کد خبر: 44333 A

اولین گفتگو با بازیگر نقش وارش/ نداشتن عمل زیبایی به من کمک کرد/ پاسخ به انتقاد گیلانی‌ها

اولین گفتگو با بازیگر نقش وارش/ نداشتن عمل زیبایی به من کمک کرد/ پاسخ به انتقاد گیلانی‌ها

بازیگر نقش وارش گفت: مسلماً کسی که قرار است شخصیت یک زن روستایی در دهه۳۰ را بازی ‌کند باید چهره معمولی و به دور از عمل جراحی داشته باشد. عوامل فیلم هم این موضوع را مدنظر داشتند

ایران آرت: "وارش" یکی از سریال‌های پرحاشیه و البته پرمخاطب این روزهای تلویزیون است که از همان روزهای نخست پخش در شبکه‌های اجتماعی سروصدای زیادی به پا کرد. سریالی که حول محور شخصیت یک زن روستایی می‌گذرد و لوکیشن‌های منحصر به فردش مخاطبان سیما را جذب کرده است. داستان مجموعه از دهه ۳۰ روایت می‌شود و قصه‌ای پرفراز و نشیب را به تصویر می‌کشد که در ادامه به دهه حاضر نیز می‌رسد. 

​به گزارش همشهری، نقش اصلی‌ این سریال شبانه شبکه سه سیما را الهام طهموری بازی می‌کند؛ بازیگری که برخلاف عمده نقش‌آفرینان این سریال، ‌زاده این خطه نیست و با وارش این داستان هم زمین تا آسمان فاصله دارد. اما به قول خودش برای ایفای این نقش حسابی تلاش کرده و کم نگذاشته است. او دوره بازیگری دیده و از سال85 وارد عرصه بازیگری شده و چندین سریال و فیلم سینمایی بازی کرده است. با او درباره پیچیدگی‌های شخصیت وارش و همچنین چالش‌های او برای بازی در این نقش صحبت کرده‌ایم. 

بی‌مقدمه می‌پرسیم چه شد که شما را برای نقش اول سریال وارش انتخاب کردند؟ این درست است یکی از علت‌های انتخاب شما برای این نقش این است که شما عمل جراحی زیبایی درصورت‌تان نداشته‌اید؟ 

من قبلا در سریال پرستاران با تهیه‌کنندگی آقای‌تخشید کار کرده بودم. مشغول بازی در سریال پدر بودم که او مرا برای بازی در سریال وارش دعوت کردند. قرار بود برای تست بازیگری چند سکانس از فیلمنامه وارش را بخوانم که خوشبختانه با وجود گزینه‌های زیاد برای نقش وارش مرا انتخاب کردند. من خودم هم با همان چند سکانسی که اجرا کردم عاشق شخصیت وارش شدم و پی بردم که شخصیت متفاوتی دارد. درباره موضوع نداشتن عمل جراحی هم مسلماً کسی که قرار است شخصیت یک زن روستایی در دهه۳۰ را بازی ‌کند باید چهره معمولی و به دور از عمل جراحی داشته باشد. عوامل فیلم هم این موضوع را مدنظر داشتند. شاید یکی از دلایل انتخاب من این باشد که عمل جراحی زیبایی روی صورتم نداشتم اما کسی مستقیما به من چیزی نگفته است.

بازتاب این سریال در روزهای نخست چندان برای اهالی گیلان خوشایند نبود. البته عوامل فیلم تلاش کردند تا با توضیحات شفاهی و کتبی در رسانه‌های مختلف این سوءتفاهم را برطرف کنند. از این بازخوردها برایمان بگویید.

متأسفانه در روز‌های اول پخش با مشکلی مواجه شدیم که انتظارش را نداشتیم. من فارغ از هر موضوعی از اینکه مردم خوب گیلان از ما ناراحت شدند، متاثر و ناراحت شدم. در آن چهارماهی که در شهر لاهیجان بودم واقعاً عاشق مردم گیلان شدم. خیلی دوستشان دارم. مردمانی خونگرم، دلسوز، مهربان، غیور و باتعصب هستند. از ناراحتی این مردم عزیز خیلی متاثر شدم. واقعاً یک سوءتفاهم بود. سریال وارش تلاش می‌کند تا بخش‌هایی از زندگی این عزیزان و به‌ویژه یک بانوی گیلانی غیرتمند و دلسوز را به تصویر بکشد. با وجود اینکه شخصیت وارش هم مثل بسیاری از آدم‌ها بی‌عیب ‌و ایراد نیست و حتی یک جاهایی هم خطاهایی دارد اما در کل کاراکتری ستودنی و جلوه‌ای از یک مادر دلسوز و مهربان است. این قول را به گیلانی‌های عزیز می‌دهم با پخش قسمت‌های بعدی سریال کم‌کم متوجه این سوءتفاهم و نیت خوب عوامل سریال خواهند شد. کما اینکه در قسمت‌هایی هم که پخش شد سوءتفاهم‌ها کمتر شده است.

شما نقش زنی سلحشور روستایی و مادر 2فرزند را بازی می‌کنید. نقشی که قبلا نه در کارهای هنری و نه در زندگی شخصی تجربه نکرده بودید. از سختی‌ها و البته تجاربی که به‌دست آوردید برایمان بگویید.

 بله من روزهای اول که چند سکانس را خواندم کاملا متوجه شدم که نسبت به نقش‌های قبلی، کار سختی است. هم مقطع سنی متفاوتی دارد و هم باید با لهجه‌ای صحبت کنم که تاکنون صحبت نکرده بودم. بعد که فیلمنامه را کامل خواندم متوجه شدم که ساده‌ترین اتفاقات همین مقطع سنی و لهجه است و من با یک کاراکتر خیلی پیچیده مواجه هستم که یکی از برجسته‌ترین چیزهایی که در این زن می‌بینیم، مادر بودن اوست و من عاشق این حس مادرانگی او شدم. حس‌های جدیدی را با این کاراکتر تجربه کردم که برایم خیلی شیرین بود. 

اصالتا شمالی هستید؟ برای ادای لهجه و گویش محلی مشکلی نداشتید؟

 نه من اصالتا اصفهانی هستم و آشنایی چندانی هم با این لهجه نداشتم.

برنامه‌تان برای روزهای آینده چیست؟ می‌خواهید بازیگری را به‌صورت حرفه‌ای دنبال کنید یا نه برنامه دیگری دارید؟ 

من از کودکی عاشق بازیگری بودم و هیچ وقت به شغلی جز بازیگری فکر نکردم. برای موفقیت در رشته‌ام خیلی کارها کردم، زحمت کشیدم و دوست دارم که با همه وجودم در رشته مورد علاقه‌ام موفق شوم. از آینده خبر ندارم. نمی‌دانم چه اتفاقی برای من خواهد افتاد اما چیزی که من دوست دارم این است که با همه وجودم بازیگری را تا آخرین لحظه عمرم ادامه دهم.

صحبتی با علاقه‌مندان به این رشته و کسانی که می‌خواهند بازیگر شوند دارید؟

اولا در جایگاهی نیستم که کسی را توصیه یا نصیحت کنم اما دوستانه به علاقه‌مندان این رشته عرض می‌کنم که بازیگری رشته ساده‌ای نیست که بتوان در حاشیه و کنار کارهای دیگر دنبال کرد. به‌نظر من برای موفقیت در بازیگری باید تمام وقت و زندگی را در این رشته بگذاری. گرچه تحصیلات آکادمیک هم مؤثر است اما تجربه و تمرین مستمر را هم نباید نادیده گرفت. تجربه شخصی من این بود که باید همیشه از کار خودم ایراد بگیرم و هیچ وقت نباید بگویم که خوب بود، عالی بود. همیشه باید به بهترشدن فکر کنیم. در انتها از همه عوامل سریال وارش به‌ویژه آقای کاوری، تخشید و دارابی تشکر می‌کنم که این فرصت را به من دادند تا این نقش را بازی کنم. 

 

خانم بازیگر الهام طهموری وارش سریال وارش
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین