کد خبر: 48286 A

جشنواره کن و ونیز مشترک برگزار می‌شوند؟

جشنواره کن و ونیز مشترک برگزار می‌شوند؟

رئیس جشنواره فیلم ونیز به احتمال همکاری مشترک میان این رویداد سینمایی با جشنواره فیلم کن واکنش نشان داد.

ایران آرت: رئیس بینال ونیز احتمال همکاری میان دو جشنواره‌ مهم کن و ونیز را در مقطع کنونی غیرمحتمل دانست.

به نقل از ورایتی، "روبرتو سیکوتو" در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایتالیایی "آنسا" ضمن اعلام این که این رویداد سینمایی در حال آماده‌سازی برای برگزاری دوره هفتاد و هفتم طبق تاریخ اصلی است، به صحبت‌های "تیری فرمو" دبیر جشنواره کن درباره احتمال همکاری مشترک میان این رویداد سینمایی واکنش نشان داد. 

ایسنا نوشت، "فرمو" اخیرا در مصاحبه‌ای با ورایتی عنوان کرده از زمان شروع بحران جهانی شیوع ویروس کرونا، همچنان در حال گفتگو درباره امکان انجام دادن کاری مشترک میان ونیز و کن (در صورت لغو کن) هستیم. 

"سیکوتو" رئیس جدید بینال ونیز در این باره گفت: "با کن همه جیز ممکن است اما این ناامیدکننده است که "تیری فرمو" همچنان می‌گوید در حال بررسی شرایط است و اعلام نمی‌کند می‌خواهد چه کاری انجام دهد. ما به برنامه‌ خودمان ادامه می‌دهیم و اگر کن همچنان در حال فکر کردن است،  پس دیگر گفتگویی نخواهد بود.

رئیس بینال ونیز تصریح کرد در حال حاضر فرضیه‌ای روی میز برای جشنواره مشترک کن-ونیز وجود ندارد. 

هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم ونیز، طبق اعلام پیشین، قرار است از تاریخ ۲ تا ۱۲ سپتامبر (۱۲ تا ۲۲ شهریور) برگزار شود و امسال "کیت بلانچت" بازیگر برنده اسکار به عنوان رئیس هیئت‌داوران بخش رقابتی انتخاب شده است. 

 به دلیل بحران جهانی شیوع ویروس کرونا، جشنواره کن امسال تاریخ اصلی خود را که ابتدا از ۱۲ تا ۲۳ ماه می (۲۳ اردیبهشت تا ۳ خرداد) بود به تعویق انداخت و اعلام کرد پایان ماه ژوئن و اوایل جولای را به عنوان گزینه اصلی خود برای برگزاری جشنواره در نظر گرفته اما با تمدید شرایط قرنطینه در این کشور تا تاریخ ۱۱ می (۲۲ اردیبهشت) و ممنوعیت برگزاری هر جشنواره و رویدادی تا اواسط ماه جولای (اواخر تیرماه)، برگزاری جشنواره کن و رویدادهای جنبی آن عملا در بازه زمانی جدید درنظر گرفته‌شده غیرممکن شده است. بخش‌های جنبی امسال جشنواره کن به طور کلی لغو شده است و بازار فیلم نیز قرار است به صورت آنلاین برگزارشود. 

باید منتظر ماند و دید چه اتفاقی در انتظار این دو جشنواره مهم  سینمای جهان در سال ۲۰۲۰ خواهد بود. 

 

جشنواره فیلم کن جشنواره فیلم ونیز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین