کد خبر: 45008 A

پایان همکاری هانک آزاریا با "سیمپسون‌ها"/ خداحافظی آپو با اثر

پایان همکاری هانک آزاریا با "سیمپسون‌ها"/ خداحافظی آپو با اثر

هانک آزاریا پس از 30 سال صداپیشگی در نقش آپو با این اثر خداحافظی کرد.

ایران آرت، هانک آزاریا، صداپیشه شخصیت قدیمی آپو ناهاساپیماپتیلون که حدود ۳۰ سال نقش وی را در سریال محبوب "سیمپسون‌ها" ایفا کرد، سرانجام به‌صورت رسمی اعلام کرد که دیگر در این سریال حضور نخواهد داشت؛ شخصیت آپو ناهاساپیماپتیلون دارای مدرک دکترا بود و صاحب فروشگاه زنجیره‌ای کوئیک ای مارت در شهر خیالی اسپرینگفیلد است.

حدوداً یک سال پیش آدی شانکار، تهیه کنندهٔ هندی-امریکایی سینمای هالیوود پیش‌بینی حذف شخصیت آپو را از سریال "سیمپسون‌ها" کرده بود و چنین گفته بود:

من یک خبر ناراحت‌کننده شنیدم که به‌وسیله چند منبع آگاه هم تأیید شده است؛ آن‌ها می‌خواهند شخصیت آپو را به‌کلی کنار بگذارند. آن‌ها از این کار هیچ هدف بزرگی را دنبال نمی‌کنند؛ بلکه فقط به‌خاطر پایان‌دادن به حرف‌وحدیث‌ها می‌خواهند او را حذف کنند. اما یک سال بعد و در شهریور ماه شایعات دوباره بر سر زبان‌ها افتاد که دیگر شخصیت آپو در این مجموعه حضور نخواهد داشت و بخش عمده‌ای از بحث‌هایی که حول محور انیمیشن سریالی "سیمپسون‌ها" و همچنین شخصیت آپو به‌وجود آمده، به‌طور ویژه مربوط‌ به‌مستندی است که هاری کاندابولو در سال ۲۰۱۷ و با نام The Problem With Apu آن را منتشر کرد. این فیلم آپو را به‌عنوان یک شخصیت به‌طور کامل مورد بررسی قرار می‌دهد و بیشتر روی این موضوع تمرکز دارد که این شخصیت کلیشه‌ای است.

به گزارش زومیت، هانک آزاریا که صداپیشگی شخصیت آپو را در این مجموعه برعهده داشت، در همان زمان اعلام کرده بود که حاضر است به‌خاطر شرایطی که پیش‌آمده و مشکلاتی که ممکن است بعداً رخ دهد، از صداپیشگی این شخصیت کنار بکشد و در این رابطه چنین گفته بود:من فکر می‌کنم مردم، به‌خصوص در حال حاضر، خیلی احساس آزردگی، ناتوانی و عصبانیت می‌کنند، به‌همین دلیل دچار اشتباه می‌شوند و به‌اصطلاح از کاه، کوه می‌سازند و مسائل را جور دیگری برداشت می‌کنند.

هانک آزاریا در حاشیه برگزاری مراسم انجمن منتقدان آثار تلویزیون (TCA) خبر کناره‌گیری از صداپیشگی شخصیت آپو را به‌صورت رسمی تأیید کرد و در این رابطه گفت:تمام آنچه ما می‌دانیم و من به‌شما می‌گویم این است که دیگر صداپیشگی شخصیت آپو را بر عهده نخواهم داشت، مگر آنکه اتفاق خاصی رخ دهد. اینکه می‌خواهند با این شخصیت چکار کنند، دیگر به‌آن‌ها مربوط است و هنوز تصمیمی در این رابطه نگرفته‌اند؛ ولی همه سر این موضوع به‌توافق رسیده‌ایم که من دیگر به‌عنوان صداپیشهٔ شخصیت آپو در این سریال حضور نخواهم داشت.

هانک آزاریا در ادامه راجع به‌شخصیت آپو نیز صحبت کرد و چنین گفت:ایدهٔ حضور شخصیتی چون آپو این است که هر شخصیتی در داستان، چه جوان، چه پیر، مربوط‌به‌گذشته یا زمان حال، به‌نحوی زخمی از شخصیت آپوی دنیای سیمپسون‌ها خورده است و این شخصیت زورگو بوده و همه را دست می‌اندازد و مسخره می‌کند و صدای این شخصیت و دیگر خصوصیات رفتاری وی آزاردهنده است؛ اما خب قطعاً هدف سازندگان خلقِ رفتار و گفتاری زننده و منفی برای دیگران نبوده است، هدف خنداندن مردم است و اینکه از سریال لذت ببرند. از همین‌رو هرگونه آزار‌ و اذیتی که این شخصیت سایر را می‌دهد، ممکن است برای بیننده آزاردهنده باشد.

گفتنی است انیمیشن تلویزیونی "سیمپسون‌ها" از ماه دسامبر سال ۱۹۸۹ روی آنتن شبکه تلویزیونی فاکس رفت. تاکنون ۶۷۳ قسمت از این سریال پخش شده است و طولانی‌ترین سریال کمدی تاریخ به‌شمار می‌رود. سریال تلویزیونی سیمپسون‌ها برندهٔ ۳۱ جایزه اِمی ساعات پربیننده (جایزه اِمی برای برنامه‌های تلویزیونی سر شب)، ۳۰ جایزه آنی (Annie Award) و یک جایزه پیبادی شده است. از صداپیشگان این سریال می‌توان به نام‌هایی همچون دن کستلانتا، جولی کاونر، نانسی کارترایت، یاردلی اسمیت، هانک آزاریا و هری شیرر اشاره داشت. همان‌طور که می‌دانید پس از خرید شرکت فاکس (Fox) توسط شرکت بزرگ والت دیزنی (Walt Disney)، مجموعهٔ تلویزیونی "سیمپسون‌ها" نیز به فهرست دارایی‌های شرکت والت دیزنی اضافه شد و این شرکت تصمیم گرفته تمامی فصل‌های پخش‌شده این سریال را روی سرویس استریم جدید خود، یعنی دیزنی پلاس (Disney Plus) قرار دهد. در بهمن ماه سال گذشته نیز سریال "سیمپسون‌ها" برای فصل ۳۱ و ۳۲ام تمدید شد و بدین ترتیب تعداد قسمت‌های این سریال تا ۷۱۳ قسمت احتمالا افزایش خواهد یافت.

در یک قسمت از فصل جدید سریال "سیمپسون‌ها" قرار است شاهد حضور کوین فایگی، رئیس مارول استودیو و برادران روسو، کارگردانان فیلم Avengers: Endgame (اونجرز: پایان بازی)، به‌عنوان بازیگر و صداپیشه مهمان باشیم. فایگی و جو و آنتونی روسو قرار است در قسمت Bart and the Bad Guy حضور داشته باشند که این قسمت در تاریخ ۲۳ فوریه ۲۰۲۰ (۴ اسفند ماه ۱۳۹۸) از شبکه فاکس منتشر خواهد شد. در قسمت Bart and the Bad Guy، بارت به‌طور تصادفی یک نسخه اکران‌نشده از دنبالهٔ فیلم Vindicator (به تقلید از دنیای سینمایی مارول) را که یک فیلم ابرقهرمانی محبوب است، زمانی‌که سازندگان فیلم در حال نمایش فیلم برای یک کودک مریض هستند که آرزو داشت تا این فیلم را پیش از همه ببیند، تماشا می‌کند. به‌همین دلیل است که بارت با استفاده از تهدید اسپویل کردن فیلم به‌دنبال گرفتن باج از سازندگان فیلم است. بااین‌حال، زمانی‌که دو کارگردان و تهیه‌کننده فیلم با صداپیشگی برادران روسو، متوجه این موضوع می‌شوند، برای جلوگیری از باج گرفتن بارت و همچنین جلوگیری از انتشار اسپویل فیلم در عموم مردم، هرکاری را انجام خواهند داد. در همین حال، شخصیت بیگانهٔ شرور و منفی Chinnos که ۳۷ چانه دارد و شخصیت منفی فیلم Vindicator است و فایگی هم صداپیشگی آن را بر عهده دارد، وارد می‌شود؛ این شخصیت درواقع تقلیدی از شخصیت تانوس است.

 

سیمپسون‌ها هانک آزاریا آپو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین