کد خبر: 46718 A

جلوه بصری "انتقام جویان" جنجالی شد/ پیدا شدن گاف مارول در طراحی "تانوس"

جلوه بصری "انتقام جویان" جنجالی شد/ پیدا شدن گاف مارول در طراحی "تانوس"

فیلم "اونجرز" در بخش بهترین جلوه‌های بصری نامزد جایزه اسکار بود، اما جالب است بدانید که سازندگان این فیلم در طراحی شخصیت تانوس یک اشتباه کوچک انجام داده‌اند.

ایران آرت، وتا دیجیتال (Weta Digital) همان استودیویی که ساخت جلوه‌های بصری فیلم‌های معروفی چون ارباب حلقه‌ها (Lord of the Rings) و آواتار (Avatar) را در کارنامه دارد و نامش در بین سازندگان بسیاری از فیلم‌های پرفروش هالیوودی دیده می‌شود، عاری از خطا و اشتباه نیست. اتفاقاً این استودیو به تازگی ویدیویی را منتشر کرده تا همین موضوع را ثابت کند.

وتا دیجیتال که به اذعان همه، کیفیت جلوه‌های بصری مربوط به تانوس، شخصیت منفی اصلی در مجموعه Avengers را پس از فیلم سال ۲۰۱۲ این فرنچایز به شکل قابل توجهی ارتقا داده، حالا از سوی طرفداران نکته‌سنج و تیزبین این مجموعه، مورد اتهام قرار گرفته که برای ساخت یکی از صحنه‌های مربوط به تانوس در فیلم Avengers: Endgame کوتاهی کرده است. به همین خاطر مت ایتکن، سرپرست این استودیوی در یک مصاحبه ۱۵ دقیقه‌ای با Corridor Crew درباره این موضوع توضیح داد.

اشتباهی که وتا دیجیتال مرتکب شده شبیه یک باگ گرافیکی است که چنین بانگ‌هایی را در بازی‌های ویدیویی به وفور مشاهده می‌کنیم، اما در یک فیلم پرخرج و مهم هالیوودی دیدن کوچکترین اشتباه هم موضوع عجیبی است. ، در صحنه نبرد نهایی بین تانوس (با بازی جاش برولین) و مرد آهنین، دقیقا قبل از لحظه‌ای که تانوس می‌خواهد با انگشتان خود بشکن بزند، اگر با دقت به انگشت وسطی او توجه کنید می‌بینید که قسمت پایین آن به شکل عجیبی وارد دست تانوس می‌شود.

به گزارش زومجی، در بحث جلوه‌های ویژه بصری، به این ایراد اصطلاحاً Clipping می‌گویند؛ یعنی زمانی که یک شی وارد شی دیگر شود. مت ایتکن درباره این مشکل گفت:

بله، ای کاش در زمان طراحی این صحنه متوجه این اشکال می‌شدیم. این موضوع نشان می‌دهد که همیشه امکان بهتر شدن وجود دارد و می‌توانید دقت بیشتری داشته باشید. اما بله، ما کارهای زیادی روی زره تانوس انجام دادیم. موضوع این است که می‌خواستیم حرکات جاش را محدود نکنیم، بلکه هدف ما این بود که او بتواند نقشش را به خوبی ایفا کند و زره را دقیقا با همین قصد طراحی کردیم.

جالب است که فیلم Avengers: Endgame در مراسم اسکار گذشته نامزد کسب جایزه بهترین جلوه‌های بصری بود، اما در نهایت رقابت را به فیلم 1917 باخت و موفق به دریافت این جایزه نشد. شاید وجود این باگ گرافیکی در تصمیم‌گیری داوران اسکار بی‌تاثیر نبوده باشد.

البته همانطور که خودتان هم می‌دانید، حتی پس از چند بار دیدن صحنه هم به سختی می‌توان این ایراد را متوجه شد. حتی بسیاری از طرفداران فیلم با دقت کردن به این صحنه هم متوجه مشکلی نمی‌شوند، اما همان‌طور که گفتیم چون گیمرها به دیدن چنین صحنه‌هایی در بازی‌ها عادت دارند، احتمالاً بلافاصله به این ایراد پی می‌برند.

وتا دیجیتال یکی از پیشرفته‌ترین استودیوهای ساخت جلوه‌های بصری کامپیوتری است که در سال ۱۹۹۳ توسط پیتر جکسون، ریچارد تیلور و جیمی سلکرک تاسیس شد و پس از طراحی و تولید جلوه‌های بصری سه‌گانه ارباب حلقه‌ها به شهرت جهانی دست پیدا کرد. این استودیو تاکنون در ساخت ده‌ها فیلم مشارکت داشته و برای تعداد زیادی از آنها به جوایز معتبری مثل اسکار و بفتا دست پیدا کرده است. نام این استودیو از روی نوعی حشره که در نیوزلند زندگی می‌کند و یکی از بزرگترین حشرات دنیا محسوب می‌شود، گرفته شده است.

Avengers: Endgame که در سال ۲۰۱۹ اکران شد چهارمین فیلم از سری انتقام‌جویان و همچنین بیست و دومین فیلم در دنیای سینمایی مارول به حساب می‌آید. این فیلم نه‌تنها موفق شد نمرات خوبی از منتقدان دریافت کند، بلکه از نظر تجاری نیز یک موفقیت بزرگ برای کمپانی‌های مارول و دیزنی محسوب می‌شود. Avengers: Endgame در حال حاضر پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما است.

 

مارول اونجرز:پایان بازی Avengers: Endgame
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین