کد خبر: 45587 A

اعتراض جوکر پس از درخشش در جایزه بفتا

اعتراض جوکر پس از درخشش در جایزه بفتا

واکین فینیکس پس از اضافه کردن یک جایزه دیگر به جویز و افتخارات خود، از مشکل تنوع نژادی در فصل اهدای جوایز امسال انتقاد کرد.

ایران آرت: مطابق انتظار، مسئله‌ی تنوع نژادی موضوع داغ مراسم اهدای جوایز بفتا ۲۰۲۰ یکشنبه شب بود. "واکین فینیکس" در این مراسم برنده‌ی جایزه‌ی بهترین بازیگر مرد نقش اول برای بازی در فیلم "جوکر" شد و روی صحنه به این موضوع پرداخت.

او در رویال آلبرت هال گفت: "احساس متناقضی دارم زیرا به بسیاری از همکاران من که شایسته‌ی دریافت این جایزه‌اند بی‌توجهی می‌شود. به نظر من ما پیامی بسیار روشن به رنگین پوستان ارسال می‌کنیم که شما به این جا تعلق ندارید. من فکر می‌کنم این پیامی است که به این افراد که زحمات زیادی برای مدیوم و صنعت سینما کشیده‌اند فرستاده می‌شود."

به گزارش 30نما، واکین فینیکس ادامه می‌دهد: "من فکر می‌کنم که مردم تنها می‌خواهند به رسمیت شناخته شوند، از آن‌ها تقدیر شود و به خاطر اثرشان گرامی داشته شوند. این پیام محکومیت از روی تزویر نیست، زیرا با شرمندگی باید بگویم که من بخشی از مشکل هستم."

او در پایان می‌گوید: "من از تمام نفوذ خود برای اطمینان حاصل کردن از تنوع نژادی در فیلم‌ها استفاده نکرده‌ام،‌ اما مسئله فراتر از تولید فیلم با عواملی چندفرهنگی است. ما باید برای درک نژاد‌پرستی سیستمی سخت تلاش کنیم. به نظر من این وظیفه‌ی افرادی است که بی‌عدالتی به سود آن‌ها تمام شده. بنابراین این به ما بستگی دارد."

بفتا پس از انتشار فهرست نامزدها به علت نامزد نشدن زنان در بخش بهترین کارگردانی با انتقادات بسیاری مواجه شد. بفتا در اقدامی غیرمعمول به اعضای خود نامه‌ای ارسال و اظهار ناامیدی کرد و وعده داد که در روند رأی‌گیری امسال تجدید نظر می‌کند.

 

جوایز بفتا جوکر جایزه بفتا تنوع نژادی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین