کد خبر: 43587 A

بدرود خانم کارینا/ ستاره سینما تسلیم سرطان شد

بدرود خانم کارینا/ ستاره سینما تسلیم سرطان شد

بازیگر دانمارکی-فرانسوی و ستاره فیلم‌های ژان-لوک گدار در دوران موج نو سینمای فرانسه در ۷۹ سالگی تصمیم سرطان شد و از دنیا رفت.

ایران آرت: آنا کارینا در دهه ۱۹۶۰ ظهور کرد و در هفت فیلم به کارگردانی همسر سابقش گدار مقابل دوربین رفت که "پیرو خله" و "آلفاویل" از آن جمله‌اند. او که چند سال با بیماری سرطان می‌جنگید، در بیمارستانی در پاریس درگذشت، در حالی که چهارمین همسرش دنیس بری (فیلمساز آمریکایی) را بر بالین داشت.

فرانک ریستر، وزیر فرهنگ فرانسه در توییتر خود مرگ کارینا را تسلیت گفت و نوشت: "امروز سینمای فرانسه یتیم شد و یکی از اسطوره‌های خود را از دست داد." کارینا هنوز نوجوان بود که از سرزمین مادری خود دانمارک به پاریس آمد تا بازیگر شود. هر چند پیش از ورود به سینما مدتی در صنعت مد فعال بود و روزی که داشت در خیابان شانزه‌لیزه قدم می‌زد، توجه گدار را به خود جلب کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، فیلمساز سرشناس موج نو سینمای فرانسه به کارینا پیشنهاد داد در یکی از صحنه‌های برهنه "از نفس افتاده" بازی کند که ستاره جوان نپذیرفت. آنا در ۲۱ سالگی و زمانی که همسر گدار بود، در جشنواره فیلم برلین ۱۹۶۱ برای بازی در "زن زن است" جایزه بهترین بازیگر را گرفت و چهار سال بعد از گدار جدا شد. او در ۲۰۱۸ درباره زندگی مشترک خود گفت: "ما هم را عاشقانه دوست داشتیم اما زندگی کردن با ژاک بسیار پیچیده بود."

کارینا در همان مصاحبه درباره کارهای پیچیده و عجیب فیلمساز سرشناس هم گفت: "او کسی بود که به شما می‌گفت می‌خواهد برود سیگار بخرد. می‌رفت و سه هفته بعد برمی‌گشت." این بازیگر موفق بعدها هوس فیلم ساختن هم کرد و در ۱۹۷۳ روی صندلی کارگردانی "با هم زندگی کنید" نشست. کارینا یک خواننده موفق هم بود.

آنا کارینا

 

بازیگر زن ژان لوک گدار خانم بازیگر آنا کارینا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین