کد خبر: 48147 A

کیت بلانشت فیلم محبوبش را فاش کرد

کیت بلانشت فیلم محبوبش را فاش کرد

در روزهای اخیر بسیاری از ستاره‌های سینما فیلم‌های محبوب خود را معرفی کرده‌اند، اما در این بین کیت بلانشت سلیقه متفاوت‌تری دارد.

ایران آرت: در حالی که بسیاری از سلبریتی‌ها فهرست فیلم‌های محبوب خود برای ایام قرنطینه را منتشر می‌کنند، انتخاب فیلمی که ارزش دیدن داشته باشد سخت و سخت‌تر می‌شود. اما کیت بلانشت به تازگی یکی از بهترین فیلم‌های دهه‌ی گذشته به کارگردانی فیلمسازی آینده‌دار را برگزیده. ادیسه‌ی رؤیایی "سفر از روز دراز به شب"به کارگردانی "بی گان" که در بخش "نوعی نگاه" جشنواره‌ی فیلم کن ۲۰۱۸ اکران شد و سپس بهار سال گذشته عرضه شد. بلانشت این اثر را به عنوان فیلم محبوب دل‌پذیر خود معرفی کرده است. 

​او در مصاحبه با "جاش هاروویتز" در پادکست "هپی سد کانفیوزد" می‌گوید: "پسرم یک سینه‌فیل است، بنابراین سلیقه‌ی فوق‌العاده‌ای دارد. اتفاقاً چند شب پیش فیلم خوشایند مرا نگاه کردیم. فیلم "سفر از روز دراز به شب" ساخته‌ی "بی گان". من یکی از طرفداران بزرگ تارکوفسکی هستم و طرفدار بزرگ "شانتال آکرمن" و "وونگ کار-وای" و مثل این است که [بی گان] تمامی ارجاعات آن فیلمسازان را در هم آمیخته و اثری نفیس را پس داده، فیلمی که به شکل دردناکی زیباست. به‌شدت پیچیده، چند لایه و جذاب است." 

​به گزارش ۳۰نما، بلانشت درباره "سفر از روز دراز به شب" ادامه می‌دهد: "در مورد عشق و خاطره و زمان است که به نظر من مسئله‌ی این روزهای همه‌ی ماست، و مکان که همه‌ی ما در حال حاضر به آن فکر می‌کنیم. اما فیلم به شکل غریبی تأمل‌برانگیز و طبیعتاً رؤیاگونه است و عمیقاً آرام‌بخش. یکی از آن فیلم‌هایی است که هرچند زمان زیادی از تولیدش نگذشته – زیرا فکر می‌کردم که باید از فیلم "استاکر" (Stalker) تارکوفسکی نام ببرم، اما نه – به نظر من این فیلم دربردارنده‌ی تمامی آن‌ چیزهاست."

b6ca964ddb85e0c67578c5b695e7bc32

ستایش بلانشت به همین جا ختم نمی‌شود. این بازیگر برنده‌ی اسکار اضافه می‌کند: "بودن در آن برداشت‌های طولانی و اغلب آرام ترکیب‌کننده‌ی تمام عشق من به تئاتر است. با مفاهیم چند وجهی سر و کار دارد. فیلم گاهی می‌تواند یک مدیوم ادبی باشد، اما وقتی به فیلمی چون این برمی‌خورید، متوجه می‌شوید که لزوماً نباید در آن دایره جای بگیرد. به نظر من ما چنان به دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم وابسته شده‌ایم که فکر می‌کنیم همه‌چیز باید منطقی باشد و به دنبال یک روایت مشخص می‌گردیم، اما [این فیلم] تمامی آن پایگاه‌های مطمئن را از بین می‌برد. فیلم واقعاً گردش خون شما را کند می‌کند."

 

هالیوود کیت بلانشت سفر از روز دراز به شب
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین