کد خبر: 43758 A

برترین فیلم‌های سال ۲۰۱۹ به انتخاب ۳۰۰ منتقد

برترین فیلم‌های سال ۲۰۱۹ به انتخاب ۳۰۰ منتقد

در نظرسنجی ایندی‌وایر برای انتخاب بهترین‌های سال، بیش از ۳۰۰ منتقد از سراسر دنیا شرکت کردند.

ایران آرت: چهاردهمین دوره‌ی یکی از بزرگترین نظرسنجی‌ها از منتقدین و خبرنگاران سراسر دنیا این هفته توسط "ایندی‌وایر" برگزار شد تا فیلم "انگل" (Parasite) به کارگردانی "بونگ جون هو" که مسائل پیچیده‌ای مانند طبقات اجتماعی و منازعات خانوادگی را بررسی می‌کند، به عنوان برترین فیلم سال ۲۰۱۹ شناخته شود.

دیگر برگزیدگان شامل "آدام درایور" بازیگر "داستان زناشویی" به عنوان بهترین بازیگر مرد، "لوپیتا نیانگو" با "ما" به عنوان بهترین بازیگر زن، "جو پشی" بهترین بازیگر مرد نقش مکمل برای "ایرلندی"، و "لورا درن" بازیگر "داستان ازدواج" بهترین بازیگر زن نقش مکمل می‌شد. "راجر دیکینز" نیز با فیلم جنگی "۱۹۱۷" بهترین فیلمبردار سال ۲۰۱۹ انتخاب شد و "آتلانتیک" به کارگردانی "ماتی دیوپ" بهترین فیلم اول یک کارگردان. "آپولو ۱۱" نیز که فرود روی ماه را روایت می‌کند بهترین مستند امسال شناخته شد.

به گزارش 30نما، پیروزی "انگل" در این نظرسنجی در حالی ثبت می‌شود که این فیلم تاکنون افتخارات بسیاری را کسب کرده. بونگ اولین کارگردان کره‌ای بود که بهار گذشته برنده‌ی نخل طلای کن شد، از این گذشته، فیلم رکوردهای گیشه را هم شکست و اکنون با ۲۰.۳ میلیون دلار پرفروش‌ترین فیلم کره‌ای زبان تاریخ آمریکا و یکی از ۱۰ فیلم خارجی زبان تاریخ سینمای آمریکاست. بونگ از سوی دیگر نامزدی گلدن گلوب را هم در کنار جوایزی دیگر از جمله حلقه‌ی منتقدین نیویورک و لس آنجلس کسب کرده است.

فیلم "ایرلندی" به کارگردانی "مارتین اسکورسیزی" و به دنبال آن "داستان زناشویی" و "چهره‌ی یک زن در آتش" و "الماس تراش‌نخورده" دیگر آثار برگزیده‌ی امسال بودند که رتبه‌های بعدی را پس از "انگل" تصاحب کردند.

تمامی عناوین این فهرست باید در سال ۲۰۱۹ به شکل عمومی روی پرده می‌رفتند. با این حال، حضور منتقدین در جشنواره‌های پاییز موجب شد طیف گسترده‌تری از فیلم‌ها در این نظرسنجی وارد شوند و بعضی از آثاری را شامل شوند که سال آینده میلادی اکران می‌شوند. به همین علت "ایندی‌وایر" از منتقدین دعوت کرده است تا بهترین آثار سینمایی سال آینده را هم نام ببرند. "صدای متال" درام موزیکال "ریز احمد"، "ویتالنا وارلا" مستنددرام "پدرو کاستا" از جمله این فیلم‌ها بودند.

بهترین فیلم‌های به انتخاب منتقدین به شرح زیر است:

۱. انگل (Parasite)

۲. ایرلندی (The Irishman)

۳. داستان زناشویی (Marriage Story)

۴. روزی روزگاری در هالیوود (Once Upon a Time… in Hollywood)

۵. چهره‌ی یک زن در آتش (Portrait of a Lady on Fire)

۶. رنج و شکوه (Pain & Glory)

۷. الماس تراش‌نخورده (Uncut Gems)

۸. یادگار (The Souvenir)

۹. جوکر (Joker)

۱۰. زنان کوچک (Little Women)

۱۱. وداع (The Farewell)

۱۲. شمشیرهای از رو بسته (Knives Out)

۱۳. ترانزیت (Transit)

۱۴. فانوس دریایی (The Lighthouse)

۱۵. ما (Us)

۱۶. زندگی پنهان (A Hidden Life)

۱۷. به سوی ستارگان (Ad Astra)

۱۸. سفر از روز دراز به شب (Long Day’s Journey Into Night)

۱۹. آتلانتیک (Atlantics)

۲۰. های لایف (High Life)

۲۱. ۱۹۱۷ (1917)

۲۲. آخرین سیاهپوست سان فرانسیسکو (The Last Black Man in San Francisco)

۲۳. جوجو خرگوش (Jojo Rabbit)

۲۴. فیلی که آرام نشسته (An Elephant Sitting Still)

۲۵. نیمه‌ی تابستان (Midsommar)

 

ایرلندی ایندی وایر بونگ جون هو فیلم انگل
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین