کد خبر: 48125 A

بهترین فیلم اسکار ۲۰۲۰ در اینترنت هم درخشید

بهترین فیلم اسکار ۲۰۲۰ در اینترنت هم درخشید

فیلم کره‌ای انگل پس از فروش خوب در سینماها و درخشش در جوایز اسکار، در فضای اینترنت نیز با فروش قابل توجهی همراه شد.

ایران آرت: "انگل" به کارگردانی "بونگ جون هو" از زمان انتشار در سرویس هولو به عنوانی پربیننده تبدیل شده است. هولو تأیید کرده است که "انگل" از ۸ آوریل تاکنون پربیننده‌ترین فیلم مستقل و خارجی زبان در میان تمامی عناوین عرضه شده در شبکه است. علاوه بر این، "انگل" دومین فیلم پربیننده در میان تمامی فیلم‌های در دسترس شبکه لقب گرفته است.

به این ترتیب "انگل" پس از تنها یک هفته فیلم‌هایی مانند "آموزش اژدها: دنیای مخفی"، "یک جای آرام" و "کرید ۲"  را پشت سر گذاشته است.

به گزارش 30نما، هفته‌ی گذشته حساب رسمی شبکه‌ی هولو در توئیتر به کاربرانی که از زیرنویس‌ "انگل" انتقاد می‌کردند واکنش نشان داد. آن‌ها در پاسخ به کاربر معترضی که فیلم را "تهوع‌آور" خوانده بود نوشت: "اما این فیلم چهار جایزه‌ی اسکار برده." هولو در واکنش به کاربر دیگری که گفته بود هیچ‌کس تمایلی ندارد برای فهمیدن فیلم متن بخواند گفت: "اگر دوست ندارید زیرنویس بخوانید، می‌توانید زبان کره‌ای یاد بگیرید!"

موفقیت بی‌سابقه‌ی "انگل" در هولو تنها بخشی از دستاوردهای درام "بونگ جون هو" است. این فیلم ابتدا در جشنواره‌ی فیلم کن سال ۲۰۱۹ درخشید و نخل طلا را به دست آورد. از آن زمان به بعد فیلم جوایز متعددی از جمله چهار جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم، بهترین فیلم بین‌المللی، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه‌ی اریجینال را تصاحب کرد. در تاریخ ۹۲ ساله‌ی اسکار این اولین بار بود که یک فیلم غیر-انگلیسی زبان در بخش بهترین فیلم برنده‌ی جایزه می‌شد.

بونگ اوایل ماه مارس اعلام کرد که برای تولید فیلم جدید بیش از اندازه احساس خستگی می‌کند. او گفت سعی کرده کار بر روی فیلمنامه‌های جدید را آغاز کند اما فصل اسکار رمق او را گرفته است. بونگ در گفتگو با "کلی رایکارد" کارگردان فیلم "برخی زنان" که در "آتلانتیک" منتشر شد می‌گوید‌: "اکنون که سرانجام فرصتی پیدا کرده‌ام، سعی می‌کنم به سر کار بازگردم، اما بیش از حد خسته‌ام، هم از نظر جسمی و هم روحی. جانی در بدنم باقی نمانده."

 

هالیوود شبکه هولو فیلم انگل فیلم پارازیت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین