کد خبر: 47011 A

اعتراض تند آقای کارگردان به فیلم‌های تارانتینو

اعتراض تند آقای کارگردان به فیلم‌های تارانتینو

کلی رایکارد که همواره از منتقدان آثار تارانتینو بوده، از فیلم "روزی روزگاری در هالیوود" انتقاد کرده و آن را بیش از حد مردانه دانست.

ایران آرت: کارگردان "اولین گاو" در مصاحبه با مجله‌ی "مل" می‌گوید چرا از هواداران فیلم برنده‌ی اسکار تارانتینو نیست.

فیلم "روزی روزگاری در هالیوود" مخالفین کمی ندارد، اما "کلی رایکارد" یکی از شاخص‌ترین این افراد است. این مستقل‌ساز که به تازگی فیلم "اولین گاو" را با همکاری استودیوی A24 روی پرده برده، به تازگی در مصاحبه با مجله‌ی "مل" از نهمین فیلم "کوئنتین تارانتینو" گفته است.

رایکارد می‌گوید: "[مردان سلطه‌جو] را درک نمی‌کنم. از فهم من خارج است. درست مثل فیلم "روزی روزگاری در هالیوود"، ایده‌ی مردی بدون پوشش بالاتنه روی یک پشت بام – مرد سفیدپوستی که "بروس لی" را کتک می‌زند، دخترکی بی‌نوا را نجات می‌دهد، و "هیپی‌های بدریخت" را به آتش می‌کشد – با خود می‌گویم: "جدا؟" مردم فیلم را دوست دارند، اما من درکش نمی‌کنم، به ویژه در این شرایط چگونه رفتار سلطه‌جویانه‌ی مردان می‌تواند برای کسی جذاب باشد."

به گزارش ۳۰نما، فیلم "اولین گاو" رایکارد داستانی در قرن نوزدهم روایت می‌کند و مانند "روزی روزگاری در هالیوود" دو شخصیت اول مرد دارد. اما رابطه‌ی یک مرد کم‌حرف و یک مهاجر چینی به رابطه‌ی "برد پیت" و "لئوناردو دی‌کاپریو" بی‌شباهت است.

رایکارد در ادامه می‌گوید: "ایده‌ی یک مرد سفیدپوست به عنوان ناجی؟ دست بردارید – هیچ ربطی به شرایط کنونی سیاره‌‌ی زمین ندارد. چگونه این نماد – و اسطوره‌شناسی آن در دنیایی که می‌شناسیم – می‌تواند جالب‌توجه باشد… در دنیای من جایی ندارد… منظورم این است که مردان "قدرتمند" به روشنی ضعیف‌ترین مردان‌اند – آیا پرده‌ها در مورد این مسئله کنار نرفته‌اند؟"

در سال ۲۰۱۲ تارانتینو فیلم وسترن جاده‌ای "میان‌بر میک" رایکارد را در فهرست بدترین فیلم‌های سال ۲۰۱۱ جای داد. رایکارد سال گذشته یکی از اعضای هیأت داوران کن بود، جایی که "روزی روزگاری در هالیوود" برای اولین بار اکران شد و دست خالی به خانه رفت.

 

کوئنتین تارانتینو تارانتینو روزی روزگاری در هالیوود
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین