کد خبر: 45891 A

حمله تند خانم کارگردان به شهاب حسینی/ حرف زدن نیاموخته‌ای!

حمله تند خانم کارگردان به شهاب حسینی/ حرف زدن نیاموخته‌ای!

منیژه حکمت، کارگردان سینما از شهاب حسینی به خاطر صحبت‌هایش درباره مسعود کیمیایی انتقاد کرد.

ایران آرت: پس از اعتراض شدید شهاب حسینی به مسعود کیمیایی در نشست خبری فیلم "شین" در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، برخی از چهره‌های سینما به حمایت از مسعود کیمیایی پرداختند و از لحن تند شهاب حسینی نسبت به کارگردان پیشکسوت و باسابقه سینما انتقاد کردند.

​منیژه حکمت که دو سال پیش با فیلم "جاده قدیم" در جشنواره حضور داشت، عصر امروز پستی را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و واکنش تندی به اظهارنظرهای شهاب حسینی نشان داد. 

حکمت تصویری از مسعود کیمیایی را منتشر کرده و خطاب به شهاب حسینی نوشته است:

​"آقای شهاب حسینی نیاموختی

سوالی که برایم پیش آمده این است که آیا حرف دل مردم که قرار است شهاب حسینی از تریبون جشنواره فجر فریاد بزند تا آنها در خیابان هزینه ندهند، چیست؟ حمله به یک فیلمساز پیشکسوت و تخریب کارنامه انکارناپذیر او؟

همه درد مردم در این ایام این بوده است که چرا او [کیمیایی] فیلم خوب نمی‌سازد که شما از آن سر دنیا دویده‌ای و خود را رسانده‌ای تا این موضوع را با خشم و فریاد به گوش همه برسانید؟ رسالت هنریتان همین بود؟ محض اطلاع‌تان بگویم حمله به آقای کیمیایی برای مردم هزینه‌ای ندارد که هیچ، پاداش هم دارد و شما این را بهتر می‌دانید.

ولی یک نکته در خطابه آتشین شما درست بود و آن اینکه اون طرف دنیا هیچ خبری نیست و هرچه هست همین جاست، نمونه‌اش اینکه شما به قول خودتان دو سال همه دنیا را گشته‌ای و تجربیات فراوان اندوخته‌ای ولی هنوز حرف زدن نیاموختی، کنترل بر خشم و عصبیت نیاموختی و از همه مهمتر ادب نیاموختی.

کافی است فیلم پرخاش‌های خود را با کلام غم‌آلود ولی آرام و متواضعانه استاد مقایسه کنی تا بفهمی که تکفیر نمی‌کند برای دیگران تکلیف معین نمی‌کند، ادعای هنر ندارد و احساس نمی‌کند قیم همه مردم است، فقط غمگین است و نمی‌خواهد در جشنواره شرکت کند. یک بار دیگر فیلم را ببین تا بدانی کدام مبلغ نفرت و نفاق است و کدام نشان نجابت است و آرامش و مردم ما به کدام بیشتر نیاز دارند.

هنوز عمر چندانی بر شما نگذشته که نتوانی بیاموزی، لازم نیست دور دنیا را بگردی همین جا دو زانوی ادب نزد استاد بزن و بیاموز."

manijeh-hekmat

 

مسعود کیمیایی شهاب حسینی منیژه حکمت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین