کد خبر: 48086 A

سینماهای ماشین رو دوباره افتتاح شدند

سینماهای ماشین رو دوباره افتتاح شدند

سینماهای درایو این تقریبا عمری به درازای خود سینما دارند، اما این سینماها و دیدن فیلم در خودرو بیشتر در دهه‌های 1950و 1960 میلادی در آمریکا متداول شد.

ایران آرت: شیوع ویروس کرونا و بسته شدن سالن‌های نمایش فیلم در اغلب نقاط دنیا سبب افول فروش فیلم‌ها شده و بسیاری از مردم و علاقه‌مندان به سینما را خانه‌نشین کرده است. این مسئله باعث شده تا گردانندگان سینماها به‌دنبال راه‌حل‌هایی برای نمایش فیلم‌هایشان در دوره شیوع این ویروس برآیند و دوباره ایده قدیمی و نوستالژیک دیدن فیلم‌ها در ماشین همراه با خانواده و دوستان را که پیشتر نیز با نام درایو این شناخته می‌شد را زنده کنند. البته کاهش شدید فروش فیلم‌ها در گیشه تنها دلیل بر پایی دوباره سینماهای درایو این نبوده است. 

به گزارش همشهری به نقل از دیزرت نیوز، بسته بودن اغلب سالن‌های سینما و تأخیر در تاریخ اکران فیلم‌ها و نا مشخص بودن تاریخ گشایش دوباره سالن‌های سینما سبب شده تا بسیاری از استودیوهای بزرگ فیلمسازی که نمایش فیلم‌هایشان به تعویق افتاده و از این بابت دچار ضرر مالی هنگفت شده‌اند، از ایده بازگشایی سینماهای درایو این حمایت کنند و احتمال نمایش فیلم‌هایشان برای نخستین بار در سینماهای درایو این را مدنظر قرار دهند.

سینماهای درایو این تقریبا عمری به درازای خود سینما دارند، اما این سینماها و دیدن فیلم در خودرو بیشتر در دهه‌های 1950و 1960میلادی در آمریکا متداول شد به‌طوری‌که در آن دوران تنها در آمریکا 4000سینمای درایو  این فعال بودند. امروز کشورهایی نظیر کره‌جنوبی و آلمان که شیوع ویروس کرونا در آنها تقریبا مهار شده استفاده از سینماهای درایو این را به‌عنوان جایگزینی برای سالن‌های سینما آغاز کرده‌اند. بنا بر گزارش‌ها فروش بلیت درایو این‌ها از زمان شیوع کرونا، افزایش بی‌سابقه داشته است.

درایو این کره‌ای

به گزارش واشنگتن پست، در کره جنوبی که بیش از 9هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا در‌ماه اخیر تأیید شده بود، نیز تمام سالن‌های سینما به‌دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بسته شده‌اند، در چنین شرایطی سینماهای درایو این در این کشور رونق گرفته‌اند. چرا که همانگونه که روی یکی از پارچه نوشته‌های مقابل یکی از این سینماها در سئول نوشته شده، سینماهای درایو این برخلاف سالن‌های سینما که ناگزیر در هنگام شیوع کرونا بسته شدند، همیشه باز هستند. پارک دونگ جو مالک یکی از سینماهای درایو این در سئول است. او می‌گوید: فروش بلیت ما از دوران شیوع کرونا به این سو، 10تا 20درصد افزایش داشته که این افزایش تنها شامل روزهای عادی و غیرتعطیل هفته می‌شود. 

درایو این‌ها در آلمان

در آلمان هم که سالن‌های سینما به‌دلیل محدودیت‌های فاصله‌گذاری اجتماعی ناشی از شیوع کرونا بسته شده‌اند، سینماهای درایو این رونق گرفته‌اند. البته برای حضور در درایو این‌های این کشور هم محدودیت درنظر گرفته شده است.

بر همین اساس خودروهایی که تنها دو سرنشین دارند، می‌توانند از سینماهای درایو این در آلمان استفاده کنند. در آلمان به‌منظور پیشگیری حداکثری از شیوع کرونا، بلیت‌های سینماهای درایو این کاملا به‌صورت آنلاین پیش‌فروش و از طریق پنجره خودروها اسکن می‌شود. دولت آلمان به‌دلیل اینکه در هنگام خرید و فروش بلیت سینماهای درایو این، کمترین تماس فیزیکی نیز میان خریدار و فروشنده بلیت بر قرار نمی‌شود، به سینماهای درایو این در این کشور اجازه فعالیت داده است. 

درایو این آمریکایی

در آمریکا هم به‌رغم شیوع گسترده ویروس کووید‌19سینماهای درایو این در برخی ایالت‌هایی که محدودیت تردد در سطح شهرها به‌طور گسترده اعمال نمی‌شود، دوباره برپا شده‌اند. در ایالت یوتای آمریکا نیز برخی مدیران سالن‌های سینما، پارکینگ‌هایی در فضای باز خریداری یا اجاره کرده‌اند و آنها را به‌طور موقت به درایو این سینما تبدیل کرده‌اند. 

در ایالت فلوریدا که چندان شیوع کرونا گسترده نیست، سینماهای درایو این دوباره رونق پیدا کرده‌اند. به گزارش نیویورک پست، جان واتزکه، صاحب سینمای درایو این اوکالا واقع در ایالت فلوریدا می‌گوید: سینماروها تمامی فضای پارک خودروی مقابل دو پرده‌ 90فوتی این سینما را در تمام شب‌های هفته پر می‌کنند. به گفته جان واتزکه، تعداد مشتریان این سینمای درایو این دو برابر میزان سال‌های قبل است. هم‌اکنون هر شب مردم زیادی با خودروهای خود برای دیدن فیلم به این سینما مراجعه می‌کنند و هر شب هفته به اندازه شب‌های آخر هفته و شب‌هایی که فردایشان تعطیل است، تماشاگران در این سینما حضور می‌یابند.  اما درایو این‌ها هم از رعایت ضوابط بهداشتی دوران شیوع کرونا مستثنی نیستند. به گفته واتزکه، به‌دلیل نگرانی از ابتلای مردم به ویروس کووید 19، در این درایو این، خودروها با فاصله 12فوت از یکدیگر پارک می‌کنند این 6برابر فاصله‌‍ای است که در گذشته خودروها هنگام پارک در درایو این رعایت می‌کردند.

 

هالیوود سینما سینمای درایو سینمای ماشین رو
نظرات خوانندگان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین