کد خبر: 45273 A

ادعای عجیب خانم بازیگر درباره رای‌گیری‌های اسکار

ادعای عجیب خانم بازیگر درباره رای‌گیری‌های اسکار

کری مولیگان بازیگر مشهور بریتانیایی می‌گوید: رأی دهندگان اسکار باید ثابت کنند که فیلم‌ها را دیده‌اند

ایران آرت: "کری مولیگان" در سال‌های اخیر بیشتر سعی کرده با کارگردانان زن همکاری کند. او در "سافرجت" (Suffragette) برای "سارا گاورون" و در "مادباند" (Mudbound) برای "دی ریز" جلوی دوربین رفت. مولیگان شنبه شب در جشنواره‌ی فیلم ساندنس حاضر شد تا از "زن جوان آینده‌دار" (Promising Young Woman) رونمایی کند، تریلری به نویسندگی و کارگردانی "امرالد فنل" در مورد یک قهرمان زن که پس از تجربه‌ی بدرفتاری به دنبال انتقام است. فنل که نویسنده‌ی فصل دوم سریال "کشتن ایو" هم بوده با "زن جوان آینده‌دار" اولین فیلم بلندش را کارگردانی کرده است.

مولیگان در مصاحبه با "ورایتی" می‌گوید: "هرگز چیزی مانند این [فیلمنامه] نخوانده‌ بودم. وقتی برای اولین بار خواندمش، به شکل خوشایندی مضظرب شدم، به شکلی از سهیم شدن در چنین چیزی هیجان‌زده شدم."

به گزارش 30نما، مولیگان در مورد جوایز آکادمی و نامزد شدن پنج مرد در بخش بهترین کارگردان علی‌رغم ساخته‌شدن فیلم‌های باکیفیت توسط زنان گفت: "فکر نمی‌کنم بشود آن فیلم‌ها را نگاه کرد و آن‌ها را شایسته‌ی جایزه ندانست. به نظر من این فیلم‌ها باید دیده شوند. نمی‌دانم سیستم ارسال ۱۰۰ فیلم [برای رأی‌دهندگان] درست کار می‌کند یا نه. شاید بهتر باشد کسی اجازه‌ی رأی دادن نداشته باشد مگر اینکه ثابت کند تمامی فیلم‌ها را دیده است. باید آزمونی در کار باشد. فیلم‌هایی که جا مانده‌اند آثار بسیار درخشانی‌اند."

مولیگان دقیق‌تر می‌شود: "در مورد "اغواگران" (Hustlers)، "زنان کوچک" (Little Women) و "وداع" (The Farewell) حرف می‌زنم. ساخته شدن چنین فیلم‌هایی پیشرفت است. اما قدم‌هایی کوچک است."

"زنان کوچک" در شش بخش نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار است، اما نام "گرتا گرویگ" در بخش بهترین کارگردانی دیده نمی‌شود. "اغواگران" ساخته‌ی "لورین اسکافاریا" و "وداع" به کارگردانی "لولو ونگ" به کلی از رقابت اسکار کنار گذاشته شدند. بسیاری تصور می‌کردند که دست کم "جنیفر لوپز" ستاره‌ی "اغواگران" و "آکوافینا" که گلدن گلوب را برای "وداع" کسب کرد، نامزدی بازیگری اسکار را به دست آورند.

فنل می‌گوید رأی‌دهندگان اسکار به باور او فیلم‌ها را بر اساس موضوعی که برای آن‌ها آشنا به نظر می‌رسد انتخاب می‌کنند. او می‌گوید: "آکادمی و تمام مؤسسات برگزار کننده‌ی مراسم اهدای جوایز اعضایی دارند که به‌شدت سرشان شلوغ است. اطمینان حاصل کردن از دیده شدن تمامی فیلم‌ها دشوار است و انسان‌ معمولاً چیزهایی را در اولویت قرار می‌دهد که برای او خوشایند است."

"زن جوان آینده‌دار" در تاریخ ۱۷ آپریل ۲۰۲۰ (۲۹ فروردین ماه ۱۳۹۹) توسط استودیوی فکوس فیوچرز اکران می‌شود.

 

اسکار کری مولیگان دی ریز اسکار 2020
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین