کد خبر: 46795 A

فرار بازیگر هری پاتر از دنیای جادو/ رضایت دانیل رادکلیف از نقش تازه‌اش

فرار بازیگر هری پاتر از دنیای جادو/ رضایت دانیل رادکلیف از نقش تازه‌اش

دانیل رادکلیف به زودی با فیلم "فرار از پرتوریا" در نقش تیم جنکین، یک فعال ضد آپارتاید دیده می‌شود.

ایران آرت، دانیل رادکلیف با فیلم "فرار از پرتوریا" باز هم از دنیای "هری پاتر" دورتر می‌شود. او در این فیلم مستقل که روز ششم مارس اکران می‌شود نقش تیم جنکین، یک فعال ضد آپارتاید را بازی می‌کند که به خاطر توزیع اعلامیه‌های ضد دولت نژادپرستی آفریقای جنوبی به زندان افتاد. او که به ۱۲ سال حبس محکوم شده، نقشه‌ای برای فرار از زندان مرکزی پرتوریا می‌کشد.

به گزارش مهر، رادکلیف در مصاحبه‌ای با ورایتی درباره نقشش در این فیلم، عشقش نسبت به صحنه تئاتر و اینکه چرا دوباره به "هری پاتر" برنمی‌گردد صحبت کرد.

چه چیزی درباره "فرار از پرتوریا" نظر شما را جلب کرد؟

معمای فیزیکی فوق‌العاده‌اش. اینکه چطور آن‌ها توانستند با کلیدهای دست‌ساز درهای زندان هولناک را باز کنند و فرار کنند. این هم خیلی خوب بود که این‌ها افرادی بودند که کاملاً می‌شد از آن‌ها حمایت کرد. آدم‌ها می‌خواهند فرار کنند چون نباید در زندان باشند. آن‌ها قربانیان یک رژیم سرکوب‌گر و دیکتاتوری هستند بنابراین داستانی فوق‌العاده به نظر می‌رسید و می خواستم بخشی از آن باشم.

زمان زیادی با تیم جنکین گذراندید؟

بله. او در فیلم هم نقش کوچکی داشت. دروغ نمی‌گویم. اینکه او سر صحنه بود خیلی ترسناک بود چون آگاه بودم دارم به نحوی زندگی او را بازی می‌کنم. همه‌مان با لباس زندان راه می‌رفتیم و در عین حال فردی آنجا بود که این ماجرا را زندگی کرده بود. مدام به این فکر می‌کردم که باید برای او کار خیلی عجیبی باشد و نگران بودم فکر کند که داریم ماجرا را ساده نمایش می‌دهیم. اما به نظر می‌رسید دوست دارد آنجا باشد و خیلی هم برای این کار وقت گذاشت. با وجود اینکه هزاران بار این داستان را تعریف کرده خیلی صبور بود و به تمام سوالاتم پاسخ می‌داد.

حرف‌های زیادی درباره انتخاب فیلم‌های شما بعد از تمام شدن "هری پاتر" زده می‌شود. مسلماً فیلم‌های متفاوت زیادی مانند "شاخ‌ها" و "مرد ارتش سوییس" بازی کرده‌اید اما آیا با این حرف‌ها موافق هستید؟

اینطور نبود که بعد از "هری پاتر" بگویم برایم عجیب‌ترین نقش‌ها را پیدا کنید. فقط به خاطر عجیب بودن، پروژه‌ها را انتخاب نمی‌کردم. مثلاً "مرد ارتش سوییس" علاوه بر عجیب بودن فیلمی بسیار هوشمندانه است که چیزی زیبا درباره انسان بودن برای گفتن دارد. به نظرم برای مدتی بسیار طولانی مردم من را در حال ایفای یک نقش تماشا کرده بودند و به همین دلیل وقتی حالا دارم کارهای متفاوت انجام می‌دهم به نظر بیشتر به چشم می‌آید.

آیا در فیلم‌های "هیولاهای خارق‌العاده و زیستگاه آن‌ها" در نقش هری پاتر بازمی‌گردید؟

فکر نمی‌کنم. من در جا نه نمی‌گویم اما چیزی نیست که بخواهم با عجله به سمتش بروم. حس می‌کنم آن فیلم‌ها به مسیر خود ادامه داده‌اند و دارند بدون ما کار خوبی انجام می‌دهند. خوشحالم که اجازه بدهم همینطور باقی بماند. از زندگی فعلی‌ام راضی هستم. نمی‌گویم هرگز به هیچ فرنچایزی برنمی‌گردم اما انعطاف‌پذیری فعلی کارم را دوست دارم. و نمی‌خواهم وارد موقعیتی بشوم که از قبل برای یک سریال قرارداد چند ساله بسته باشم.

مقابل الن کامینگ در "پایان بازی" در وست اند (تئاتر بریتانیا) نقش‌آفرینی می‌کنید. برنامه دارید این نمایش را به برادوی بیاورید؟

خیلی دوست دارم به برادوی برگردم. نمی‌دانم با "پایان بازی" خواهد بود یا نه اما مسلماً برمی‌گردم. برادوی و نیویورک خیلی با من مهربان بوده‌اند و جای خیلی خوبی برای کار کردن است. به محض اینکه بتوانم راهی برای بازگشتن به آن پیدا می‌کنم.

 

هری پاتر دانیل رادکلیف
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین