کد خبر: 44773 A

هفت ستاره ناکام در اسکار/ از برد پیت تا اسکارلت جوهانسون

هفت ستاره ناکام در اسکار/ از برد پیت تا اسکارلت جوهانسون

برد پیت، واکین فینیکس و اسکارلت جوهانسون در اسکار پیش رو شانس این را دارند که به ناکامی‌های خود در این جوایز پایان بدهند.

ایران آرت: تعدادی از استعدادهای ستوده‌شده سینما در زمینه بازیگری نظیر گلن کلوز، میشل ویلیامز، خواکین فونیکس و ادوارد نورتون با وجود نقش‌آفرینی‌های تحسین‌شده در فیلم‌های مطرح، همچنان موفق نشده‌اند جایزه اسکار را از آن خود کنند.

از این میان کیت وینسلت و لئوناردو دی‌کاپریو پس از سال‌ها ناامیدی توانستند سرانجام جایزه اسکار را به‌ترتیب برای فیلم‌های "کتابخوان" (2008) و "بازگشته"(2016) از آن خود کنند. با این حال، خیلی از پیشگامان هالیوودی مانند این دو آنقدر خوش‌شانس نبوده‌اند.

​به گزارش همشهری، در آستانه اعلام نامزدهای نهایی جایزه 2020 در روز 13ژانویه(23دی) سایت نیشن نگاهی کرده به برخی از مشهور‌ترین چهره‌هایی که تا‌کنون نتوانسته‌اند در هیچ‌یک از 4رشته بازیگری در مراسم اسکار جایزه‌ای را از آن خود کنند. در این مطلب به 7نفر از مشهور‌ترین آنها می‌پردازیم.

اسکارلت یوهانسون

1

اتفاقات امکان دارد برای بازیگر فیلم "داستان ازدواج" در مراسم اسکار جور دیگری رقم بخورد. او امسال در فیلم تایکا وایتیتی به نام "جوجو ربیت" هم بازی در نقش مکمل را عهده‌دار بوده؛ امری که می‌تواند شانسش در دریافت جایزه اسکار را افزایش دهد. البته او یکی از بازیگران سینما‌ست که در گذشته نیز نامزد دریافت اسکار به‌خاطر ایفای نقش در فیلم‌های "ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه"(2001) و "خدایان و هیولاها"(1998) شده است.

برد پیت

2

2019 با فیلم‌های پرسر‌وصدای "روزی روزگاری در هالیوود" و "اد آسترا" می‌تواند نخستین سالی باشد که برد پیت یا در رشته بهترین بازیگر نقش مکمل مرد یا در رشته بهترین بازیگر موفق به کسب جایزه اسکار شود. اگر فیلم "12سال بردگی"(2013) جایزه بهترین فیلم سال را از آن خود کرد و فیلمی بود که برد پیت در آن ایفای نقش کرده بود، اما او هنوز نتوانسته به‌عنوان بازیگر جایزه‌ای از آن خود کند. گفته می‌شود که برد پیت می‌توانست به‌خاطر یکی از فیلم‌های کمدی که در آن ایفای نقش کرده بود، برنده اسکار شود، اما مشکل اینجاست که آکادمی اسکار طبق روال همیشگی بازیگران فیلم‌های غیرکمدی را برای اهدای جایزه بهترین بازیگر انتخاب می‌کند. او تا‌کنون 3بار نامزد دریافت جایزه اسکار برای بازی در فیلم "12میمون"(1996)، "مورد عجیب بنجامین باتن"(2008) و "مانیبال"(2011) شده است. 

ادوارد نورتون

3

 نورتون اینز ازجمله بازیگرانی است که تا‌کنون برای بازی در فیلم‌های "مرد پرنده"‌(2014)، "تاریخ مجهول آمریکا"(1998) و "ترس کهن"(1996) کاندیدای دریافت جایزه اسکار هم در رشته بهترین بازیگر مرد و هم در رشته بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده بود. در سال‌1999 پس از نامزدی در رشته بهترین بازیگر مرد به‌خاطر ایفای نقش در تاریخ مجهول آمریکا، نامش در کنار بازیگرانی نظیر تام هنکس، یان مک‌کلان و نیک نولتی قرار گرفته بود که در نهایت جایزه به هیچ‌یک از آنان نرسید و نصیب روبرتو بنیگنی به‌خاطر ایفای نقش در فیلم "زندگی زیبا‌ست" شد، درحالی‌که بسیاری در آن زمان ادوارد نورتون را به‌دلیل بازی درخشانش در فیلم تاریخ مجهول آمریکا شایسته دریافت جایزه می‌دانستند.

گلن کلوز

4

او تا به امروز 7 بار نامزد دریافت جایزه اسکار هم در رشته بهترین بازیگر زن و هم در رشته بهترین بازیگر نقش مکمل زن ‌شده است؛ همچنین او در سال‌2019 ‌برای ایفای نقش در فیلم "همسر" نیز کاندیدا شده بود. اما انتخاب داوران آکادمی اسکار در سال‌2019 فردی نبود جز الیویا کولمن. او توانست جایزه اسکار را به‌خاطر ایفای نقش در فیلم "سوگلی" از آن خود کند. گلن کلوز اما اخیرا در 2فیلم که مرحله پس از تولید خود را می‌گذرانند، ایفای نقش کرده؛ بنابراین همچنان امید می‌رود این بازیگر 72ساله بتواند جایزه اسکار را کسب کند.

میشله ویلیامز

5

میشله ویلیامز از بد‌اقبالی همیشه در فهرست‌هایی نامزد می‌شده که نام‌های بزرگی در آن جای گرفته بودند، علاوه بر اینکه ذکر این نکته ضروری است که شکست‌دادن مریل استریپ در هر دوره‌ای که او در فهرست نامزدهای دریافت جایزه اسکار قرار دارد، کار دشواری است. میشله ویلیامز با وجود بازی در فیلم‌هایی نظیر "جزیره شاتر"(2010)، "کوهستان بروکبک"(2005) و "ولنتاین آبی"(2010) نتوانسته هیچ‌گاه نه در رشته بهترین بازیگر زن و نه در رشته بهترین بازیگر نقش مکمل زن برنده جایزه اسکار شود. او تاکنون نامزد دریافت جایزه برای بازی در فیلم‌های ‌‌کوهستان بروکبک، ولنتاین آبی، "هفته من با مرلین" و "منچستر از کنار دریا" شده است.

خواکین فونیکس

6

خواکین فونیکس به احتمال زیاد در اسکار2020 به‌خاطر ایفای نقش در فیلم جوکر جایزه اسکار را برای نخستین‌بار از آن خود خواهد کرد. اما پیش‌تر فونیکس سابقه طولانی در از دست دادن جوایز اسکار برای بهترین بازی‌های خود دارد. البته هیچ‌کس از این مسئله غبطه نمی‌خورد که چرا فیلیپ سیمور هافمن توانست او را در راه کسب اسکار ناکام بگذارد. هافمن در آن سال به‌خاطر بازی در فیلم کاپوته جایزه اسکار را برده بود. دست‌کم بازی خواکین فونیکس در نقش کمودوس در فیلم گلادیاتور (2000) باید برای او یک اسکار به‌همراه می‌آورد که چنین نشد. او به خاطر بازی در فیلم‌های گلادیاتور(2000)، سر به راه باش(2006) و استاد(2013) کاندیدای دریافت جایزه اسکار شده است.

نائومی واتس

7

نائومی واتس، بازیگر انگلیسی- استرالیایی 2بار کاندیدای دریافت جایزه بهترین بازیگر سال از سوی آکادمی اسکار شد اما در هر دو سال 2003 و 2013 چارلایز ترون به‌خاطر ایفای نقش در "هیولا" و جنیفر لارنس به‌خاطر ایفای نقش در فیلم "دفترچه امید‌بخش" برنده جایزه اسکار شدند. به اعتقاد منتقدان، او به‌دلیل بازی در فیلم‌های "غیرممکن"(2012) و "جاده مالهالند"(2001) نیز باید نامزد جایزه اسکار می‌شد. او تاکنون تنها برای فیلم‌های غیرممکن و "21گرم" کاندیدای دریافت جایزه اسکار شده است.

 

اسکار برد پیت اسکارلت جوهانسون واکین فینیکس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین