کد خبر: 48006 A

رونمایی از آرشیوهای خصوصی کارگردان "درخشش"

رونمایی از آرشیوهای خصوصی کارگردان "درخشش"

فیلمی مستند درباره سازنده شاهکار سینمایی "درخشش" که شامل آرشیوهای خصوصی دیده نشده این کارگردان است به صورت آنلاین توسط جشنواره ترایبکا عرضه می‌شود.

ایران آرت: فیلم "کوبریک از نگاه کوبریک" ساخته گرگوری مونرو در ابتدا قرار بود در بخش اسپات‌لایت فیلم‌های مستند نوزدهمین فستیوال فیلم ترایبکا پیش‌نمایش جهانی بشود اما برگزاری این جشنواره در سال ۲۰۲۰ به خاطر بحران سلامت جهانی، در نیویورک کنسل شد.

با این حال این فیلم حالا از طریق ترایبکا اکسترانت در اختیار خریداران خواهد بود که پلتفرمی آنلاین است و خاص این شرایط خاص خلق شده تا فقط در دسترس افراد حرفه‌ای صنعت سینما باشد اما پیش از آن، این فیلم روز دوازدهم آوریل در فرانسه از طریق شبکه آرته روی آنتن می‌رود. این بخشی از برنامه‌ای ویژه مخصوص استنلی کوبریک خواهد بود که با نمایش فیلم "بری لیندون" آغاز می‌شود.

به گزارش مهر، گرگوری مونرو کارگردان "کوبریک از نگاه کوبریک" تا به حال نامزد دریافت جایزه امی بین‌المللی برای بهترین برنامه هنری شده و همچنین کارگردان مستندهایی درباره جیمز استوارت، رابرت میچم و جری لوییس بوده است. جدیدترین مستند او بر پایه مصاحبه‌هایی ساخته شده که با میشل سیمنت منتقد فیلم و مدیر مجله فیلم پوستیف انجام شده و تقریباً سه دهه را پوشش می‌دهد. سیمنت یکی از معدود خبرنگارانی بود که توانسته بود چند بار با کوبریک مصاحبه کند. این در حالی است که کوبریک به خاطر عدم اطمینانش نسبت به رسانه‌ها شناخته می‌شد و در نهایت با وجود ساختن فیلم‌هایی که شاهکار محسوب می‌شوند، تنها چند بار در طول این همه سال، به صورت عمومی صحبت کرد.

این مستند مکالمه‌های بین این ۲ مرد را نشان می‌دهد، به اکتشاف در روند کاری کوبریک می‌پردازد و از فیلم‌ها و سبک فیلمبرداری خاص او می‌گوید. فضای فیلم همچنین شامل کلیپ‌هایی از فیلم‌های کوبریک، مصاحبه‌هایی با بازیگران و اعضای تیم‌های فیلمسازی او و آرشیوهایی خصوصی که تعدادی‌شان تا به حال دیده نشده‌اند، تکمیل می‌شود.

"کوبریک از نگاه کوبریک" توسط جرمی زلنیک و مارتین لوران برای شرکت پاریسی تمپ نوآر در همراهی با آرته فرانس و شرکت لهستانی تله‌مارک تهیه شده است.

 

استنلی کوبریک کوبریک فیلم درخشش
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین