کد خبر: 48075 A

رکورد فروش فیلم در اینترنت شکسته شد

رکورد فروش فیلم در اینترنت شکسته شد

"تور جهانی ترول‌ها" توانست پرفروش‌ترین فیلم تاریخ در هفته‌ اول انتشار بر روی پلتفرم‌های دیجیتال لقب می‌گیرد

ایران آرت: یونیورسال دوشنبه شب اعلام کرد که "تور جهانی ترول‌ها"، دنباله‌ی انیمیشن موزیکالی که در سال ۲۰۱۶ منتشر شده بود، پرفروش‌ترین فیلم تاریخ در هفته‌ی اول انتشار بر روی پلتفرم‌های دیجیتال لقب می‌گیرد. این فیلم هفته‌ی گذشته با اقدامی جسورانه همزمان با اکران در چند سینمای درایو-این به صورت دیجیتال هم عرضه شد و سنت همیشگی اکران در سالن‌های سینما را به دنبال شیوع ویروس کرونا شکست.

استودیو از ارائه‌ی گزارش دقیق فروش خودداری کرده اما ادعا می‌کند که "تور جهانی ترول‌ها" در پلتفرم‌های ویدیویی آمازون، کام‌کست، اپل و فندنگونو در صدر قرار دارد. یونیورسال می‌گوید این انیمیشن پرفروش‌ترین عنوان عرضه‌شده در یک روز و یک آخر هفته به صورت دیجیتال است و تقریباً ۱۰ برابر فیلم‌هایی که پس از پایان نمایش در سالن‌های سینما عرضه می‌شدند فروخته است. یونیورسال آمار فروش فیلم در ۲۱ سینمای درایو-این را هم منتشر نکرده است.

فندنگو نیز در تأیید یونیورسال دوشنبه گزارش داد که "تور جهانی ترول‌ها" پرفروش‌ترین فیلم تاریخ در سرویس‌های استریمینگ است. "کامرون داگلاس" مدیر فندنگونو با انتشار بیانیه‌ای می گوید: "به دنبال انتشار در شبکه‌ی نمایش خانگی، "تور جهانی ترول‌ها" در صدر پرفروش‌ترین فیلم‌های سرویس فندنگونو قرار گرفته و رکورد پیش‌فروش، فروش روز اول و فروش آخر هفته را شکسته است."

"تور جهانی ترول‌ها" از این جهت قابل‌توجه است که اولین فیلم یک استودیوی بزرگ هالیوودی بود که سنت همیشگی اکران ۹۰ روزه در سینما را شکست و همزمان در پلتفرم‌های سرگرمی خانگی عرضه شد. این فیلم به قیمت ۱۹.۹۹ دلار به مدت ۴۸ ساعت اجاره داده می‌شود.

به گزارش ۳۰نما، تقریباً تمامی فیلم‌های هالیوود که قرار بود اوایل تابستان امسال افتتاح شوند به دنبال شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده‌اند. با این حال، یونیورسال تصمیم گرفت سنت‌شکنی کند و فیلم پرخرج "تور جهانی ترول‌ها" را علی‌رغم تعطیلی سالن‌های سینما در شبکه‌ی نمایش خانگی به فروش برساند. این اقدام تجربی استودیو روز گذشته در ۳۰نما بررسی شد.

پارامونت نیز اخیراً اعلام کرده است که فیلم کمدی رمانتیک "مرغ عشق" با بازی "کمیل نانجیانی" و "عیسی ری" را به نت‌فلیکس فروخته. دیزنی هم هفته‌ی گذشته تأیید کرد که "آرتمیس فاول" را به جای اکران در سینما مستقیماً در دیزنی+ عرضه می‌کند. یونیورسال پیش‌تر فیلم‌های "مرد نامرئی"، "شکار"، "اما" را زودتر از موعد در پلتفرم‌های دیجیتال منتشر کرده بود.

منابع نزدیک به یونیورسال می‌گویند استودیو منتظر گردآوری اطلاعات بیشتر از فروش فیلم است و سپس تا چند هفته‌ی آینده آمار دقیق را اعلام می‌کند. قسمت اول "تور جهانی ترول‌ها" ۳۵۰ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخته است. یونیورسال با بودجه‌ی ۱۰۰ میلیون دلار قسمت دوم را ساخت و ده‌ها میلیون دلار دیگر نیز برای بازاریابی آن هزینه کرد.

 

انیمیشن هالیوود سینما تور جهانی ترول ها
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین