کد خبر: 48084 A

گریم متفاوت جیسون موموآ و خاویر باردم در شنزار/ عکس

گریم متفاوت جیسون موموآ و خاویر باردم در شنزار/ عکس

تصاویر رسمی فیلم "شنزار" با بازی چهره‌هایی نظیر جیسون موموآ، خاویر باردم و تیموتی شالامی منتشر شد.

ایران آرت: روز دوشنبه اولین تصویر از "تیموتی شلمی" در فیلم "شنزار" رونمایی شد و امروز مجله‌ی "ونتی فر" اولین تصاویر از دیگر ستارگان فیلم از جمله "خاویر باردم"، "جاش برولین"، "ربکا فرگوسن"، "اسکار آیزک" و "جیسون موموآ" را منتشر کرد. "دنی ویلنوو" کارگردان این اقتباس سینمایی از رمان‌های علمی-تخیلی محبوب "فرانک هربرت" که سال ۲۰۱۷ دنباله‌ی "بلید رانر ۲۰۴۹" را ساخت می‌گوید از ابتدا قصد داشته "شنزار" را در قالب دو فیلم تولید کند. او در مصاحبه "ونتی فر" می‌گوید ایده‌ای او بی‌شباهت با آنچه برادران وارنر با داستان "آن" (It) "استیون کینگ" کرد نیست. 

ویلنوو می‌گوید: "توافق نکردم که این اقتباس از رمان را به شکل تنها یک فیلم بسازم. دنیای فیلم بسیار پیچیده است. قدرت این دنیا در جزئیاتش است."

به گزارش ۳۰نما، "تیموتی شلمی" در "شنزار" نقش "پل اتریدیز" بازی می‌کند که خاندان او مالک سیاره‌ی "آراکیس" است. این سیاره‌ی کویری ارزشمندترین منبع دنیا و دارویی را در خود دارد که "چاشنی" (Spice) نامیده می‌شود و قابلیت‌های ابرانسانی به فرد می‌بخشد. از این رو خاندان اتریدیز دشمنان بسیاری دارد که شامل دیگر خاندان‌های سلطنتی و بومیان سیاره می‌شود. ویلنوو برای فیلمبرداری صحنه‌های سیاره‌ی آراکیس صحرایی در اردن را انتخاب کرده است. شلمی به "ونتی فر" می‌گوید فیلمبرداری در این منطقه "بسیار سورئال" بوده و اضافه می‌کند: "مناظری جالوتی وجود دارند که تصور آن‌ها روی سیارات دیگر قابل تصور است اما روی زمین نه."

Dune-2-1024x682

فیلمبرداری در اردن به معنای فیلمبرداری در دمای بالا بوده و شرایط را برای بازیگرانی که لباس‌های فولادین به تن می‌کردند گاهی غیرقابل‌تحمل می‌کرد. شلمی می‌گوید: "یادم هست ساعت ۲ نیمه شب از اتاقم بیرون رفتم و دمای هوا نزدیک به ۳۷ درجه‌ی سانتیگراد بود. دما در محل فیلمبرداری نیز گاهی به ۴۸ درجه می‌رسید. طاقی ساخته بودند برای مواقعی که بیش از حد احساس گرما می‌کردیم. درجه‌ی دقیق هوا را به خاطر نمی‌آورم اما نمی‌شد به بازی ادامه داد."

ویلنوو در پاسخ به این پرسش که چرا "شنزار" را در قرن بیست و یکم ساخته می‌گوید: "صرف‌نظر از اعتقاد شما، زمین در حال تغییر است و ما باید خودمان را تطابق دهیم. به همین علت که به نظر من "شنزار" در قرن بیستم به نگارش درآمده. دورنمایی است از حقیقت نفت و کاپیتالیسم و استخراج منابع – استثمار – زمین. امروز وضعیت وخیم‌تر شده. داستانی در گذشته روایت می‌کند اما برای جوانان دعوت به عمل است."

Dune-5

استودیوی برادران وارنر فیلم "شنزار" را ۱۸ دسامبر آینده (۲۸‍‍ آذر ماه ۱۳۹۹) اکران می‌کند.

Dune-1-1

Dune-3

 

هالیوود خاویر باردم جیسون موموآ تیموتی شالامه شنزار
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین