کد خبر: 45921 A

سیمرغ‌های جشنواره فیلم فجر اهدا شد/ جایزه برای طناز، معادی و آقایی

سیمرغ‌های جشنواره فیلم فجر اهدا شد/ جایزه برای طناز، معادی و آقایی

سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر با اهدای سیمرغ‌های بلورین به برگزیدگان جشنواره به کار خود خاتمه داد.

ایران آرت:  آیین اختتامیه سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر عصر امروز سه‌شنبه بیست‌ودوم بهمن ماه با اجرای محمدرضا شهیدی‌فر در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد. 

​در یکی از بخش‌های ابتدایی این مراسم فرشته طائرپور، داور بخش نگاه نو جشنواره روی صحنه آمد و بخش‌هایی از سخنرانی واکین فینیکس، بازیگر نقش جوکر در مراسم اسکار را خواند. در این بخش سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه به "دابر" دابر ساخته سعید نجاتی اهدا شد.

​در ادامه سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند به "جایی برای فرشته‌ها نیست" ساخته سام کلانتری و سیمرغ بلورین بهترین فیلم نگاه نو (کارگردان‌های فیلم اولی) به "روز صفر" به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان اهدا شد. این در حالی بود که سعید ملکان و عوامل فیلم در سالن حضور نداشتند. 

سپس برای برگزاری بزرگداشت فریدون جیرانی کلیپی متفاوتی از این فیلمساز و روزنامه‌نگار باسابقه برای حضار نمایش داده شد. غلامرضا موسوی و مهدی صباغ‌زاده برای اهدای جایزه بزرگداشت او روی سن آمدند. در ادامه، با حضور جیرانی و دبیر جشنواره، تندیس بخش بزرگداشت، با تشویق حضار به این کارگردان اهدا شد.

فریدون جیرانی

جایزه ویژه سردار سلیمانی نیز به فیلم "آبادان یازده ۶۰" به کارگردانی مهرداد خوشبخت و تهیه‌کنندگی حسن کلامی اهدا شد.

​در ادامه مراسم سیمرغ‌های بلورین بخش سودای سیمرغ به شرح زیر اهدا شد:

سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه بصری: محمد برادران (خروج)

سیمرغ بلورین بهترینجلوه‌های ویژه میدانی: محسن روزبهانی (روز صفر)

سیمرغ بلورین بهترین​ گریم: مهرداد میرکیانی (خروج)

سیمرغ بلورین بهترین​ طراحی لباس: امیر ملک‌پور (روز صفر)

سیمرغ بلورین بهترین​ طراحی صحنه: کیوان مقدم (خورشید)

سیمرغ بلورین بهترین صدا: مهدی صالح‌کرمانی (صدابردار) و آرش قاسمی (صداگذار) برای فیلم "شنای پروانه"

سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن: بامداد افشار (پوست)

سیمرغ بلورین بهترین تدوین: اسماعیل علیزاده (شنای پروانه)

سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری: مرتضی نجفی (تومان)

​در ادامه مراسم سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن به طناز طباطبایی برای فیلم "شنای پروانه" اهدا شد تا این بازیگر برای نخستین بار سیمرغ بلورین فجر را به خانه ببرد. طباطبایی پس از کسب سیمرغ جای جواد عزتی همبازی‌اش در فیلم را خالی کرد. او همچنین از هنرمندانی که طی سال‌های حضورش در سینما او را حمایت کردند تشکر کرد. 

طناز طباطبایی

​سپس نوبت به اهدای سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد رسید که این جایزه را امیر آقایی برای فیلم "شنای پروانه" دریافت کرد. آقایی در بخشی از صحبت‌هایش از رسانه ملی بابت اظهارات مجری زن شبکه افق انتقاد کرد که شبکه نمایش بلافاصله آنتن را قطع کرد. آقایی گفت: چندی پیش خانمی از رسانه ملی اظهار کرد اگر کسی ناراضی است از ایران برود! رفتن را به کسی خطاب می کنند که آمده باشد ما که نیامدیم، ما بودیم و ریشه در خاک سرزمینمان داریم!

امیر آقایی

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اصلی زن به نازنین احمدی برای فیلم "ابر بارانش گرفته" اهدا شد. احمدی که برای اولین تجربه سینمایی‌اش برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن شد، پس از دریافت جایزه‌اش گفت: افتخار می‌کنم این جایزه را از حضور در فیلم مجید برزگر گرفتم.

photo_2020-02-11_21-54-19

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اصلی مرد نیز به پیمان معادی برای فیلم "درخت گردو" اهدا شد. پیمان معادی در سالن حضور نداشت ولی ویدئویی از او پخش شد که در آن از هیئت داوران و عوامل فیلم تشکر کرد. این اولین سیمرغ پیمان معادی بود. جایزه معادی را محمدحسین مهدویان و بازیگر نقش دختر معادی در فیلم "درخت گردو" دریافت کردند.

photo_2020-02-11_21-44-52

در ادامه سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه به نیما جاویدی و مجید مجیدی برای فیلم "خورشید" و جایزه ویژه هیأت‌ داوران به سعید ملکان برای فیلم روز صفر اهدا شد. 

 سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی نیز به محمدحسین مهدویان برای فیلم "درخت گردو" اهدا شد. مهدویان علاوه بر تشکر از عوامل فیلمش با تاکید این‌که همیشه طرفدار مجیدی بوده و هست گفت بسیار برایم بودن کنار ایشان بزرگ است.

در ادامه سیمرغ بلورین بهترین فیلم به "خورشید" به کارگردانی مجید مجیدی اهدا شد و سیمرغ زرین بهترین فیلم از نگاه ملی را نیز "روز صفر" به کارگردانی سعید ملکان دریافت کرد.

آخرین سیمرغ جشنواره که سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران بود نیز به "شنای پروانه" به کارگردانی محمد کارت اهدا شد.

جشنواره فیلم فجر طناز طباطبایی فرشته طائرپور سعید ملکان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین