کد خبر: 44031 A

پاسخ کارگردان "جوکر" به ابهامات/ جوکر واقعی کیست؟

پاسخ کارگردان "جوکر" به ابهامات/ جوکر واقعی کیست؟

در ویدیوی ۲۲ دقیقه‌ای از پشت صحنه‌‌ "جوکر"، تاد فیلیپس ابهامات پیرامون پایان فیلم را برطرف می‌کند

ایران آرت: بیش از دو ماه از اکران "جوکر" (Joker) به کارگردانی "تاد فیلیپس" در سالن‌های سینما و رکوردشکنی‌های این فیلم در سراسر دنیا می‌گذرد. هواداران از آن پس وقت زیادی را صرف رمزگشایی از شخصیت "آرتور فلک" با بازی "واکین فینیکس" از جمله صحنه‌ی پایانی فیلم کردند که شخصیت در یک آسایشگاه روانی محبوس شده است.

پرسش این بود که آیا آرتور کارش به این آسایگشاه کشیده یا در تمامی طول فیلم در آن‌ مکان بوده است؟ پایان‌بندی "جوکر" این تصور را به وجود می‌آورد که حوادثی که مخاطب در فیلم می‌بیند می‌تواند داستانی باشد که آرتور برای دکتری تعریف می‌کند. به این معنا که آنچه او نقل می‌کند فاقد اعتبار است زیرا شخصیت او یک راوی قابل اطمینان نیست.

در ویدیوی ۲۲ دقیقه‌ای از پشت صحنه‌‌ی "جوکر"، فیلیپس ابهامات پیرامون پایان فیلم را برطرف می‌کند. کارگردان می‌گوید به اعتقاد او یکی از دلایلی که آرتور ممکن است ضدقهرمان قطعی دنیای "بتمن" نباشد این است که حکایت آرتور نسخه‌ای است که او برای دکترها بازگو می‌کند. وقتی که فیلم به آسایشگاه آرکام کات می‌خورد، مشخص می‌شود که او تمام مدت آن‌جا بوده و نسخه‌ی خودش را از وقایع به یاد می‌آورد.

فیلیپس می‌گوید: "به طرق مختلفی می‌توان به فیلم نگاه کرد. او ممکن است "جوکر" نباشد. این فیلم تنها نسخه‌ای از پیشینه‌ی شخصیت است. نسخه‌ای که این مرد در اتاق یک آسایشگاه روانی بازگو می‌کند. من شک دارم که او معتبرترین راوی در دنیا باشد، متوجه منظورم هستید؟"

به گزارش 30نما، این ادعا که "جوکر" تنها نسخه‌ای است از آرتور در اتاق یک آسایشگاه در حال شرح وقایع، باعث می‌شود که صحنه‌ی پایانی کمی استحکام بیشتری پیدا کند. فیلیپس از مدت‌ها قبل تأکید می‌کرد که "جوکر" فینیکس ممکن است آن دشمن "بتمن" نباشد که هواداران می‌شناسند و به او علاقه‌مندند. فینیکس در مصاحبه با لس آنجلس تایمز با این ایده مخافت کرده و گفته بود آرتور به نظرش "جوکر" واقعی است. او افزوده بود: "اما نمی‌دانم. این فقط نظر من است."

فینیکس به خاطر بازی در "جوکر" نامزد دریافت "جوایز اتحادیه‌ی بازیگران" آمریکا و گلدن گلوب شد. این فیلم نامزد گلدن گلوب بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین موسیقی متن نیز شده است.

 

جوکر تاد فیلیپس واکین فینیکس
نظرات خوانندگان
  • رامین
    پاسخ

    شاید خیلی ها مخالف باشند ولی من از اینکه می بینم یک نفر میاد اثرش رو توضیح میده به عنوان رفع ابهام خوشم نمیاد ؛ چون این احساسو بهم میده که اثر اونقدر ناقصه که مجبورن با توضیح دادن جمعش کنن. حالا شما رو نمی دونم این نظر من بود.

  • ریحانه
    پاسخ

    جوکر بدبخ اس و خوانواده ندارد

  • مهراد
    پاسخ

    خیلی بد بود

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین