کد خبر: 46677 A

واکنش تند ادل اینل به پولانسکی/ جایزه‌ای که خشم بسیاری را برانگیخت!

واکنش تند ادل اینل به پولانسکی/ جایزه‌ای که خشم بسیاری را برانگیخت!

ادل اینل بازیگر زن فیلم "چهره‌ی یک زن در آتش" از برنده شدن رومن پولانسکی ناراحت شد و واکنش تندی در سالن اختتامیه سزار نشان داد.

ایران آرت، یکی از حواشی اختتامیه جایزه سینمایی سزار واکنش ادل اینل به برنده شدن رومن پولانسکی بود.

در مراسم اختتامیه جایزه سینمایی سزار زمانی که نام رومن پلانسکی به عنوان بهترین کارگردان برای فیلم "افسر و جاسوس" اعلام شد، بازیگر نامزد فیلم "چهره‌ی یک زن در آتش" به نشانه اعتراض سالن مراسم را به تندی ترک کرد و هنگام خروجش نیز مطلبی را بیان کرد.

اینل یکی از فعالان جنبش ضد آزار جنسی MeToo بوده و اخیراً در مصاحبه با نیویورک تایمز می‌گوید این جنبش در فرانسه شکست خورده است. ادعای او در مراسم اهدای جوایز سزار مشهود است چرا که پولانسکی مجرم شناخته‌ شده‌ تجاوز جنسی برنده‌ی جایزه‌ کارگردانی می‌شود.

این بازیگر نیز از تجربه‌های تلخ خود در هنگام تولید فیلم‌ سینمایی (The Devils) به همراه کارگردان فیلم "کریستف روجا" خبر داده بود.

به گزارش تسنیم، اینل امسال نامزد دریافت سزار بهترین بازیگری بود اما مغلوب "آنائیس دموستیه" بازیگر فیلم "آلیس و شهردار" (Alice and the Mayor) شد.

پولانسکی از سال 1978 تا به حال به دلیل آنکه متهم شناخته شده است در فرانسه زندگی می‌کند. پولانسکی و عوامل فیلمش در این جشنواره حضور نداشتند. او در این باره گفته بود که "فعالان اجتماعی مرا تهدید به مرگ کرده‌اند… این مراسم بیشتر به یک سیمپوزیوم شبیه شده است تا جشنی برای سینما و تجلیل از بهترین آثار آن."

از دیگر اتفاقات مهمی که درباره او و این جایزه رخ داده این است که معترضان به دریافت جایزه سزار پولانسکی بیرون از سالن تجمع کرده بودند که با برخورد پلیس با گاز اشک‌آور مواجه شدند. سؤال تجمع این بود که چرا باید به چنین کارگردانی که دارای چنین سوءپیشینه‌ای است جایزه اهدا شود؟

 

رومن پولانسکی جایزه سزار ادل اینل چهره یک زن در آتش
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین