کد خبر: 45441 A

سرقت مونالیزا روی پرده سینما می‌رود/ نشستن جودی فاستر روی صندلی کارگردانی

سرقت مونالیزا روی پرده سینما می‌رود/ نشستن جودی فاستر روی صندلی کارگردانی

بازیگر برنده اسکار فیلمی درباره سرقت تابلوی مشهور لئوناردو داوینچی از موزه لوور پاریس می‌سازد.

ایران آرت، جودی فاستر قراردادی امضا کرده تا روی صندلی کارگردانی یک فیلم درام درباره سرقت نقاشی مونالیزا در سال ۱۹۱۱ بسازد. هنوز عنوانی برای این فیلم انتخاب نشده است.

صندوق رسانه لس‌آنجلس تامین مالی کامل این پروژه را بر عهده دارد. صندوق در حال حاضر بیل ویلر را برای نوشتن فیلمنامه این پروژه استخدام کرده و ویلر قرار است فیلمنامه را بر اساس کتاب "روزی که آن‌ها مونالیزا را دزدیدند" نوشته سیمور رایت بنویسد.

این سرقت مشهور که در موزه لوور در پاریس صورت گرفت، توسط وینچنزو پروگیا کارمند موزه انجام شد. او باور داشت نقاشی لئوناردو داوینچی باید در ایتالیا به نمایش دربیاید و در پاریس باقی نماند.

به گزارش مهر، به این ترتیب پروگیا به مدت دو سال نقاشی را نگه داشت. در نهایت او زمانی دستگیر شد که قصد داشت مونالیزا را به مدیر گالری اوفیزی در فلورانس بفروشد. این نقاشی معروف در سال ۱۹۱۴ به موزه لوور بازگردانده شد.

از جمله فیلم‌هایی که تا به حال جودی فاستر کارگردانی کرده می‌توان به "مردی کوچک به نام تِیت"، "در خانه برای تعطیلات"، "سگ آبی" و "هیولای پول" اشاره کرد.

او همچنین قرار است در بازسازی انگلیسی زبان فیلم تریلر اسکاندیناویایی "زنان در جنگ" علاوه‌بر کارگردانی، نقش‌آفرینی هم داشته باشد.

صندوق رسانه لس‌آنجلس ۹ سال پیش توسط جفری سوروس و سایمون هورسمن مدیران آن راه‌اندازی شد.

 

موزه لوور جودی فاستر لئوناردو داوینچی مونالیزا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین