کد خبر: 48168 A

واکین فینیکس چگونه باعث شد فیلم بتمن ساخته نشود؟

واکین فینیکس چگونه باعث شد فیلم بتمن ساخته نشود؟

دارن آرونوفسکی قصد اقتباس از کامیک "بتمن: سال اول" و همکاری با واکین فینیکس را داشته، اما یک این همکاری به یک دلیل صورت نگرفته است.

ایران آرت: واکین فینیکس ابتدای سال ۲۰۲۰ به لطف بازی در فیلم "جوکر" برنده‌ی اسکار بهترین بازیگر مرد شد. او در این فیلم نقش شخصیت شرور دنیای "بتمن" را بازی می‌کرد اما کاشف به عمل آمده که او زمانی تا مرز بازی در نقش "شوالیه‌ی تاریکی" هم پیش رفته است.

دارن آرونوفسکی به تازگی در مصاحبه با مجله‌ی "امپایر" فاش کرده است که قصد اقتباس از کامیک "بتمن: سال اول" را داشته و برای نقش "بروس وین" فینیکس را انتخاب کرده اما مدیران برادران وارنر این پروژه را لغو می‌کنند. آرونوفسکی می‌گوید در گذشته هم گفته بود که قصد داشته فینیکس را انتخاب کند، اما این اولین بار است که او فاش می‌کند استودیو با بازی این بازیگر مخالفت کرده است.

آرونوفسکی به خاطر می‌آورد: "استودیو "فردی پرنز جونیور" را می‌خواست و من "واکین فینیکس" را. یادم هست فکر می‌کردم: "ما از دو فیلم متفاوت حرف می‌زنیم." این ماجرا حقیقت دارد. دوران متفاوتی بود. فیلمنامه‌ای که من برای "بتمن" نوشته بودم قطعاً با آنچه آن‌ها ساختند بسیار تفاوت داشت."

به گزارش ۳۰نما، آرونوفسکی می‌گوید فیلمی که او برای "بتمن" در نظر داشته به فیلم‌های جنایی دهه‌ی ۱۹۷۰ از جمله "آرزوی مرگ" (Death Wish)، "ارتباط فرانسوی" (The French Connection) و "راننده تاکسی" (Taxi Driver) شباهت داشته. برای تولید "جوکر" به کارگردانی "تاد فیلپس" نیز از فیلم "راننده تاکسی" و دیگر فیلم‌های این دهه الهام گرفته شده بود. آرونوفکسی در سال ۲۰۱۷ به "کلایدر" گفته بود: "می‌شنومکه از فیلم "جوکر" حرف می‌زنند و این دقیقاً – این دقیقاً ایده‌ی من برای "بتمن" بود. با خود می‌گفتم برای فیلمبرداری به شرق دیترویت و شرق نیویورک می‌رویم. قرار نیست گاتهام خلق کنیم."

آرونوفسکی برای "بتمن: سال اول" حتی "فرانک میلر" نویسنده‌ی افسانه‌ای کتاب‌های مصور را با خود همراه کرد تا فیلمنامه‌ را به نگارش درآورد. کارگردان "مادر!" به "امپایر" می‌گوید: "فوق‌العاده بود زیرا من یکی از طرفداران بزرگ رمان‌های مصور او هستم. بنابراین تنها ملاقات با او در آن زمان هیجان‌انگیز بود." آرونوفسکی می‌گوید میلر از اینکه او قصد داشته داستانی بسیار تلخ از "بتمن" روایت کند شگفت‌زده می‌شود: "داستان من وارد مسیر شکنجه می‌شد."

آرونوفسکی هرگز "بتمن" را نساخت و برای کارگردانی "وولورین" هم با استودیو به توافق نرسید.

بتمن جوکر واکین فینیکس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین