کد خبر: 47144 A

برد پیت و جانی دپ در تلویزیون ایران/ نوروز ۹۹ چه فیلم‌هایی ببینیم؟

برد پیت و جانی دپ در تلویزیون ایران/ نوروز ۹۹ چه فیلم‌هایی ببینیم؟

شبکه چهار سیما برای نوروز ۹۹، شانزده فیلم سینمایی از آثار برتر سینمای ایران و جهان را برای مخاطبان پخش می‌کند.

ایران آرت: واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما برای نوروز ۹۹، ۱۶ فیلم از آثار برتر سینمای ایران و جهان را در ژانرهای کمدی، خانوادگی،حادثه‌ای، علمی و تخیلی و ... به مخاطبان عرضه می‌کند. 

در ادامه اطلاعات و خلاصه فیلم های نورورزی شبکه چهار سیما آمده است. ترتیب پخش فیلم‌ها و ساعت پخش آن در خبرهای تکمیلی تر اعلام می‌شود.

"بر سر دروازه ابدیت" به کارگردانی جولیان اشنابل

3046933

خلاصه داستان: ونسان نقاشی هلندی است که با حمایت مالی برادرش در پاریس به نقاشی مشغول است اما توجه زیادی به آثار او نشده. ونسان تصمیم می گیرد به یک روستا در جنوب فراسه برود،اما ذهن پریشان و کارهای غیرعادی او باعث می‌شود او به یک مرکز نگهداری از بیماران روانی فرستاده شود. ونسان بعد از مدتی از آنجا ترخیص می شود و در همین دهکده و تنها در مدت ۶۸ روز بهترین آثار عمر خود را نقاشی می‌کند...

ویلیام دافو و اسکار آیزاک در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

"سکوت" به کارگردانی جان آر لئونتی

در خلاصه داستان این فیلم علمی تخیلی آمده است، دانشمندان در حین کارهای تحقیقاتی در یک غار باستانی باعث آزادی موجودات ماقبل تاریخ می شوند. الی دختری نوجوان چند سال قبل شنوایی خود را از دست داده و به زبان اشاره سخن می گوید. در پی حمله خفاش های گوشتخوار بزرگ به شهر، تصمیم می گیرند خود را به یک منطقه امن برسانند. این موجودات مهاجم نسبت به صدا حساس هستند و با کوچترین صدایی می‌توانند به قربانی خود حمله ور شوند. آنها باید در سکوت کامل به دنبال راه نجاتی برای خود باشند.

استنلی توچی و کرنان شیپکا در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

"تالکین" به کارگردانی دومه کاروکسکی 

در خلاصه این فیلم درام، جنگی آمده است، زندگینامه پروفسور انگلیسی جی. آر. آر. تالکین، نویسنده هابیت و ارباب حلقه‌ها : جان تالکین  جوان ، بعد از فوت پدر و مادرش به همراه برادر کوچکترش  به یک خانواده و زنی میانسال سپرده می شود. جان وارد دانشگاه می شود اما امکان گرفتن بورسیه را ندارد و قرار است از دانشگاه خارج شود. تا اینکه یکی از اساتید دانشگاه با نوشته های تالکین آشنا می شود. این استاد متوجه می شود تالکین برای شخصیت های خیالی داستانی که خود نوشته است یک زبان عجیب و غریب اما کاملا علمی اختراع کرده است. این شخصیت های خیالی همان هابیت ها هستند که بعدا تالکین به طور کامل داستانی در مورد آنها می نویسد...

نیکلاس هولت-  وی لی کالینز در این فیلم ایفای نقش کرده اند. 

"جنگ جریان" به کارگردانی آلفونسو گومز ریخون

در خلاصه این فیلم تاریخی آمده است، داستان فیلم رقابت بین دو تن از برترین و نابغه‌ترین مخترعان جهان یعنی توماس ادیسون و جرج وستینگهاوس و تلاش های تسلا برای گسترش جریان برق در مناطق مختلف است. ادیسون با کمک تسلا به دنبال گسترش برقی بدون خطر هستند اما رقیب او وستینگهاوس به دنبال ارایه برقی ارزان است. ادیسون که تجارت و جنگ جریان برق را به رقیبش باخته است. از پشت صحنه با کمک چند روزنامه نگار تلاش می کند به همه ثابت کند برق وستینگهاوس کشنده است. حتی ادیسون برای اثبات حرفش و بر خلاف میل باطنی اش به ساخت صندلی اعدام برای بهره گیری در زندان و با جریان برق وستینگهاوس کمک می کند به شرط آنکه نامش مخفی بماند اما..

بندیکت کامبریج – مایکل شنون ونیکولاس هولت در این فیلم ایفای نقش کرده اند. 

"ادموند" به کارگردانی الکسی میشالیک

در خلاصه این فیلم تاریخی آمده است، دسامبر ۱۹۸۷، پاریس (ادموند روستاند) نویسنده نمایش نامه های نه چندان موفق، هنوز به سن ۳۰ سالگی نرسیده اما همسر و دو فرزند دارد که باید از پس هزینه های آنها بر بیاید او چاره ای ندارد هر طور شده یک نمایش نامه پرفروش بنویسد. تا اینکه در عین نا امیدی، ناگهان یک هنرپیشه معروف که دو سرمایه گذار دارد، یک پیشنهاد شگفت‌انگیز به ادموند می دهد...

توماس سولیورس- الکسی میشالیک و اولیور گوآرمت در این فیلم ایفای نقش کرده اند.

"تصنیف باستر اسکراگز" به کارگردانی برادران کوئن

این فیلم شامل روایت ۶ داستان کوتاه است؛ در اولین داستان یک قانون شکن مردم گریز به نام باستر اسکراگز که فکر می کند بهترین هفت تیر کش منطقه است ، بعد از در گیری لفظی در یک کافه در گیر دوئل شده و در نهایت کشته می شود. در داستان دوم یک کابوی جوان در راه سرقت از یک بانک توسط بانکدار مضروب و بی هوش شده و سپس دادگاهی و به اعدام محکوم می شود و علیرغم فرار از این مخمصه خیلی زود به جرم دیگری اعدام می شود.

داستان سوم یک مرد دوره گرد که با اجرای نمایش و روایت خوانی یک جوان معلول بدون دست و پا ،کسب در آمد می کند بعد از عدم اقبال مخاطبان به داستان های آنها و بالا رفتن هزینه ها ، او یک مرغ را که قدرت محاسبه اعداد را دارد خریده و جایگزین جوان معلول می کند.

داستان چهارم در مورد پیرمردی است که به دنبال طلا به دشتی دور دست می رود و نهایتا موفق به پیدا کردن آن می شود ولی توسط یک گاوچران زخمی می شود. او مهاجم را کشته و نهایتا با طلا ها ی خود از دشت می رود.

داستان پنجم درباره دختری است که با برادرش در سفر است. برادر او مرده و در میان راه دفن می شود. مرد جوان که مسئول کاروان است به او علاقمند شده و به دختر پیشنهاد ازدواج می دهد . دختر قبول می کند ولی مدتی بعد با حمله سرخپوست ها، دختر از ترس اینکه به دست آنها نیفتد خود را با گلوله می زند.

داستان ششم در مورد یک گروه ۵ نفره از مسافران یک کالسکه است که در طول مسیر در مورد مسائل بنیادی مثل  زندگی ؛ عشق و فلسفه زندگی ، صحبت می کنند.

تیم بلیک نیلسون- لیام نیسون- جیمز فرانکو و تام ویتس در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

"نجات لنینگراد" به کارگردانی الکسی کوزلوف 

در خلاصه داستان این فیلم درام جنگی آمده است، پاییز سال  ۱۹۴۱ ، لنینگراد در جنگ جهانی دوم در محاصره است. قرار است ارتش روسیه مردم را با کشتی و لنج های باقی مانده از شهر خارج کنند اما آلمان ها نمی خواهند کسی زنده از لنینگراد فرار کند. سرباز جوانی به همراه نامزدش که پرستار است قرار است روی یکی از کشتی ها کار کند. کشتی توسط هواپیمای آلمانی مورد حمله قرار می‌گیرد اما سرباز جوان با شجاعت، یکی از هواپیماها را ساقط کرده و موجب نجات جان سرنشیان  کشتی می‌شود.

مریا ملنیکووا، بوریس شرباکوف و  جلامسکی در این فیلم ایفای نقش می کنند.

"۱۹۱۷ " به کارگردانی سم مندس 

۱۹۱۷

در خلاصه داستان آمده است، جنگ جهانی اول؛ ششم آوریل ۱۹۱۷. هنگامی که ۱۶۰۰ سرباز و افسر در یک هنگ خود را برای حمله به نیروهای آلمانی آماده می کنند، دو سرباز وظیفه دارند در کمترین زمان خود را به آنها و خط مقدم برسانند و از حمله نیروهای خودی جلوگیری کنند چون عقب نشینی آلمان ها یک تله است و نیروهای آلمانی برای در هم کوبیدن این حمله کمین کرده اند. دو سرباز به راه می افتند و به دل خط می زنند در بین راه یکی از آنها در حالی که می خواهد به خلبان آلمانی کمک کند....

جرج مکای- دین چالز چیمن – بندیکت کامبریج و کالین فرث در این فیلم ایفای نقش می کنند.

"پیغام رسان" به کارگردانی ولادیسمشو پاسیکووسکی 

در خلاصه داستان این فیلم تاریخی-جنگی آمده است، ژان نواک افسر ارتش لهستان است که در انگلیس بسر می برد. او در اواخر جنگ جهانی دوم مامور می شود به لهستان باز گشته و هسته های مقاومت را شکل دهد . او در باز گشت در می یابد که جاسوس های آلمانی در تشکیلات مقاومت نفوذ کرده اند و به دنبال کشتن وی و نابودی هسته ی مقاومت هستند اما ژان با یافتن جاسوس, راه را برای سازماندهی نیرو ها هموار کرده و نهایتا با نیرو های خودی به جنگ شهری با آلمانی ها پرداخته و آنها را مجبور به عقب نشینی می‌کند.

بردلی جیمز و فیلیپه تلوکینسکی در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

"شهر دروغ ها" به کارگردانی برد فورمن 

در خلاصه داستان این فیلک جنایی، پلیسی آمده است، بیست سال پیش در لس آنجلس دو خواننده سیاه پوست ، معروف به بیگی و توپک شکور با اندکی فاصله به قتل می رسند. راسل پول مامور این پرونده هر چقدر جلوتر می رود متوجه می شود مدارک و شواهد توسط پلیس های فاسد لس آنجلس از بین رفته اند. او در می یابد پلیس ها در روزهای استراحت خود برای گروه های خلاف و کازینو ها به عنوان مامور حفاظت کار می کنند و این قتل ها با نظارت و یا در شیفت کاری آنها انجام شده و به همین دلیل به راحتی مدارک و شواهد را پاک کرده اند. از طرفی روسای پلیس لس آنجلس هم علاقه ای ندارند این مسائل مطرح شوند بنابراین پرونده را از راسل می گیرند...

جانی دپ و فورست ویتاکر در این فیلم ایفای نقش می کنند.

"به سوی ستارگان" به  کارگردانی جیمز گری 

به سوی ستارگان

در خلاصه داستان این فیلم علمی و تخیلی آمده است، فضانوردی به نام (روی مک براید) قرار است در یک ماموریت خطرناک برای جستجوی پدرش به فضا برود. پدر (روی) دو دهه پیش در یک سفر یک طرفه برای یافتن حیات به سوی سیاره نپتون رفته است. اما او و همراهانشان دیگر بر نمی گردند ؛ پس از دو دهه ، نوسانات و انرژی خطرناکی به زمین می رسد که دانشمندان معتقدند از سوی سیاره نپتون و  از فضاپیمای پدر روی ارسال شده است. این نوسانات ناگهانی انرژی ممکن است زمین را نابود کند...

برد پیت و تامی لی جونز در این فیلم ایفای نقش می کنند.

"اسب‌های سرکش" به کارگردانی لورا د کلرمون تونر 

در خلاصه داستان این فیلم علمی و تخیلی آمده است، رومن کولمن یک مجرم سابقه دار و خشن است که به دلیل اعمال خشونت نسبت به خانواده اش در زندان به سر می‌برد. او  و چندین مجرم دیگر قرار است در یک مزرعه رام کردن اسب های وحشی شروع به کار کنند. کلمن به این کار توجه نشان می دهد و قرار است یک اسب بسیار وحشی و رام نشدنی را رام کند.  او رفته رفته موفق می شود به این اسب سرکش نزدیک شود و در نهایت از او سواری بگیرد. 

ماتیاس اسخونارتس و بروس درن در این فیلم ایفای نقش می کنند.

"من مادرم" به کارگردانی گرانت اسپوتور 

در خلاصه داستان این فیلم علمی و تخیلی آمده است، در آینده ای دور نوع بشر در یک جنگ بزرگ با ربات ها نابود شده و یک ربات که هوش مصنوعی دارد در تاسیساتی زیر زمینی به همراه یک دختر نوجوان و یک نوزاد تازه متولد شده زندگی می کنند. این ربات تعداد بی شماری جنین انسان را در این آزمایشگاه نگهداری می کند، او می خواهد نسل ویژه ای از انسان ها را تربیت کند چون معتقد است انسان باعث نابودی زمین و ارزش های انسانی شده است. این ربات هر جنین و هر بچه ای که با استاندردهایش منطبق نباشد را از بین می برد. تا اینکه روزی زنی از بیرون وارد این آزمایشگاه مخفی می شود و به دختر نوجوان می گوید که او در یک معدن کار می کند و انسان ها بیرون از این آزمایشگاه در حال زندگی هستند.

دختر همراه زن فرار می کنند اما دختر بیرون آزمایشگاه متوجه می شود زن به او دروغ گفته و از معدن و انسان های دیگر خبری نیست. دختر تصمیم می گیرد برای نجات نوزادی که به تازگی در آزمایشگاه متولد شده به آنجا برگردد. او می خواهد برای آن نوزاد مادری کند و اجازه ندهد ربات این نوزاد را هم از بین ببرد.

هیلاری سوانک و رز بیرن در این فیلم ایفای نقش می کنند.

"دانکرک" به کارگردانی کریستوفر نولان محصول ۲۰۱۷ 

دانکرک

در خلاصه داستان این فیلم تاریخی- جنگی آمده است، ۱۹۴۰ جنگ جهانی دوم ، سربازان انگلیس، کانادا، بلژیک و فرانسه در سواحل دانکرک توسط ارتش نازی آلمان ها محاصره شده‌اند. احتمال یک قتل عام بزرگ وجود دارد. لذا سربازان محاصره شده را هر طور شده باید توسط کشتی و قایق از منطقه خارج کرد. اما هواپیماهای آلمانی هر جنبنده ای را بر روی ساحل می زنند. این فیلم داستان تلاش این سربازها و فرماندهانشان برای فرار از سواحل دانکرک است.

تام هاردی- فیون وایتهد-تام گلین کارنی-جک لودن و هری استایلز در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

شایان ذکر است تعدادی فیلم سینمایی ایرانی نیز به این لیست اضافه و اعلام خواهد شد.

 

جانی دپ کریستوفر نولان برد پیت شبکه چهار دانکرک به سوی ستارگان اد استرا بر سر دروازه ابدیت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین