کد خبر: 46043 A

مقاومت جشنواره فیلم برلین در برابر کرونا

مقاومت جشنواره فیلم برلین در برابر کرونا

جشنواره فیلم برلین ۲۰۲۰ که باید به‌زودی برگزار شود اعلام کرد برای مقابله با ویروس کرونا اقدامات احتیاطی را انجام می‌دهد، اما این جشنواره طبق برنامه تعیین شده برگزار خواهد شد.

ایران آرت: برگزار کنندگان جشنواره فیلم برلین تاکید کردند شیوع ویروس کرونا موجب تغییر برنامه این جشنواره نخواهد شد و این جشنواره طبق برنامه از ۲۰ فوریه تا یکم مارس (۱ تا ۱۱ اسفند) برگزار می‌شود.

با این حال این جشنواره یادآوری کرد که همه اقدامات ایمنی در برابر ویروس کرونا را رعایت خواهد کرد. اقداماتی که توسط این جشنواره اجرا می‌شود شامل تجهیز تمامی سرویس‌های بهداشتی در طول جشنواره و محل‌های برگزاری بازار فیلم با مواد ضدعفونی کننده و آماده کردن کارکنان و شرکت کنندگان در جشنواره در صورت شیوع بیماری در طول این رویداد است.

انستیتو ویروس‌شناسی برلین و واحد ویژه قرنطینه در بیمارستان «چریتی» نیز برای مقابله با هر نوع شرایط اضطراری در این دوره آماده خواهند بود.

به گزارش مهر، برلین همچنین گفته مهمانان از چین و یا دیگر کشورهایی که تحت‌تاثیر این ویروس قرار گرفته‌اند با توجه به نکات ایمنی که انستیتو روبرت کخ به آن‌ها ارایه می‌کند به کشور وارد می‌شوند. این موسسه از سوی دولت آلمان برای کنترل و پیشگیری از این بیماری مسئول است.

این جشنواره افزوده است با مشورت با انستیتو کخ، به نسبت پیشرفت ریسک ارزیابی شده، اقدامات بعدی لازم را بررسی می‌کند.

سخنگوی جشنواره فیلم برلین با تاکید گفت قطعاً لغو جشنواره به هیچ وجه مد نظر نخواهد بود.

تاکنون حداقل ۲۵ کشور تایید کرده‌اند که با مواردی از این ویروس روبه رو شده‌اند.

در عین حال اعلام شده ورود بیش از ۵۰ مهمان چینی به این مراسم لغو شده و شماری از مدیران بین‌المللی به این جشنواره نخواهند رفت.

ماتیج ووتر کنول مدیر بازار فیلم اروپایی تایید کرده که یک هیات نماینده از شرکت‌های بزرگ چینی نتوانسته‌اند ویزاهای لازم برای سفر به آلمان را به دست آورند. تاکنون ورود ۵۹ نفر از چین برای حضور در بخش بازار لغو شده و ۱۳ نفر نیز از دیگر کشورها در این رویداد شرکت نخواهند کرد.

با این حال امسال سه فیلم بلند و یک فیلم کوتاه از چین در جشنواره فیلم برلین باقی خواهند ماند و ژیا ژانگکه کارگردان چینی نیز در برلین خواهد بود تا با هموطن خود هو منگ در بخش گفت‌وگو شرکت کند.

سال پیش در بخش بازار فیلم اروپایی حدود ۱۰ هزار نفر شرکت داشتند و به نظر می‌رسد لغوهایی که صورت گرفته تاثیر تعیین کننده‌ای بر این بخش نداشته باشد، هرچند عدم حضور نمایندگان چین احساس خواهد شد، زیرا سینمای پررونق این کشور این روزها با سلیقه بسیاری از مردم هماهنگ است.

 

جشنواره فیلم برلین کرونا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین