کد خبر: 46198 A

حکمرانی زنان در جشنواره فیلم کن ۲۰۲۰

حکمرانی زنان در جشنواره فیلم کن ۲۰۲۰

پنج عضو هیئت انتخاب جشنواره فیلم کن را زنان تشکیل می‌دهند تا این جشنواره فرصت بیشتری را در اختیار زنان بگذارد.

ایران آرت: سران جشنواره‌ی فیلم کن ۲۰۲۰ اعضای هیأت انتخاب دوره‌ی بعدی که از ۱۲ می تا ۲۳ (۲۳ اردیبهشت تا ۳ خرداد ماه ۱۳۹۹) برگزار می‌شود را اعلام کردند. سال گذشته، فستیوال برای اولین بار اعضای این کمیته که از چهار زن تشکیل می‌شدند را اعلام کرده بود. سه تن از آن‌ها امسال برای کن ۲۰۲۰ بازخواهند گشت. "تیری فرمو" دبیر جشنواره اعلام کرده است که این کمیته اکنون دارای پنج عضو زن است.

سال گذشته "ماتی دیوپ" نه تنها به اولین فیلمساز زن آفریقایی تبار حاضر در بخش مسابقه تبدیل شد، بلکه در پایان جایزه‌ی هیأت داوران را هم کسب کرد. به نظر می‌رسد که جشنواره با مدیریت فرمو همین مسیر را دنبال می‌کند و فرصت‌های بیشتری در اختیار زنان می‌گذارد.

به گزارش 30نما، اعضای هیأت انتخاب کن ۲۰۲۰ شامل "ویرجینی اپیو" خبرنگار و مستندساز، "پل گرنسار" عکاس و کارگردان آمریکایی-فرانسوی، "لوران ژاکوب" فیلمساز، "استفانی لموم" خبرنگار و برنامه‌ساز و مشاور هنری جشنواره، "اریک لیبیو" مجری، خبرنگار و نویسنده، "لوسین لوژت" نویسنده، "ژوانا نائو" تهیه‌کننده و مشاور، "گی‌یمت اودیچینو" منتقد و تهیه‌کننده، و "کارولین وناک" منتقد و نویسنده می‌شوند.

اواسط ژانویه "اسپایک لی" به عنوان رئیس هیأت داوران جشنواره کن معرفی شد. این فیلمساز نیز اولین آفریقایی تباری است که در تاریخ کن به عنوان رئیس هیأت داوران انتخاب می‌شود.

 

جشنواره فیلم کن جشنواره کن کارگردان زن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین