کد خبر: 45270 A

۱۰ سریال برتر کره‌ای کدامند؟/ از عشق و طنز تا پلیسی و جنایی

۱۰ سریال برتر کره‌ای کدامند؟/ از عشق و طنز تا پلیسی و جنایی

موضوع هر کدام این سریال‌ها متفاوت است و شما بنابر سلیقه و ذائقه خودتان می‌توانید یک سریال را برای دیدن انتخاب کنید.

ایران آرت: کره جنوبی یکی از فعال‌ترین کشور‌ها در زمینهٔ ساخت سریال و برنامه‌های تلویزیونی است که علاوه بر کره، رفته رفته مخاطبانی از سراسر جهان به دست آورده است.

در ادامه به نقل از وبسایت نماوا، ۱۰ سریال و برنامه تلویزیونی برتر کره‌ای به شما معرفی خواهد شد:

Strong Girl Bong-soon

محصول: ۲۰۱۷

1

تماشای این سریال یک مقدمه ساده و دل‌انگیز برای شروع تماشای سریال‌های کره‌ای محسوب می‌شود که تم طنز و عاشقانه‌ای نیز دارد. بونگ سون شخصیت اصلی داستان، یک دختر ریزه‌میزه و درعین‌حال پرجنب‌وجوش است که از توانایی‌های خاصی برخوردار است. او سعی در مخفی نگه داشتن قدرتش دارد و مثل یک انسان معمولی زندگی می‌کند، اما در برخورد با بی‌عدالتی‌ها ساکت نمی‌نشیند. کمی بعد، بونگ سون استخدام می‌شود تا از مدیر عامل یک شرکت بازی‌های ویدیوئی محافظت کند و در این میان ماجرا‌های جالبی بین این دو به وجود می‌آید.

The Greatest Love

محصول: ۲۰۱۱

2

اگر دیالوگ‌های پراستعاره سریال "Pushing Daisies" را از دست داده‌اید، از تماشای این سریال کره‌ای که شبیه سریال واقع‌نمای "The Bachelor" در ژانر عاشقانه است، لذت خواهید برد. "بزرگ‌ترین عشق" ماجرای خواننده‌ٔ پیشین گروه موسیقی کره‌ای و یک سوپراستار سینما را روایت می‌کند که زندگی‌شان تحت‌تأثیر شایعه‌هایی رو به نابودی می‌رود. کلیت داستان به زندگی افراد مشهور و مسائل پشت‌پرده می‌پردازد. در این میان ماجرا‌های عاشقانه و روابط عشق و نفرت ناپایداری نیز بین شخصیت‌های داستان شکل می‌گیرد.

Vampire Prosecutor

محصول:  ۱۲ - ۲۰۱۱

3

جنبه‌های جذاب شخصیت دکستر را در ترکیب با کار‌های جنایت آمیز، اما در قالب یک خون‌آشام در نظر بگیرید. شخصیت ته‌یان Tae-yeon یک کار‌آگاه جنایی معمولی نیست. او از یک تصادف عجیب در اثر حملهٔ یک خون‌آشام جان سالم به در می‌برد و به قدرت ویژه‌ای دست می‌یابد. ته‌یان درحالی‌که به دنبال کشف دلیل خون‌آشام‌شدنش و پیگیری فساد در بالاترین سطح قانون است، به دنبال راز قتل‌ها نیز می‌رود.

Signal

محصول: ۲۰۱۶

4

ساختار جادویی "Frequency" را در نظر بگیرید و آن را با پلیس‌هایی که به سبک "کارآگاه حقیقی" True Detective به دنبال پرونده‌های باز و فساد هستند، در زمانی متفاوت و با داستان‌های جنایی پرپیچ‌وخم واقعی تصور کنید.

سریال کره‌ای "سیگنال" ماجرای یک تحلیل‌گر جوان است که روی پرونده‌های باز در زمان حال کار می‌کند و از طریق بیسیمی که رأس ساعت ۱۱:۲۳ دقیقه شب کار می‌کند، با پلیسی در زمان گذشته ارتباط برقرار می‌کند. این دو با کمک یکدیگر به حل کردن برخی پرونده‌های جنایی واقعی کره می‌پردازند.

Youn’s Kitchen

محصول: ۱۸ - ۲۰۱۷

5

اگر از طرفداران برنامه‌های آشپزی هستید و از غذا‌های کره‌ای خوشتان می‌آید، دیدن این سریال را به شما پیشنهاد می‌کنیم. "آشپزخانه یون" یک برنامه تلویزیونی واقع‌نما است که بازیگران کره‌ای را در یک منطقه توریستی به رستورانی می‌برد تا آن را اداره کنند. بازیگر باسابقه‌ای مثل یون یوجونگ Youn Yuh-jung سرپرست بازیگران دیگر است که رستوران کوچکی با منو محدودی از غذا‌های کره‌ای را راه‌اندازی کرده‌اند. این سریال در کره به محبوبیت خاصی دست پیدا کرد.

Please Take Care of My Refrigerator

محصول: ۲۰۱۴- تاکنون

6

حس کنجکاوی برنامهٔ "MTV’s Cribs"، گفتگوی شخصیت‌های معروف در برنامه‌های شو شبانه و رقابت حاکم در "Iron Chef"، دست‌مایه اصلی "لطفا مراقب یخچال من باش" است. در هر قسمت از این برنامه، به یخچال یک شخص معروف کره‌ای "دستبرد" می‌زنند. سپس این هنرمند به استودیو می‌آید و درحالی‌که با مجری برنامه در‌حال گفتگو است، عده‌ای سرآشپز مشغول آشپزی با مواد یخچال او می‌شوند. طبق سلیقه و حرف‌های هر هنرمند، این آشپز‌ها در رقابت با یکدیگر سعی در درست کردن بهترین غذا باب طبع آن هنرمند دارند. غذا جزو علاقه‌مندی‌های همگانی در کره به حساب می‌آید.

City Hall

محصول: ۲۰۰۹

7

اگر دلتان برای قهرمان شکست‌ناپذیر "بتی بی‌ریخته" Ugly Betty و شخصیت‌های مثبت درام سیاسی "بال غربی" The West Wing تنگ شده، اما همیشه دوست داشتید این‌ها را در ترکیبی عاشقانه و دور از زندگی شهری ببینید، سریال کره‌ای "سیتی هال" مناسب شما خواهد بود.

کارمند سیاسی موفقی به یک شهر کوچک منتقل می‌شود و قرار است قدرت را در دست بگیرد. خارج از پیش‌بینی‌هایش، این کارمند با منشی شهردار به نام می‌ره Mirae (در زبان کره‌ای به معنی "آینده") که یک زن به شدت بااعتمادبه‌نفس و زیبا است، روبرو می‌شود. کمی بعد این دو به زوج قدرتمندی در سیاست تبدیل می‌شوند.

SKY Castle

محصول: ۲۰۱۸

8

زنان "کدبانو‌های وامانده" Desperate Housewives را تصور کنید که تنها دغدغه‌شان راهیابی فرزندان‌شان به بهترین کالج کره و دستیابی به قدرت و موفقیت است.

این سریال هنوز در حال پخش است و یکی از محبوب‌ترین سریال‌ها در کره به حساب می‌آید. دلیل؟ پرداختن به یکی از موضوعات روز در قالب کمدی سیاه. همان‌طور که داستان پیش می‌رود، شخصیت‌هایی که در ظاهر به قدرت رسیده‌اند، کم‌کم زیر فشار اقتصادی و اجتماعی از صحنه کنار می‌روند و پیچیدگی‌ها و انگیزه‌هایشان را آشکار می‌کنند.

Misaeng

محصول: ۲۰۱۴

9

نگاه شخصیت پگی Peggy در "مد من" Mad Men را در سریال "اداره" The Office در نظر بگیرید؛ با این تفاوت که این شخصیت چندین برابر غمگین‌تر است و هیچ داستان عاشقانه‌ای نیز در این معادله وجود ندارد.

داستان این سریال کره‌ای دربارهٔ شخصیتی است که در کودکی یکی از نوابغ بازی گو (Go یا Baduk؛ بازی تخته‌ای محبوب در آسیا) بوده که توانسته با داشتن مدرک دبیرستان و بدون گرفتن دیپلم، در یک اداره استخدام شود. او و همکارش توسط دیگر همکاران‌شان مدام مورد اذیت و بی‌اعتنائی قرار می‌گیرند. کمی بعد، آن‌ها با هم متحد شده و ماجرا‌های تازه‌ای در اداره رقم می‌زنند.

Reply ۱۹۸۸

محصول: ۱۶ - ۲۰۱۵

10

نوستالژی "همه از کریس متنفرند" Everybody Hates Chris و "The Wonder Years" را با شخصیت‌های عجیب و اسرار زندگی زناشویی "آشنایی با مادر" How I Met Your Mother ترکیب کنید.

سریال "پاسخ ۱۹۸۸" روایت زندگی چند خانواده در سئول در دوران المپیک تابستانی ۱۹۸۸ است. داستان اصلی دربارهٔ دوک سئون Duk-seon، تنها دختر در محله‌شان با ۴ پسر هم‌بازی‌اش است. سال‌های بعد دوک سئون با یکی از آن‌ها ازدواج می‌کند. سریال‌هایی که داستان‌های آن‌ها در زمان‌های گذشته می‌گذرد، ریسک تبدیل شدن به مرور اتفاقات تاریخی (مثل آهنگ "ما آتش را نیفروختیم" We Didn’t Start the Fire) را دارند. اما نویسندهٔ سریال، لی ووجونگ Lee Woo-jung، تنها روی شخصیت‌ها و ویژگی‌های فردی آن‌ها تمرکز کرده است.

 

کره جنوبی هالیوود سریال سریال کره ای
نظرات خوانندگان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین