کد خبر: 46874 A

کارگردان برنده اسکار به سراغ "چارلی و کارخانه شکلات سازی" رفت

کارگردان برنده اسکار به سراغ "چارلی و کارخانه شکلات سازی" رفت

تایکا وایتیتی کارگردان فیلم سینمایی "جوجو خرگوش" قصد دارد داستان "چارلی و کارخانه شکلات سازی" را در قالب سریال انیمیشنی بازسازی کند.

ایران آرت، کارگردان مشهور نیوزیلندی قصد دارد داستان مشهور "چارلی و کارخانه شکلات‌سازی" را در قالب دو سریال انیمیشن برای نت‌فلیکس بازسازی کند.

تایکا وایتیتی سازنده "جوجو خرگوش" قصد دارد دو سریال انیمیشن یکی بر مبنای جهان "چارلی و کارخانه شکلات سازی" و دیگری بر مبنای شخصیت‌های این جهان داستانی بسازد.

وایتیتی که جایزه اسکار را برای فیلمنامه اقتباسی "جوجو خرگوش" برده نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی اجرایی هر دو پروژه را نیز انجام می‌دهد.

به گزارش مهر، این دو پروژه برمبنای رمان رولد دال که سال ۱۹۶۴ برای کودکان نوشته شده ساخته می‌شود و درباره ماجراهای چارلی نوجوان در کارخانه شکلات‌سازی ویلی وانکا است.

نت‌فلیکس گفته است: سریال‌ها روح داستان‌های رولد دال را ارایه خواهد کرد اما دنیا و شخصیت‌های جدیدی را ارایه می‌کند که فراتر از آن چیزی است که در کتاب رولد دال ارایه شده و البته پر از شوخی‌هایی در عمل و ترانه‌های جذاب خواهد بود.

این غول استریم در عین حال آشکار کرده که امضای این دو قرارداد به معنی یک همکاری بزرگ و دامنه‌دار با کمپانی داستان رولد دال است و بسیاری از داستان‌های این نویسنده نامدار از جمله "ماتیلدا"، "غول بزرگ مهربان" و دیگر داستان‌های وی برای پروژه‌های بعدی مد نظر است.

وایتیتی سازنده "ثور: رگناروک" و "آنچه ما در سایه‌ها انجام می‌دهیم" پیشتر نامزدی اسکار را برای فیلم کوتاه "دو ماشین، یک شب" کسب کرده بود. او اکنون در حال مراحل پس از تولید فیلم بلند "گل بعدی می‌برد" است و در عین حال باید نویسندگی و کارگردانی فیلم بعد ثور را نیز انجام دهد. او کارگردانی فصل اول "ماندالارویان" را برای دیزنی پلاس انجام داده است.

جدیدترین نسخه داستان "چارلی و کارخانه شکلات‌سازی" سال ۲۰۰۵ توسط تیم برتون با بازی جانی دپ ساخته شد.

 

نتفلیکس چارلی و کارخانه شکلات سازی تایکا وایتیتی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین