کد خبر: 46717 A

تظاهرات خیابانی در پی اهدای جایزه به کارگردان جنجالی

تظاهرات خیابانی در پی اهدای جایزه به کارگردان جنجالی

گروهی از معترضان به اعطای جایزه سزار به رومن پولانسکی در پاریس تظاهرات کردند.

ایران آرت، اهدای جایزه بهترین کارگردان به رومن پولانسکی در جشنواره سزار فرانسه باعث شد که برخی از حضار سالن را به اعتراض ترک کنند. جایزه سزار فرانسه معادل اسکار آمریکا شناخته می‌شود. 

رومن پولانسکی به دلیل اتهام تجاوز به یک دختربچه ۱۳ ساله در دادگاهی در آمریکا محکوم شده است. مراسم جایزه سزار، تازه‌ترین فیلم او "افسر و جاسوس" را در ۱۲ زمینه نامزد کرده بود. 

پولانسکی همچنین به موارد دیگری از تعرض‌ جنسی، ازجمله تجاوز به ولنتین مونیه، بازیگر فرانسوی در ۱۸ سالگی متهم شده است.

به گزارش ایلنا، در پی اعلام نام او به عنوان برنده جایزه بهترین کارگردانی، ادل انل (بازیگر) درحالی‌که با صدای بلند می‌گفت "شرم" سالن را ترک کرد. 

سلین سیاما، کارگردان فیلم "سیمای زنی در آتش" که ادل انل نیز در آن بازی کرده است، نیز آن اعتراض را همراه با فلورنس فارستی، مجری مراسم، ادامه داد. فارستی پس از اعلام نام پولانسکی به عنوان برنده جایزه، دیگر به صحنه بازنگشت. 

فارستی سپس در حساب کاربری اینستاگرم خود یک صفحه سفید خالی در بخش "استوری" منتشر کرد که بر آن نوشته شده بود "تهوع‌آور".

پیش از برگزاری مراسم جوایز سزار، معترضان در بیرون از محل برگزاری مراسم در پاریس تجمع کردند. فرنک ریستر (وزیر فرهنگ فرانسه) نیز گفته بود اگر پولانسکی برنده جایزه بهترین کارگردانی شود، "از نظر نمادین" بد است. 

رومن پولانسکی در مراسم شرکت نکرده بود. فیلم او "افسر و جاسوس" جایزه بزرگ هیأت داوران در فستیوال فیلم ونیز را نیز در سپتامبر ۲۰۱۹ کسب کرده است. 

سال گذشته، انل از تجربه خود از آزار و بدرفتاری از سوی کارگردانی دیگر، "کریستوف روجیا" سخن گفته بود و او را به آزار و اذیت جنسی خود در سنین ۱۲ تا ۱۵ سالگی متهم کرده بود.

 

رومن پولانسکی فرانسه جایزه سزار
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین