کد خبر: 48003 A

جنجال امضای سینمایی‌ها پای نامه مرخصی تهیه‌کننده شهرزاد/ اصل ماجرا چیست؟

جنجال امضای سینمایی‌ها پای نامه مرخصی تهیه‌کننده شهرزاد/ اصل ماجرا چیست؟

در این نامه خبر از شاعرانگی و القاب و صفات عجیب و غریب نبود؛ صفاتی که گروهی در این یکی دو روزه با اشاره به آن خواستند اصل ماجرا که تنها مرخصی موقت یک متهم اقتصادی باشد را زیر سؤال ببرند.

ایران آرت: همشهری نوشت: بالاخره بعد از حرف و حدیث‌های بسیار، اصل نامه‌ای که در راستای آزادی موقت محمد امامی به امضای برخی سینماگران رسیده بود روی خروجی صفحات مجازی قرار گرفت.

نامه‌ای که در آن خبر از شاعرانگی و القاب و صفات عجیب و غریب نبود؛ صفاتی که گروهی در این یکی دو روزه با اشاره به آن خواستند اصل ماجرا که تنها مرخصی موقت یک متهم اقتصادی باشد را زیر سؤال ببرند.

آنچه از اسامی امضاکنندگان نامه برمی‌آید این است که گروهی از سینماگران بنام و موجه سینمای ایران ازجمله کیانوش عیاری، محمدحسین مهدویان، نرگس آبیار، پیمان قاسم‌خانی و جواد نوروزبیگی در راستای یک فعل انسان‌دوستانه و برای ممانعت از احتمال ابتلای یک انسان به ویروس تازه‌نفس و پر زور کرونا، در نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه، خواستار آزادی موقت این تهیه‌کننده سینما شده‌اند.

تحریر نامه‌ای انسانی توسط گروهی از سینماگران در شرایطی صورت گرفته است که بسیاری از زندانیان، امروز و به‌واسطه اپیدمی ویروس کرونا به مرخصی رفته‌اند. این مهم در حالی است که تهیه‌کننده شهرزاد هنوز به‌عنوان متهم و حتی بدون برگزاری دادگاه زندانی است.

آنچنان که از متن نامه برمی‌آید، این سینماگران شناخته‌شده، بررسی پرونده محمد امامی را به خدا، تاریخ و دستگاه قضا واگذار کرده‌اند و تنها آزادی موقت محمد امامی برای کاهش احتمال ابتلا به ویروس کووید 19را مطالبه کرده‌اند. گذشته از اعتراض‌های شدیداللحن برخی افراد، آنچه روشن است، درخواست آزادی موقت برای محمد امامی مطالبه‌ای غیرقانونی به‌شمار نمی‌آید و مرخصی رفتن او هیچ تأثیری در روند رسیدگی به پرونده او ندارد.

نکته جالب دیگر اسامی امضاکنندگان بود که در بین آنان نه عوامل شهرزاد به چشم می‌آمدند و نه هنرمندانی نظیر محسن تنابنده؛ سینماگرانی که به‌واسطه نام آنان، منتقدان محمد امامی بازهم سعی کردند تا نام‌ها را به حاشیه ببرند. بازهم خیلی زود عوامل شهرزاد مورد اتهام  قرار گرفتند، درصورتی که نه‌تنها نام آنان در این لیست به چشم نمی‌آید، بلکه بخش بسیاری از این اسامی حتی با محمد امامی هیچ‌گونه مراوده کاری هم نداشته‌اند.

آنچنان که پیداست عده‌ای از مقابله با محمد امامی و در بند ماندن او و عده‌ای دیگر به اسم مبارزه با فساد از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند و اعتبار می‌خرند. اتهام شاعرانگی به نامه، ارائه صفت‌های دور و عجیب به محمد امامی و نام‌بردن از افرادی که اصلا از امضاکنندگان نبودند ازجمله بازی‌های منتقدان او در این روزها بود که فعلا فروکش کرده است.

توضیحات فیلمسازی مثل عیاری هم البته در دفاع از نگارش نامه‌ای با محتوای انسانی در این موضوع بی‌اهمیت نبوده است.

 

کیانوش عیاری سریال شهرزاد محسن تنابنده شهرزاد محمد امامی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین