کد خبر: 45841 A

فیلمساز ایرانی، خوش‌آتیه‌ترین کارگردان جهان/ بونگ جون هو انتخاب کرد

فیلمساز ایرانی، خوش‌آتیه‌ترین کارگردان جهان/ بونگ جون هو انتخاب کرد

کارگردان فیلم نامزد اسکار "انگل" به تمجید از علی عباسی، فیلمساز ایرانی ساکن سوئد پرداخت.

ایران آرت: بونگ جون هو، کارگردان فیلم "انگل" که بخت اصلی کسب جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان 2020به شمار می‌رود، سردبیر مهمان شماره‌ ماه مارس مجله معتبر "سایت‌اند ساوند" شده است.

در نخستین مطلب این شماره، بونگ جون هو به انتخاب 20کارگردان خوش‌آتیه‌ای پرداخته که در 20سال آینده آثار مهم و برجسته‌ای خواهند ساخت. شماره یک این فهرست علی عباسی ـ کارگردان ایرانی ـ است که با فیلم "مرز" (2018) توانست مورد توجه قرار بگیرد. اینطور که در این مجله نوشته شده، علی عباسی متولد ایران است و سال 2002تحصیلاتش را در دانشگاه پلی‌تکنیک رها می‌کند و به سوئد می‌رود. او که در مدرسه ملی فیلم دانمارک کارگردانی خوانده، تاکنون 2فیلم کوتاه و 2فیلم بلند ساخته است. 

​به گزارش همشهری، بونگ جون هو که این روزها دنیا به کامش است، درباره عباسی گفته است: "مرز به طرز درخشانی فیلم خاصی است. من عاشق شیوه‌ای هستم که او (علی عباسی) دنیای کوچک خودش را آفریده است."

در بخش دیگری از همین شماره با عنوان "خاطرات... اکتشاف" بونگ جون هو گفته، در سال 1980میلادی ـ که تقریبا می‌شود 1358شمسی ـ کتاب "درک سینما" نوشته لوییس جانتی ترجمه و در کره منتشر شد. این همان کتابی است که مرحوم ایرج کریمی آن را با عنوان "درک سینما" در سال 1369ترجمه و منتشر کرد.

این کارگردان کره‌ای گفته: "این نخستین باری بود که کتابی به‌دردبخور درباره سینما در کره منتشر یا ترجمه شد. واقعا اتفاق بزرگی بود؛ چراکه در آن دوران کسی فکر نمی‌کرد بتوان سینما را مطالعه کرد یا درباره‌اش کتاب نوشت. لحظه بزرگی برای من بود و می‌دانم برای بسیاری از کارگردانان کره‌ای هم‌نسل من هم همینطور بود..." 

به گزارش ایران‌آرت، سال گذشته فیلم "مرز" ساخته علی عباسی شش جایزه از جمله جایزه بهترین فیلم را از جوایز سالانه "گلدابگ" معروف به اسکار سینمای سوئد دریافت کرد. "مرز" پیش از آن نیز به‌عنوان بهترین فیلم داستانی غیرآمریکایی از نگاه داوران جشنواره بین المللی فیلم لس آنجلس ۲۰۱۸ شناخته شد.

 

 

هالیوود کارگردان علی عباسی بونگ جون هو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین