کد خبر: 43641 A

فیلم‌هایی که مدعی اکران نوروزی هستند/ از دینامیت تا ارتش سری

فیلم‌هایی که مدعی اکران نوروزی هستند/ از دینامیت تا ارتش سری

بر اساس گزارش‌ها نام 2 فیلم برای فتح گیشه در نوروز 99 جدی‌تر از سایر رقباست.

ایران آرت: سالی که با آشوب و برفش هنوز یک زمستان از تقویم طلبکار است برای سینما چندان آفتابی نبود. جز همان معدود فیلم‌های رتبه بالای جدول، فروش سایر فیلم‌ها عملا نشان شکست بر پیشانی داشت و حالا همه فکر و ذکر اهالی سینما از مدیران دولتی تا پخش و تهیه‌کننده‌ها این است که ققنوس سینما دوباره از خاکستر گیشه برخیزد.

​به گزارش همشهری، زمان مناسب برای بهار تنظیم‌شده و راه‌حل اصلی توجه به فیلم‌ها و فیلمسازانی است که فروش گیشه‌شان تضمینی است. با این حساب و کتاب است که از همین حالا نام 2 فیلم برای فتح گیشه در نوروز جدی‌تر از سایر رقباست.

از "تگزاس" تا "دینامیت" 

اگر شما هم فیلمی می‌ساختید که قسمت اولش در سال 97رتبه چهارم فروش سال را از آن خود می‌کرد و قسمت دومش در سال‌جاری در رتبه دوم فروش جا خوش کرده بود برای نجات گیشه با شما هماهنگی‌های خاص صورت می‌گرفت. ماجرا از این قرار است که مسعود اطیابی با تگزاس‌هایش نشان‌داده که فتح گیشه سینمای ایران را خوب می‌شناسد و البته جالب‌تر اینکه همیشه در آستینش یکی، دو اثر نجات‌دهنده هم دارد. 

ماجرا از این قرار است که اطیابی بالاخره توانسته گیر و گرفت‌های فیلم دینامیت با بازی محسن‌کیایی، پژمان‌جمشیدی و احمد‌مهرانفر را برطرف کند تا بالاخره دینامیت ابتدا در جشنواره سی‌و‌هشتم و بعد هم در اکران نوروز منفجر شود. اطیابی در پاسخ به همشهری درباره اینکه آیا قرارداد فیلم برای اکران نوروز بسته شده یا نه، می‌گوید: "البته هدف ما اکران نوروز است اما به هر حال باید تغییرات آیین‌نامه‌ها و مسائل پیش‌بینی‌ناپذیر دیگر را هم درنظر گرفت". او همچنین تأکید می‌کند که جز فیلم دینامیت برای فیلم انفرادی با بازی رضا عطاران، مهدی هاشمی و احمد مهرانفر هم در جشنواره سی و هشتم فرم پر کرده است. اطیابی البته تأکید می‌کند که فیلم انفرادی در مرحله تدوین قرار دارد و گروهش در تلاش هستند این فیلم هم به دبیرخانه جشنواره تحویل شود.

با این تفاسیر می‌توان نتیجه گرفت که احتمالا میان حل‌و‌فصل مشکلات فیلم دینامیت با وعده اکران نوروزی رابطه‌ای وجود دارد که برنده‌اش احتمالا گیشه سینماها خواهد‌بود.

توقف پیشروی ارتش سری 

هنوز آذرماه آغاز نشده بود که خبر صدور پروانه نمایش فیلم پیمان قاسم‌خانی با نام "خوب، بد، جلف2: ارتش‌سری" منتشر شد و چند عکس از فیلم هم مکمل این خبر شد که فیلم بدون نمایش در جشنواره، راه نمایش‌عمومی را به‌ سرعت خواهد‌ پیمود. سری اول این فیلم که در دوره سی‌و‌پنجم جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد منتقدان را راضی نگه‌داشت و در نوروز سال 96 هم فروش خوبی را تجربه‌ کرد. قاسم‌خانی اما بعد از ساخت سری دوم این فیلم، توجه چندانی به نمایش آن در جشنواره نداشت و درگیر مقدمات نمایش عمومی فیلم شد، اما ظاهرا به ناگاه همه‌‌چیز تغییر کرد‌ه ‌است. ارتش سری راهی دبیرخانه جشنواره فیلم فجر شده و احتمالا اکران نوروزی فیلم هم سرجهازی همین تامل برای به نمایش در نیاوردن فیلم در روزهای پاییزی است.

شنیده‌هایی هم وجود دارد مبنی بر اینکه تهیه‌کننده فیلم در این روزها فیلم را به یکی از پخش‌کننده‌های بزرگ سینما واگذار کرده‌ و به همین دلیل اکران نوروزی فیلم از همین حالا تقریبا قطعی شد‌ه ‌است.

تغییر برای نجات

به‌نظر می‌رسد اقتصاد در سینما این روزها به سمت بحرانی‌شدن پیش می‌رود و اگر تلاش‌های اضافی مانند آنچه در تغییرات اکران که در همین متن به آن اشاره شده صورت نگیرد، ورشکستگی سینمادارها و افت بیش از پیش نبض سینما در آینده‌ای نزدیک، محتمل است. البته نباید فراموش کرد که چینش پازل اکران با تمرکز صرف بر فصول طلایی، نتیجه‌ای جز رکود سینما در ایام دیگر سال ندارد. برنامه اکران سینماها باید همواره به‌گونه‌ای تنظیم شود که در همه فصول سال، فیلم‌های رفیق گیشه یک پای معادلات اکران باشند و آشوب، برف و آلودگی نتوانند نفس فروش را بگیرند.

 

پیمان قاسم خانی احمد مهرانفر مسعود اطیابی ارتش سری دینامیت اکران نوروزی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین