کد خبر: 46750 A

به دنبال شیوع کرونا؛

فستیوال‌های سوییس لغو شد/ جشنواره مستند یونان به تعویق افتاد

فستیوال‌های سوییس لغو شد/ جشنواره مستند یونان به تعویق افتاد

به دنبال گسترش ویروس کرونا فستیوال‌های سوییس لغو شد و رویداد سینمایی یونان نیز به تعویق افتاد.

ایران آرت، سه جشنواره بین‌المللی سینمایی روز دوشنبه اعلام کردند دوره‌های بعدی خود را لغو کرده یا به تعویق انداخته‌اند.

این رویدادها شامل جشنواره بین‌المللی فیلم و سمینار حقوق بشر در سوییس (FIFDH) و «تینک سینما» لوزان می‌شوند که دوره امسال خود را لغو کرده‌اند و جشنواره مستند تسالونیکی یونان نیز اعلام کرده با توجه به تشدید نگرانی‌ها در اروپا برای گسترش ویروس کرونا، این رویداد را به تعویق انداخته است.

جشنواره بین‌المللی فیلم سوییس گفته این تصمیم را به دنبال دستور دولت این کشور برای جلوگیری از جمع شدن بیش از هزار نفر گرفته است. این جشنواره قرار بود از ۶ تا ۱۵ مارس (۱۶ تا ۲۵ اسفند) در ژنو برگزار شود. این جشنواره هر سال میزبان بیش از ۴۰ هزار نفر از ۳۰ کشور دنیا است.

به گزارش مهر، این جشنواره گفته است هر چند همه نمایش‌های عمومی‌اش را لغو کرده اما تلاش خواهد کرد تا به رسالت خود برای ارتقای حقوق بشر به شکلی ویژه و با بهره‌برداری از بازار دیجیتال عمل کند.

در عین حال سومین دوره جشنواره «تینک سینما» که قرار بود از ۴ تا ۸ مارس (۱۴ تا ۱۸ اسفند) در لوزان برگزار شود، لغو شد. سازمان‌دهندگان آن گفته‌اند این تصمیمی سخت بود که با اندوه فراوان برای مقابله با اپیدمی کرونا اتخاذ شد.

جشنواره بین‌المللی فیلم تسالونیکی نیز که باید از ۵ تا ۱۵ مارس (۱۵ تا ۲۵ اسفند) برگزار می‌شد به تعویق افتاد.

در بیانیه‌ای مسئولان این رویداد تاکید کرده‌اند: امنیت کارمندان، مخاطبان، شهروندان و میهمانان خارجی جشنواره اولویت اول ماست.

گفته شده این جشنواره تا پایان ماه می یا اوایل ژوئن برگزار خواهد شد و بسیاری از برنامه‌هایش را نیز به صورت آنلاین برگزار می‌کند. بخش «مستند در روند پیشرفت» این جشنواره به صورت آنلاین برگزار می‌شود و اهدای جوایز آن بدون تاخیر صورت می‌گیرد.

 

تینک سینما لوزان مستند تسالونیکی یونان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین