کد خبر: 44099 A

انتقاد کارگردان "سلام بمبئی" به نسخه تلویزیونی/ دیالوگ‌های فارسی محمدرضا گلزار هم دوبله شده است!

انتقاد کارگردان "سلام بمبئی" به نسخه تلویزیونی/ دیالوگ‌های فارسی محمدرضا گلزار هم دوبله شده است!

کارگردان فیلم "سلام بمبئی" نسبت به دوبله این فیلم که در تلویزیون پخش شده است، انتقاد کرد.

ایران آرت، پنج شنبه شب ۵ دی نسخه‌ای از فیلم سینمایی "سلام بمبئی" به کارگردانی قربان محمدپور با بازی محمدرضا گلزار و بنیامین بهادری از شبکه "ای فیلم" تلویزیون پخش شد که نحوه دوبله آن، دیدن فیلم را دست کم برای کسانی که قبلاً "سلام بمبئی" را در سینما دیده بودند سخت و غیرقابل تحمل می‌کرد. 

در این نسخه که قبلا هم از تلویزیون پخش شده، بعضی دیالوگ‌های هندی و انگلیسی به فارسی دوبله شده در حالی که بعضی دیالوگهای هندی فقط زیرنویس فارسی داشتند، اما به نظر می‌رسد برای یکدست شدن کار و اینکه بیشتر حال و هوای فیلمهای هندیای که در تلویزیون ایران دوبله و ‌پخش شده تداعی شود، تمام دیالوگها یعنی حتی زمانی که گلزار و بهادری به زبان فارسی صحبت میکنند هم با صدای دوبلور جایگزین شده است.

به گزارش ایسنا، البته این تمام ماجرا نیست چون با همین کار، دیالوگ‌ها و صوتهای اضافه تری نسبت به اصل فیلم شنیده می‌شود و با تغییر لحن شخصیت اصلی، تلاش برای افزودن بار کمدی به فیلم کاملا مشهود است.‌

در این باره قربان محمدپور که مشغول انجام پیش تولید فیلم جدیدش با نام "عاشقی در هانوی" است، توضیح داد: من با دوبله این فیلم کاملاً مخالف بودم و این موضوع را به تهیه کننده محترم هم (جواد نوروزبیگی)گفته بودم چرا که معتقدم تماشاچی دوست دارد بازی محمد رضا گلزار را حتی در زمانی که به انگلیسی صحبت می‌کند، با صدای خودش ببیند و بشنود نه فردی دیگر. البته اصرار برای دوبله فیلم زمان اکران هم وجود داشت که مخالفت من با انجام نشدن این کار نتیجه داد اما برای پخش از تلویزیون گفتند باید حتما دوبله شود.

وی افزود: من به هیچ عنوان راضی به این کار نبودم و اگرچه در جریان کلی اتفاق بودم اما از آنجا که کلا مخالفت داشتم از جزئیات بی خبر بودم و بعد متوجه شدم این دوبله مشکلات زیادی دارد و خوب و منطقی در نیامده و خیلی جاها اصلا سینک نشده است. ضمن اینکه شوخی‌ها تغییر کرده و چیزهایی اضافه شده که اصلا در فیلمنامه نبود و این ها همه به فیلم لطمه زیادی زده است.

محمدپور ادامه داد: زمان اکران سلام بمبئی هجمه‌های زیادی به فیلم وارد شده بود ولی دوبله شد تا از تلویزیون پخش و مشخص شود که مشکلی نداشته است. با این حال این کار مورد تایید من نیست و اگر چه دوبله توسط تلویزیون انجام نشده، اما برای عید هم که آن را پخش کردند، گفته بودم این نسخه نمایش داده نشود ولی نظرشان بر این بود که با زیرنویس مخاطب خسته می‌شود این در حالی است که الان تمام دنیا فیلم ها با زیرنویس پخش می‌شوند و آنها را دوبله نمیکنند.

 

محمدرضا گلزار سلام بمبئی قربان محمدپور
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین