی اسم‌ام را از فهرست نامزدهای این جشنواره در بخش اجرا، بازیگری و خواننده تیتراژ پایانی حذف کردند. اینها فقط بخش کوچکی از بی‌انصافی‌ای بود که تلویزیون در حق من کرد. همچنین بارها و بارها بدون ذکر هیچ دلیلی مرا ممنوع‌التصویر اعلام و بعد خارج کردند. حالا من منتظر ننشستم که امروز مرا ممنوع‌التصویر اعلام کرده و چند روز بعد از ممنوع‌التصویری خارج کنند. البته من در چند سال اخیر در تلویزیون کار اجرا نکرده‌ام و فقط برنامه "خندوانه" رامبد جوان بود که آن هم به واسطه دوستی‌ای که با او داشتم قبول کردم.

در کل مخالف این حرکت سازمان صدا و سیما هستم که هر چند روز یک‌بار یک مجری یا بازیگر را ممنوع‌التصویر کرده و فردا او را از ممنوع‌التصویری خارج می‌کنند. من دیگر اجازه نمی‌دهم این رفتار با من تکرار شود. گرچه کار در این حوزه را دوست دارم چون بیشتر با مردم در ارتباطم، اما متأسفانه شرایط فعلی، کار کردن با این سازمان را برای ما سخت و سخت‌تر کرده است. باز هم تأکید می‌کنم با این مدیران فعلی من صلاح می‌دانم که به‌هیچ‌عنوان برای رادیو و تلویزیون بازی نکنم و تنها موردی که استثنا کرده‌ام مجموعه کلاه‌قرمزی است. بدیهی است درصورت تغییرات بنیادین در جهت رضایت مخاطبان و هنرمندان اینجانب پیشنهادهای مناسب از طرف رادیو و تلویزیون را می‌پذیرم. همچنین از طرف خود و نه گروه موسیقی نوشه که من در آن به‌عنوان خواننده حضور دارم اعلام می‌کنم که پخش آثار موسیقایی گروه ما بلامانع است.

چطور شد مجموعه کلاه قرمزی را استثنا کردید؟

من از سال ۹۳ فعالیتم را به‌عنوان صداپیشه عروسک "ببخشید عزیزم" با مجموعه کلاه‌قرمزی شروع کردم و دیالوگ‌های این شخصیت عروسکی برای مردم و خودم خاطره‌انگیز شده است. از آنجا‌که مردم به مجموعه کلاه‌قرمزی علاقه ویژه‌ای دارند به احترام آنها این همکاری را ادامه خواهم داد. البته ناگفته نماند چون بیرون از سازمان صداو سیما ضبط می‌شود همکاری برایمان راحت‌تر خواهد بود. البته همه اینها به این بستگی دارد که این مجموعه ساخته شود ولی غیراز این به‌هیچ‌عنوان با این شرایط همکاری نخواهم کرد.

برویم سراغ نمایشی که این روزها در میان اهالی هنر سر و صدای زیادی کرده است. از تجربه حضورتان در نمایش موزیکال مری پاپینز برایمان بگویید.

بازی در این نمایش تجربه جذابی برای من هست. وقتی که رنگ، نور، حرکت و موسیقی همه اینها با هم عجین می‌شود طبیعتاً همانقدر که برای تماشاگر جذابیت دارد برای خود ما بازیگران هم جذاب است بنابراین من از این کار خیلی لذت می‌برم و خوشحال هستم که یکی از اعضای این گروه هستم.

در این نمایش تقریبا گریم سنگینی هم داشتید.

بله گریم سنگین و کار متفاوتی برای من بود، اما بازتاب‌های خوب آن به سختی‌هایش می‌ارزد. طبیعتاً وقتی این کار به درجه می‌رسد که مردم از آن استقبال می‌کنند و رضایت دارند و نشانگر تلاش‌های بسیار عوامل تولید است. این نشان می‌دهد که پشت این کار ماه‌ها تمرین‌های سخت و سنگینی بود، به‌ویژه گروه حرکت که بسیار حق به گردن این نمایش دارند. آنها ماه‌ها تمرین دشوار کردند. سایر بچه‌ها هم تمرین بسیار جدی و همراه با آواز داشتند. به‌ویژه خانم بهنوش طباطبایی که کار بسیار دشواری داشتند. گریمی هم که من دارم به نسبت کارهای تئاتر گریم سنگینی است. البته این سلیقه خانم لعیا خرامان چهره‌پرداز گروه بود. گریم می‌توانست خیلی ساده‌تر هم باشد اما ایشان اصرار داشتند که این گریم به باورپذیری بازی من کمک خواهد کرد. همینطور هم شد و من واقعاً از ایشان بسیار ممنون هستم. اینجاست که نقش یک طراح چهره‌پردازی در یک اثر نمایشی نشان داده می‌شود.

 

تلویزیون احسان کرمی مجری صداوسیما
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین