کد خبر: 47581 A

نمایشگاه آرت بازل به چه زمانی موکول شد؟

نمایشگاه آرت بازل به چه زمانی موکول شد؟

نمایشگاه جهانی آرت بازل سوییس، به تعویق افتاد و در آغاز پاییز برگزار خواهد شد.

ایران آرت: رویداد هنری آرت بازل در سوییس که قرار بود ژوئن امسال برگزار شود، به دلیل همه‌گیری جهانی ویروس کرونا (کووید ۱۹) با تاخیر،۱۷ تا ۲۰ سپتامبر (۲۷ تا ۳۰ شهریور) برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در بیانیه‌ای که منتشر شده، مارک اسپیگلر، مدیر آرت بازل جهانی، اعلام کرده است: این نمایشگاه از گالری‌ها به خاطر درک این تصمیم بسیار پیچیده، برای به تعویق انداختن نمایشگاه تشکر می‌کند.

وی ادامه می‌دهد: ما امیدواریم اوضاع به سرعت بهبود یابد و بتوانیم با غرفه‌داران همکاری نزدیک داشته باشیم تا نمایشگاه موفقی را در ماه سپتامبر برگزار کنیم. در عین حال‌، ما می‌دانیم که وضعیت کووید ۱۹ بسیار پیش رونده است و به نظارت دقیق بر شرایط و نحوه گسترش آن ادامه خواهیم داد. سلامت و امنیت غرفه‌داران، شرکا، همکاران، مهمانان و اعضای تیم ما برای ما در اولویت است و برنامه‌های خود را با شرایط گسترش بیماری هماهنگ می‌کنیم.

ایوان ویرث، رییس و موسس گالری هنری هاوسر و ویرث که قرار است در گالری آرت بازل نمایشگاه داشته باشد گفت: نمی‌تواند پیش‌بینی کند که این نمایشگاه چگونه برگزار خواهد شد.

وی افزود: مدیران گالری مجبور به تعویق این برنامه شدند، زیرا نمی‌توان مجوزهای صادراتی برای این کارها را دریافت کرد و هزینه حمل و نقل هوایی بیست برابر افزایش یافته، این اتفاقات بی‌سابقه است.

آرت بازل آخرین نمایشگاه پایان بهار و آغاز تابستان است که به دلیل شیوع کرونا ویروس به پاییز منتقل می‌شود، بسیاری نگران هستند که حتی اگر موج دوم ویروس وجود نداشته باشد، تقویم بسیار شلوغ خواهد شد و همه برنامه‌ها به آینده موکول می‌شود.

با این زمان بندی میان نمایشگاه آرت بازل سوییس و نمایشگاه فریتز لندن ۸ تا ۱۱ اکتبر (۱۷ تا ۲۰ مهر) فاصله است در حالی که بسیاری از هنرمندان و گالری‌های هنری که در این نمایشگاه‌ها حاضر می‌شوند، مشترک هستند.  

مارک گلیمچر، رییس و مدیر اجرایی گالری پیس، یکی دیگر از گالری‌های شرکت کننده در نمایشگاه آرت بازل، به روزنامه هنر لندن گفته است: همه آن‌چه در بهار و تابستان اتفاق می‌افتاد، در پاییز تکرار خواهد شد. من فکر نمی‌کنم دو برابر شدن تعداد رویدادها راه مناسبی باشد که مردم بتوانند آن‌ها را بازیابی کنند. من این موقعیت را وحشتناک می‌بینم و فکر می کنم همه فعالیت‌ها را از دست می‌روند.

بیانیه آرت بازل اضافه می‌کند که این مجموعه سرمایه‌گذاری خود را در ابتکار جدیدش، اتاق‌های مشاهده آنلاین آغاز کرده است، این برنامه هفته گذشته افتتاح شد، در حالی که قرار بود هم زمان با آرت بازل سوییس، در هنگ کنگ آغاز شود.

 

نمایشگاه هنری نمایشگاه آرت بازل سوییس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین