کد خبر: 44453 A

پروژه تازه کارگردان "زنان کوچک" کلید خورد/ گرتا گرویگ به دنبال فیلم موزیکال

پروژه تازه کارگردان "زنان کوچک" کلید خورد/ گرتا گرویگ به دنبال فیلم موزیکال

گرتا گرویگ، کارگردان فیلم‌های Lady Bird و Little Women، فیلمی در ژانر موزیکال و با محوریت تپ دنس خواهد ساخت.

ایران آرت، گرتا گرویگ، هنرپیشه، کارگردان و فیلمنامه‌نویس آمریکایی که کار خود را به‌صورت رسمی در سال ۲۰۰۶ و ابتدا با بازیگری در سینمای هالیوود آغاز کرد، یکی از کارگردانان متفاوت این سال‌های هالیوود بوده است و آثار وی را تا حد زیادی می‌توان در ردهٔ فیلم‌های سینمای مستقل قرار داد. فیلم Lady Bird (لیدی برد) این کارگردان در شناخته‌شدن وی بین عموم سینمادوستان، تأثیر فراوانی داشت و برای همان فیلم نامزد دریافت پنج جایزه اسکار شد که یکی از این پنج نامزدی برای بخش بهترین فیلم سال بود.

حال در گزارشی جدید که سایت خبری وِرایتی منتشر کرده است، گرتا گرویگ تصمیم‌ به‌ساخت فیلمی در ژانر موزیکال و با محوریت تپ دنس دارد و به‌نظر می‌رسد مراحل اولیه ساخت این پروژه نیز آغاز شده باشد. تپ دنس، نوعی رقص است که در آن صدای کوبیدن کفش‌های مخصوصی بر زمین، نوعی ساز کوبه‌ای را به‌وجود می‌آورد. ریشهٔ تپ دنس، به‌رقص آیریش استپ و رقص آفریقایی جوبا برمی‌گردد که هر دوی آن‌ها از آفریقا به‌آمریکا آورده شدند. پیدایش این رقص به‌میانهٔ قرن نوزدهم برمی‌گردد که در زمان افزایش محبوبیت نمایش‌های ودویل، رقصنده‌های این نمایش‌خانه (بخصوص ایرلندی‌ها) که با سیاه کردن چهرهٔ خود ادای آمریکاییِ آفریقایی تبار را درمی‌آوردند، این نوع رقص را که معمولاً با نواختن پیانو نیز همراه بود، روی صحنه بردند.

به گزارش زومیت، این اولین تجربهٔ گرتا گرویگ در سینمای موزیکال و یکی از زیرمجموعه‌های این سینما که رقص باشد، نیست و وی سابقه نقش‌آفرینی در نقش یک رقصنده در فیلم تحسین‌شدهٔ Frances Ha (فرانسیس ها)، به‌کارگردانی نوآ بامباک که همسر گرتا نیز است را دارد. گرویگ در آن فیلم، نقش شخصیت فرانسیس را بر عهده داشت؛ دختر ۲۷ سالهٔ رقصنده‌ای که سعی در بهبود شرایط زندگی خویش دارد. فیلم Frances Ha یکی از فیلم‌های تحسین‌شده نوآ بامباک بود که امسال نیز با فیلم Marriage Story (داستان ازدواج)، بسیار خوش درخشیده است و این دو نفر شاید فیلم Barbie (باربی) با نقش‌آفرینی مارگو رابی را با هم کارگردانی کنند که قطعاً اثری جالب و متفاوت خواهد بود. شرکت برادران وارنر (Warner Bros) وظیفه‌ٔ ساخت فیلم «باربی» که قصد روایت داستانی با محوریت این نماد معروف شرکت اسباب‌بازی‌سازی Mattel را دارد، برعهده گرفته است و حتی احتمال می‌رود که خود گرتا گرویگ روی صندلی کارگردان آن بنشیند. البته هنوز اطلاعات زیادی از این فیلم منتشر نشده است و همهٔ این توضیحات در حد اماواگر است.

آخرین ساختهٔ گرتا گرویگ که چندی پیش روی پردهٔ سینما رفت، فیلم تحسین‌شدهٔ Little Women (زنان کوچک) است که در آن بازیگرانی چون سورشا رونان، اما واتسون، فلورنس پیو، الیزا اسکالن، لورا درن، تیموتی کالامت، مریل استریپ، تریسی لتس، باب اودنکرک، جیمز نورتون و لوئیل گرل حضور داشته و به‌ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم «زنان کوچک» براساس رمان کلاسیکی نوشته لوییزا می الکات ساخته شده است و داستان آن به‌ماجراهای خواهران مارچ به‌نام‌های امی، جو، بت و مگ در دوران پس از جنگ‌های داخلی آمریکا می‌پردازد. این فیلم با استقبال بسیار خوبی از سوی منتقدان همراه شد و در مراسم گلدن گلوب، در دو بخش نامزد دریافت جایزه شده است. فیلم «زنان کوچک» با بودجهٔ ۴۰ میلیون دلاری، تا این لحظه فروش ۸۱ میلیون دلاری در گیشه داشته است.

زنان کوچک گرتا گرویگ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین