کد خبر: 47926 A

اسکار ۲۰۲۱ به تعویق می‌افتد؟

اسکار ۲۰۲۱ به تعویق می‌افتد؟

شیوع ویروس کرونا در جهان ممکن است باعث تعویق برگزاری مراسم اسکار سال ۲۰۲۱ شود.

ایران آرت: به نوشته نشریه هنری ددلاین، اعضای هیأت امنای آکادمی اسکار جلسه سالانه خود در ۱۴ آوریل را دو هفته به تأخیر انداختند تا فرصت بیشتری برای بررسی بیشتر شرایط کنونی داشته باشند.

این جلسه سالانه معمولأ برای برنامه ریزی مراسم اهدای جوایز بعدی ترتیب می یاید و تأخیر آن نشانه خوبی برای آکادمی نیست.

شیوع ویروس کرونا، باعث تعطیلی اکثر سینماها، و لغو یا تعویق جشنواره های بزرگ‌ شده است و این موضوع آکادمی اسکار را در شرایط دشواری قرار داده است.

هرچند که مراسم اهدای جوایز اسکار در ماه فوریه سال ۲۰۲۱ برگزار می شود، ولی در صورت ادامه شرایط کنونی، امکان اکران به موقع فیلم‌ها در سینما یا نمایش آنها در جشنواره‌های معتبر وجود ندارد و این موضوع تأثیر زیادی بر فرآیند گزینش فیلم‌های اسکاری دارد.

از طرفی روند فیلمبرداری و تولید تعدادی از فیلم‌های مطرح سال نیز متوقف شده است و این می تواند از نظر کیفی، آکادمی را با کمبود آثار سینمایی و هنری شاخص مواجه کند.

البته اعضای هیأت امنای آکادمی اسکار هنوز فرصت کافی برای بررسی شرایط کنونی را دارند و‌ در صورت گذر از بحران دوران کرونا، شاید بتوان از طریق مذاکره با شرکت‌های فیلمسازی و‌ سینماها برای تغییر زمان اکران فیلم‌ها، اصلاح برخی‌ قوانین یا ایجاد تسهیلات بیشتری برای شرکت در اسکار، مراسم اهدای جوایز را در تاریخ اصلی برگزار کرد.

در غیر این صورت چاره‌ای جز تعویق نود و سومین دوره مراسم اسکار نخواهد بود.

این در حالی است که جشنواره‌های سینمایی جهان نیز اصرار زیادی برای برگزاری برنامه های خود دارند و هنوز هیچ رویداد مهمی به صورت قطعی لغو نشده است.

تیری فرمو، مدیر جشنواره کن، در گفتگو با نشریه هنری «ورایتی» برگزاری مجازی فستیوال را رد کرد و گفت، ترجیح می دهد به حای پخش اینترنتی فیلم‌ها، جشنواره را لغو‌ کند.

او با انتقاد از جشنواره های سینمایی مجازی، تأکید کرد اولویت آنها برگزاری یک جشنواره واقعی و باشکوه سینمایی در ماه‌های ژوئن یا ژوئیه است و در حال حاضر لغو جشنواره از گزینه های آنها محسوب نمی شود.

 

اسکار اسکار 2021
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین