کد خبر: 47891 A

جشنواره فیلم ونیز راه کن را می‌رود

جشنواره فیلم ونیز راه کن را می‌رود

پس از جشنواره فیلم کن، مسئولان جشنواره فیلم ونیز هم اعلام کردند تمایلی به برگزاری این جشنواره به صورت آنلاین ندارند.

ایران آرت: جشنواره فیلم ونیز احتمال برگزاری هفتاد و هفتمین دوره این رویداد بزرگ سینمایی به صورت مجازی را رد کرد.

سخنگوی جشنواره ونیز در گفتگو با نشریه هنری "ورایتی" با اشاره به امکان استفاده از فناوری در برخی از قسمت‌ها، تصمیم‌گیری درباره جزئیات برگزاری این جشنواره را به آینده موکول کرد.

این در حالی است که آلبرتو باربارا، مدیر هنری جشنواره ونیز، در گفتگوی اخیر خود با یکی از خبرگزاری های ایتالیا، یادآور شده بود که آنها تصمیمی برای برگزاری مجازی این جشنواره و پخش اینترنتی فیلم‌ها ندارند.

شیوع ویروس کرونا ‌در جهان باعث‌ لغو یا تعویق تعدادی از جشنواره‌های سینمایی شده است. ‌برخی از جشنواره‌ها، از جمله‌ جشنواره‌ تورنتو در کانادا، نیز در ماه سپتامبر هم به صورت مجازی و هم حضوری برگزار می شوند.

آلبرتو باربارا با اشاره به این که جشنواره تورنتو از نظر ساختاری با جشنواره‌هایی چون کن یا ونیز متفاوت است، گفت آنها در حال حاضر برنامه ای برای برگزاری مجازی این جشنواره ندارند.

ایتالیا یکی از کشورهایی است که در کانون ویروس کرونا قرار دارد و بیماری کووید-۱۹ باعث مرگ بیش از ۱۵ هزار نفر در این کشور شده است.

با این حال مقامات ایتالیایی امیدوارند با توجه به شیوع زودهنگام ویروس کرونا در این کشور، این دوره بحرانی تا اوایل تابستان به پایان برسد و ‌زندگی به حالت عادی بازگردد.

بر اساس برنامه کنونی، هفتاد و هفتمین جشنواره سینمایی ونیز ۲ تا ۱۲ سپتامبر ‌به ریاست کیت بلانشت، بازیگر مشهور استرالیایی، برگزار می شود.

جشنواره فیلم کن جشنواره فیلم ونیز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین