کد خبر: 45090 A

پخش انیمه‌های میازاکی در نتفلیکس

پخش انیمه‌های میازاکی در نتفلیکس

شبکه نتفلیکس اعلام کرد که ۲۱ انیمه Studio Ghibli قرار است در سراسر جهان به‌جز آمریکا، کانادا و ژاپن از طریق این سرویس استریم منتشر شود.

ایران آرت، مهر امسال خبری منتشر شد مبنی بر اینکه انیمه‌های Studio Ghibli قرار است از طریق شبکه HBO Max در دسترس کاربران آمریکا و کانادا قرار بگیرد. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، شبکه نت فلیکس حق انتشار بین المللی این انیمه‌ها را به‌دست آورده است. طبق اعلام شبکه نتفلیکس، بخشی از این ۲۱ انیمه سینمایی استودیو جیبلی قرار است از تاریخ ۱ فوریه ۲۰۲۰ (۱۲ بهمن امسال) و بخشی دیگر از تاریخ ۱ آوریل ۲۰۲۰ (۱۳ فروردین ۱۳۹۹) در دسترس کاربران شبکه Netflix قرار بگیرد که این موضوع شامل کشورهای آمریکا، کانادا و ژاپن نخواهد شد، اما این انیمه‌ها در کشورهایی مثل بریتانیا در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. با توجه به اینکه شبکه HBO Max در ابتدا در آمریکای شمالی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد، این اتفاق نمی‌تواند خیلی هم عجیب باشد. 

به گزارش زومجی، این ۲۱ انیمه شامل انیمه‌هایی چون انیمه Castle in the Sky، انیمه The Cat Returns، انیمه From Up On Poppy Hill، انیمه Howl’s Moving Castle، انیمه Kiki’s Delivery Service، انیمه My Neighbor Totoro، انیمه My Neighbors the Yamadas، انیمه Nausicaä of the Valley of the Wind، انیمه Ocean Waves، انیمه Only Yesterday، انیمه Pom Poko ،Ponyo انیمه Porco Rosso، انیمه Princess Mononoke، انیمه The Secret World of Arrietty، انیمه Spirited Away، انیمه The Tale of The Princess Kaguya، انیمه Tales From Earthsea، انیمه When Marnie Was There، انیمه Whisper of the Heart و انیمه The Wind Rises، خواهد شد که پیش از این شبکه HBO Max وظیفه انتشار آن در آمریکای شمالی را بر عهده گرفته بود. 

استودیو جیبلی قدمتی ۳۰ ساله دارد که هایائو میازاکی، کارگردان افسانه‌ای یکی از افراد کلیدی این استودیو بوده است. همچنین انیمه Spirited Away جایزه اسکار دریافت کرده و چندین اثر دیگر نیز نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین انیمیشن شده بودند. ایسائو تاکاهاتا از دیگر شخصیت‌های کلیدی و مهم Studio Ghibli است که برای کارگردانی انیمه The Tale of the Princess Kaguya نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود که این اثر، آخرین انیمه‌ای بود که تاکاهاتا وظیفه کارگردانی آن را بر عهده داشت. ماه گذشته استودیو جیبلی تایید کرد که در حال ساخت دو انیمه سینمایی جدید در طول سال ۲۰۲۰ است که یکی از این دو اثر به هایائو میازاکی تعلق دارد.

 

نتفلیکس هایائو میازاکی Studio Ghibli
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین