کد خبر: 48172 A

اعتراف تارانتینو به شکست متفاوت‌ترین فیلمش

اعتراف تارانتینو به شکست متفاوت‌ترین فیلمش

تارانتینو در مورد فیلم "گرایندهاوس" که در سال ۲۰۰۷ با همکاری رابرت رودریگز ساخته می‌گوید: "آن‌ها نمی‌دانستند در حال دیدن چه هستند."

ایران آرت: یکی از قمارهای دوران فیلمسازی "کوئنتین تارانتینو" فیلم "گرایندهاوس" با همکاری "رابرت رودریگز" بود. به همراه این فیلم "ضد مرگ" به کارگردانی تارانتینو و "سیاره‌ ترور" به کارگردانی رودریگز نیز منتشر شد. "گرایندهاوس" در بازار آمریکا به سختی شکست خورد و تنها ۲۵ میلیون دلار فروش کرد.

تارانتینو در پاسخ به این پرسش خوانندگان مجله‌ی "امپایر" که آیا مخاطبین تفسیر نادرستی از "گرایندهاوس" کرده‌اند یا نه، اعتراف می‌کند که او علاقه‌ی بینندگان آمریکایی به سینمای سودجو را دست‌ بالا گرفته است.

تارانتینو می‌گوید: "در آمریکا "گرایندهاوس" را داشتند. در بریتانیا شما "ضد مرگ" را داشتید. در مورد "گرایندهاوس" فکر می‌کنم من و رابرت احساس کردیم که مردم کمی بیشتر از فیلم‌های دوگانه (یک بلیت، چند فیلم) و سینمای سودجو به عمل آورند. اما نکردند.  اصلاً استقبال نکردند. نمی‌دانستند در حال تماشای چه هستند. هیچ معنایی برای‌شان نداشت، و این که ما چه کرده بودیم. بنابراین حالتی پیش‌ آمد مثل زمانی که یک دانش‌آموز بیش از حد برای مدرسه به خودش می‌رسد. اما فکر می‌کنم استقبال مخاطبین انگلیسی بد نبود."

به گزارش 30نما، تارانتینو به مناسبت سی‌امین سالگرد انتشار "امپایر" مصاحبه‌ی مفصلی با مجله داشته. این مصاحبه سال گذشته انجام شده اما برای اولین بار به صورت آنلاین منتشر می‌شود. تارانتینو داستان جالبی در مورد دیدن "ضد مرگ" در انگلستان به همراه "ادگار رایت" بازگو می‌کند: "برای مصاحبه‌های مطبوعاتی فیلم پیش از افتتاحیه در لندن بودم. به "ادگار رایت" گفتم بیا من و تو و دوستانت جمعه شب در پیکدیلی فیلم را ببینیم. نیرا [پارک]، تهیه‌کننده‌اش، و "جو کورنیس" و کل گروه ادگار در شب افتتاحیه برای دیدن "ضد مرگ" به دل "پیکدیلی سیرکس" رفتیم. اما وقتی وارد سالن سینما شدیم تقریباً ۱۳ نفر آنجا بودند. روز افتتاحیه در ساعت ۸:۳۰ متوجه هستید؟ تجربه‌ی فروتنانه‌ای بود. اما نشستیم و فیلم را دیدیم و اوقات خوشی را سپری کردیم. ادگار می‌گفت: "کارت تحسین‌برانگیز بود. فکر می‌کردم برمی‌گردیم و از آنجا خارج می‌شویم. اینکه گفتی "گور پدرش" و نشستی را ستایش می‌کنم."

تارانتینو پس از "گرایندهاوس" به سراغ "حرامزاده‌های بی‌شرف" (Inglourious Basterds) رفت که جایزه‌ی بهترین بازیگری را در کن و اسکار بهترین بازیگر مرد نقش مکمل را برای "کریستف والتز" به همراه داشت. تارانتینو نیز نامزد اسکار بهترین فیلمنامه‌ی اریجینال شد.

 

کوئنتین تارانتینو تارانتینو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین