کد خبر: 47606 A

در قرنطینه فیلم‌های اصغر فرهادی را ببینید/ پیشنهادهای جالب نشریه نروژی

در قرنطینه فیلم‌های اصغر فرهادی را ببینید/ پیشنهادهای جالب نشریه نروژی

نشریه نروژی در بخش فیلم‌های غیرانگلیسی زبان شش فیلم پیشنهاد می‌دهد که از این میان دو فیلم مربوط به آثار اصغر فرهادی است.

ایران آرت: نشریه معتبر نروژی برای روزهای قرنطینه دیدن ۶۰ فیلم مطرح را پیشنهاد کرده است که در آن نام دو فیلم از اصغر فرهادی به چشم می‌خورد.

نشریه اینترنتی معتبر نروژی داگبلادت که خواننده‌هایش روزانه نزدیک به یک میلیون وچهارصد هزار نفر می‌رسد روز شنبه ۲۸ مارس به دنبال بحران کرونا تصمیم به معرفی ۶۰ فیلم ارزشمند برای در خانه ماندن کرده است، فیلم‌هایی که در سرویس‌های آنلاین نیز برای بینندگان قابل دسترسی هستند.این نشریه فیلم‌های انتخابی خود را در ۱۰ بخش و گونه سینمایی مانند بخش کودک، اکشن، وحشت، کلاسیک، بین‌المللی و عاشقانه تقسیم‌بندی کرده است.

به گزارش سایت هنروتجربه، نشریه نروژی در بخش کمدی، فیلم‌های "ای برادر کجایی" برادران کوئن، "هتل بزرگ بوداپست" وس اندرسون و "مرگ استالین" آرماندو یانوچی را برای دیدن پیشنهاد می‌کند و یا در بخش فیلم‌های اکشن فیلم‌های "رفتگان" مارتین اسکورسیزی، "سیکاریو" دنیس ویلنوو، "ممنتو" کریستوفر نولان و "بیبی درایور" ادگار رایت را به مخاطبان توصیه می‌کند.

اما در بخش فیلم‌های بین‌المللی که مختص آثار غیرانگلیسی زبان است این نشریه شش فیلم پیشنهاد می‌دهد که از این میان دو فیلم مربوط به آثار اصغر فرهادی فیلم‌ساز سرشناس کشورمان است. این فیلم‌ها "فروشنده" و "همه می‌دانند" دو اثر اخیر اصغر فرهادی هستند.

اینگر مِرت هابلستاد نویسنده این مطلب در معرفی کوتاه این دو فیلم می‌نویسد: "اصغر فرهادی فیلم‌ساز ایرانی با "جدایی نادر از سیمین" به شهرت رسید، با این حال دو فیلم "فروشنده" و "همه می دانند" دو درام عالی از این فیلم‌ساز الهام گرفته از ایبسن (نمایشنامه‌نویس بزرگ نروژی) هستند".

دیگر فیلم‌های بین‌المللی معرفی شده از سوی این نشریه "آتلانتیک" (۲۰۱۹) ماتی دیاپ، "شهوت، احتیاط" (۲۰۰۷) آنگ لی، "برج دلو" (۲۰۱۶) کلبر مندونسا فیلیو و "سوختن" (۲۰۱۸) لی چانگ-دونگ و…هستند.

از دیگر فیلم‌های توصیه شده "داگبلادت" در روزهای قرنطینه می‌توان به سه گانه عاشقانه "پیش از طلوع"، "پیش از غروب"، "پیش از نیمه شب" همگی ساخته ریچارد لینکلیتر، "سابرینا" بیلی وایلدر، "معما" استنلی دانن، "رُز ارغوانی قاهره" وودی آلن، "نشانی از شر" اورسون ولز و "روزی روزگاری در غرب" سرجیو لئونه اشاره کرد.

 

اصغر فرهادی فروشنده همه می دانند
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین