کد خبر: 44498 A

تاریخ‌سازی زن آسیایی‌تبار در جوایز گلدن گلوب

تاریخ‌سازی زن آسیایی‌تبار در جوایز گلدن گلوب

آکوافینا با درخشش در فیلم "واع" به اولین بازیگر زن آسیایی‌تبار برنده جایزه گلدن گلوب تبدیل شد.

ایران آرت: "آکوافینا" یکشنبه شب با کسب جایزه‌ی بهترین بازیگر زن فیلم‌های موزیکال و کمدی تاریخ‌ساز شد. بازیگر ۳۱ ساله‌ی فیلم "وداع" (The Farewell)، "آنا دی آرماس" (Knives Out)، "بینی فلدستین" (Booksmart)، "اما تامپسون" (Late Night) و "کیت بلانشت" (Where’d You Go, Bernadette) را در مقابل داشت.

او با این پیروزی به اولین بازیگر آسیایی تباری تبدیل شد که در گلدن گلوب برنده‌ی جایزه‌ی بهترین بازیگری در بخش فیلم می‌شود. تا سال گذشته هیچ بازیگر زن آسیایی تباری در این بخش حتی نامزد نشده بود. "کنستانس وو" ستاره‌ی "آسیایی‌های خرپول" (Crazy Rich Asians) در سال ۲۰۱۸ برای اولین بار این افتخار را کسب کرد. "سندرا او" نیز اولین زن آسیایی تباری بود که جایزه‌ی بهترین بازیگری را در بخش سریال با "کشتن ایون (Killing Eve) به خانه برد.

به گزارش 30نما، "آکوافینا" یا "نورا لوم" پس از کسب  جایزه در پشت صحنه گفت: "احساس می‌کنم که باید افتخارات بیشتری به دست بیاورم و امیدوارم که این تازه آغاز ماجرا باشد." او که از پدری چینی-آمریکایی و مادری کره‌ای متولد شده در فیلم "وداع" نقش "بیلی" را بازی کرد، یک زن چینی-آمریکایی که به دیدن مادربزرگ ناخوش احوال خود در چین می‌رود.

"آکوافینا" روی صحنه هنگام دریافت جایزه گفت: "این فوق‌العاده است. اگر زمانی به مشکل برخوردم این جایزه را می‌فروشم. پیش از هر چیز از "اتحادیه‌ی خبرنگاران خارجی" تشکر می‌کنم، پیش از این هرگز در مراسم گلدن گلوب حضور نداشته‌ام، بنابراین احساس فوق‌العاده‌ای دارم. مهم‌تر از همه، از "لولو ونگ" قدردانی می‌کنم، کارگردان بی‌نظیر ما."

او امسال سال در پروژه‌های "پرام" (The Prom)، "خبر فوری در یوبا کانتی" (Breaking News In Yuba County)، "رایا و آخرین اژدها" (Raya and The Last Dragon)، و "فیلم باب اسفنجی: اسفنجی در حال فرار" (The Spongebob Movie: Sponge on The Run)، و سریال تلویزیونی خود (Awkwafina Is Nora From Queens) بازی می‌کند. او در فیلم "شانگ چی" (Shang Chi) مارول هم نقشی برعهده خواهد داشت.

 

گلدن گلوب هالیوود آکوافینا فیلم وداع
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین