کد خبر: 47974 A

مردم فکر می‌کنند در رمان ترسناک من گیر کرده‌اند/ واکنش جالب نویسنده مشهور به شیوع کرونا

مردم فکر می‌کنند در رمان ترسناک من گیر کرده‌اند/ واکنش جالب نویسنده مشهور به شیوع کرونا

نویسنده‌ آمریکایی ژانر وحشت می‌گوید بعضی‌ها ممکن است با شیوع ویروس کرونا احساس کنند در یکی از داستان‌های ترسناک او گرفتار شده‌اند و از این بابت متأسف است.

ایران آرت: "استیون کینگ، نویسنده مشهور آمریکایی که رمان پسا-آخرالزمانی "ایستادگی" (The Stand) را در سال ۱۹۷۸ منتشر کرده در مصاحبه با ان‌پی‌آر در پاسخ به این پرسش که آیا شرایط جامعه بیش از به روایت‌های او نزدیک شده است یا نه می‌گوید: "دائماً می‌شنوم که مردم می‌گویند:‌ "خدای من، انگار در یکی از داستان‌های استیون کینگ زندگی می‌کنیم. و تنها واکنش من این است: "متأسفم.""

 کینگ می‌گوید بودن در جایگاه او در این روزها خوشایند نیست. او ماه گذشته سعی کرد به قیاس‌های میان ویروس کرونا و آنفلوانزایی که در رمان "ایستادگی" توصیف می‌شود پایان دهد. کینگ بخشی از این رمان را به اشتراک گذاشت تا نشان دهد ویروس‌ها چگونه گسترش پیدا می‌کنند و در ضمن مردم را به رعایت فاصله‌گیری اجتماعی و دیگر قوانین تشویق کند.

به اعتقاد کینگ شیوع یک پاندمی اجتناب‌ناپذیر می‌نموده است. او به ان‌پی‌آر می‌گوید: "هرگز تردیدی وجود نداشت در جامعه‌ی ما که سفر بخشی از زندگی روزانه است، دیر یا زود ویروسی شیوع پیدا کند که با عموم را آلوده سازد."

به گزارش 30نما، کینگ می‌گوید "پیشرفت شگفت‌آوری" در نگارش یکی از رمان‌هایش در روزهای قرنطینه داشته چرا که نوشتن برای او "روش خوبی است جهت فاصله گرفتن از ترس." کینگ اضافه می‌کند: "احساسی که من دارم و فکر می‌کنم اغلب مردم داشته باشند اضطراب نیست. وحشت نیست، نوعی نگرانی فرساینده است جایی که با خود می‌گویی من نباید از خانه بیرون برم. اگر بیرون بروم، ممکن است به آن آلوده شوم یا دیگران را آلوده کنم."

ویروس داستان "ایستادگی" که ۹۹ درصد از جمعیت زمین را از بین می‌برد "کاپیتان تریپس" نام دارد. کینگ چهارشنبه شب در صفحه‌ی توئیتر خود نوشت: "چرا که نه اسمش را کاپیتان ترامپس بگذارید." او هیچ‌گاه بیزاری خود از "دونالد ترامپ" و دولت ناکارآمد او در مواجهه با ویروس کرونا را مخفی نکرده است.

 

استیون کینگ نویسنده مشهور ویروس کرونا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین