کد خبر: 44514 A

تحسین چهره سرشناس از هومن سیدی/ یادداشت فروتن درباره "قورباغه"

تحسین چهره سرشناس از هومن سیدی/ یادداشت فروتن درباره "قورباغه"

عضو اسبق شورای پروانه نمایش و ساخت آثار غیرسینمایی در یادداشتی از تاثیر انتشار سریال شبکه نمایش خانگی قورباغه نوشته است.

ایران آرت، مدتی پیش بود که خبری مبنی بر تصمیم هومن سیدی برای ورود به حوزه سریال‌سازی شنیده شد. از همان زمان دو نکته در باب این سریال اعلام شد. اول اینکه اولین سریال هومن سیدی "قورباغه" نام خواهد داشت و دوم اینکه نوید محمدزاده در این سریال بازی خواهد کرد. مدتی بعد، فهرست بازیگران سرشناس "قورباغه" رسانه‌ای شد. اخیرا نیز، به‌صورت جسته و گریخته تصاویر مختلفی از مراحل فیلمبرداری و پشت‌صحنه‌ی سریال "قورباغه" منتشر می‌شدند. تا پیش از این، جدیدترین خبر مربوط به سریال "قورباغه"، انتشار اولین تریلر آن بود. بنابر جدیدترین اخبار سینمای ایران؛ سعید رجبی فروتن، عضو اسبق شورای پروانه نمایش و ساخت آثار غیرسینمایی در باب سریال "قورباغه" یادداشتی نوشته است. فروتن این یادداشت را در سایت خود منتشر کرده است. سعید رجبی فروتن در یادداشت مذکور، نسبت به تاثیر مثبتِ احتمالیِ تولید و پخش سریال "قورباغه" بر فضای شبکه نمایش خانگی ابراز امیدواری کرده است. سعید رجبی فروتن در باب سریال "قورباغه" به قرار نوشت:متن خیلی شورانگیزی نبود. جوری نوشته نشده بود که تعلیق آن ترا شایق به خواندن یک نفس و یک جلسه‌ای آن کند. شاید دیگر اعضای شورا مثل من به این ارزیابی رسیده بودند که "قورباغه" چیزی هم راستا با آخرین کار "هومن سیدی" یعنی "مغزهای کوچک زنگ زده" بود. قصه فیلمنامه فضای فیلم‌های مافیای مواد مخدری آمریکای لاتین را تداعی می‌کرد. خشونت نهفته در اثر و پیشرفت داستان به مدد عنصر اکشن، نشانه‌های ژانر تریلر را نمایان می‌ساخت.

به گزارش زومیت، او به شرح زیر ادامه داد:در یک توافق جمعی و از پیش تعیین نشده همه اعضای شورا با یادآوری آخرین فیلم تحسین برانگیز "سیدی" با تاکید بر پاره‌ای از ملاحظات که به‌طور دقیق در یادم نمانده با مطالعه طرح کلی فیلمنامه و چند قسمت ابتدایی اثر، موافقت کردیم.

وی در ادامه از بررسی فیلمنامه سریال چنین گفت:حالا که چند ماهی از بررسی فیلمنامه "قورباغه" می‌گذرد و تماشای نخستین تیزری که از سریال منتشر شده است، گویای آن است که برداشت و تشخیص ما درباره فضای اثر چندان غیرواقعی نبود.

فروتن همچنین از خود هومن سیدی به قرار زیر نوشته است:"هومن سیدی" با وقتی که برای تماشای فیلم‌های مطرح و سبک‌های مختلف سینمایی می‌گذارد، در نخستین سال‌های فیلمسازی‌اش بسیار مستعد نشان داده است و زبان و روایت‌های مدرنی را برای تصویری کردن ایده‌ها و قصه‌هایش به خدمت گرفته است.

سعید رجبی فروتن، عضو اسبق شورای پروانه نمایش در نهایت از تاثیر مثبتِ احتمالی سریال "قورباغه" بر فضای شبکه نمایش خانگی گفت:امیدوارم "قورباغه" بتواند با گروه بازیگران سرحال و تحول خواهش نسیم تازه‌ای را در شبکه بدمد.

سریال "قورباغه" به کارگردانی هومن سیدی با بازی بازیگرانی مانند نوید محمدزاده، صابر ابر، سحر دولتشاهی، فرشته حسین، آناهیتا افشار و مهران غفوریان ساخته خواهد شد. هومن سیدی پیش از این فیلم‌های "سیزده"، "آفریقا"، "اعترافات ذهن خطرناک من"، "خشم و هیاهو" و "مغزهای کوچک زنگ زده" را ساخته است.

 

هومن سیدی قورباغه سعید رجبی فروتن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین