کد خبر: 44157 A

مهمترین جایزه سینمای هند در دستان آمیتاب باچان/ عکس

مهمترین جایزه سینمای هند در دستان آمیتاب باچان/ عکس

آمیتاب باچان بالاترین افتخار سینمایی هند را دریافت کرد.

ایران آرت: "آمیتاب باچان" هنرپیشه مشهور بالیوودی بالاترین افتخار سینمایی هند را از دست "رام نات کویند" رئیس‌جمهور هندوستان دریافت کرد. 

او جایزه معتبر "دادا صاحب پهالک" را در راشتراپاتی بهاوان از دست رئیس‌جمهور "رام تان کویند" دریافت کرد.

باچان ۷۷ ساله به خاطر سهم برجسته‌اش در سینمای بالیوود، مفتخر به دریافت بالاترین افتخار صنعت فیلم شد.

به گزارش فارس، این جایزه شامل یک تندیس طلایی به همراه جایزه نقدی به مبلغ یک میلیون روپیه می‌شود. همسر وی جایا و پسرش آبیشک باچان این بازیگر را برای این مراسم معتبر همراهی کردند.

آمیتاب باچان امسال بخاطر بیماری در مراسم جوایز ملی فیلم شرکت نکرده بود. او در توئیتر اعلام کرده بود که دکترش به دلیل بیماری اجازه سفر به او نمی‌دهد.

88

آمیتاب باچان در کارنامه برجسته‌اش، به دلیل بازی در فیلم‌های "مسیر آتش"، "سیاه"، "پدر" و "پیکو" موفق به کسب چهار جایزه فیلم ملی شده است.

باچان امسال با فیلم جدیدش "بدلا"(انتقام) که تریلری تعلیقی است، طرفدارانش را خوشحال کرد.

آمیتاب باچان زادهٔ ۱۱ اکتبر ۱۹۴۲ در الله‌آباد هند بازیگر، تهیه‌کننده، خواننده و مجری تلویزیونی فیلم‌های بالیوود در کشور هند است. این ستاره بالیوودی که در تحت عنوان "Big B" نیز مشهور است بیش از بیست میلیون هوادار در توییتر دارد و در دنیای هنری این کشور مانند پادشاه با او برخورد می‌شود. باچان نخستین هنرپیشه هندی است که در موزه لندن جایی برای خود دارد و همچنین در نظرسنجی سال ۱۹۹۹ ملقب به "بازیگر هزاره" شد. او به "پدر سینمای هند" نیز مشهور است. او تا بحال دوازده بار جایزه فیلم فیر، جایزه اصلی فیلم‌های هندی، را از آن خود کرده‌ است. باچان در طول پنج دهه، در حدود ۱۹۰ فیلم هندی بازی کرده است

بالیوود سینمای هند آمیتاب باچان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین