کد خبر: 45508 A

فیلمی که "جوکر" و "ایرلندی" را شکست داد

فیلمی که "جوکر" و "ایرلندی" را شکست داد

فیلم "انگل" موفق شد بالاتر از شاهکارهای سینمای هالیوود، جایزه حلقه منتقدین لندن را به خود اختصاص دهد.

ایران آرت: در حالی که یک هفته تا برگزاری مراسم اهدای جوایز اسکار باقی مانده، به نظر می‌رسد که موتور "انگل" برای کسب جوایز بیشتر روشن شده باشد. این فیلم کره‌ای زبان به کارگردانی "بونگ جون-هو" پنجشنبه گذشته برنده‌ی جایزه‌ی بهترین فیلم از طرف "حلقه‌ی منتقدین لندن" شد.

"انگل" در این مراسم با فیلم‌های "ایرلندی"، "جوکر"، "شمشیرهای از رو بسته"، "داستان زناشویی"، "نیمه‌ی تابستان"، "۱۹۱۷"، "درد و شکوه"، "چهره‌ی یک زن در آتش" و "یادگار" رقابت می‌کرد. اما این کمدی-تریلر تلخ کره‌ای بود که برنده‌ی جایزه شد.

علاوه بر این، جون-هو در رقابت با "مارتین اسکورسیزی" (ایرلندی)، "سلین سیاما" (چهره‌ی یک زن در آتش)، "پدرو آلمودوار" (درد و شکوه) و "سم مندز" (۱۹۱۷)، برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کارگردان سال هم شد.

به گزارش 30نما، این جوایز بدون تردید در مراسم اهدای جوایز بفتای یکشنبه شب و آکادمی اسکار هفته‌ی آینده تأثیرگذار خواهد بود. "انگل" در مورد خانواده‌ی فقیری است که به خانه‌ی یک خانواده‌ی ثروتمند نفوذ می‌کنند. این فیلم تاکنون نخل طلای کن، جایزه‌ی گلدن گلوب بهترین فیلم خارجی زبان و جایزه‌ی بهترین گروه بازیگری از طرف "صنف بازیگران" آمریکا را کسب کرده است.

در مراسم اسکار "انگل" در بخش بهترین فیلم رقبای بزرگی مانند "روزی روزگاری در هالیوود" (Once Upon A Time In Hollywood)، "۱۹۱۷"، "ایرلندی"، "جوجو خرگوش" (Jojo Rabbit)، "زنان کوچک" (Little Women)، "فورد در برابر فراری" (Ford Vs Ferrari)، "داستان زناشویی" و "جوکر" را در مقابل دارد.

در مراسم اهدای جوایز "حلقه‌ی منتقدین لندن" جایزه‌ی بهترین بازیگر زن به "رنی زلوگر" برای فیلم "جودی" (Judy) اهدا شد و جایزه‌ی بهترین بازیگر مرد به "واکین فینیکس" برای "جوکر" رسید. "لورا درن" برای "داستان زناشویی" و "جو پشی" برای "ایرلندی" هم برنده‌ی جوایز بهترین بازیگر نقش مکمل زن و مرد شدند.

"برای سما" (For Sama) نیز به عنوان بهترین مستند سال و "چهره‌ی یک زن در آتش" بهترین فیلم خارجی زبان انتخاب شدند. "یادگار" هم به عنوان بهترین فیلم بریتانیایی/ایرلندی شناخته شد.

 

پارازیت جوکر ایرلندی انگل حلقه منتقدین لندن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین