کد خبر: 48347 A

راز عجیب فیلم "گلادیاتور" فاش شد

راز عجیب فیلم "گلادیاتور" فاش شد

بازیگر نقش اصلی فیلم "گلادیاتور" فاش می‌کند که تا اواسط فیلمبرداری قرار بوده شخصیت ماکسیموس زنده بماند.

ایران آرت: پایان احساسی فیلم برنده‌ی اسکار "گلادیاتور" به کارگردانی "ریدلی اسکات" پس از گذشت ۲۰ سال با مرگ شخصیت "ماکسیموس" با بازی "راسل کرو" در حیم دوئل با "کومودوس" با بازی "واکین فینیکس" هنوز در یادها باقی‌ست. با این حال، بازیگر نقش اصلی تا میانه‌ی فیلمبرداری تصور می‌کرد که زنده می‌ماند. کرو به تازگی در مصاحبه با مجله‌ی "امپایر" نگاهی انداخته به لحظه‌ای که اسکات نظرش را در مورد سرنوشت "ماکسیموس" تغییر می‌دهد در حالی که فیلمبرداری در حال انجام بود. کرو می‌گوید آن تصمیم درست به نظر می‌رسید زیرا جمله‌ی "اسم من ماکسیموس است" شخصیت از آغاز "اساساً یک وصیت‌نامه است."

کرو می‌گوید: "به یاد می‌آورم ریدلی [اسکات] در محل فیلمبرداری به سمت من می‌آمد و می‌گفت: "ببین، با توجه به نحوه‌ی شکل‌گیری شخصیت نمی‌دانم او چگونه باید زنده بماند. تنها هدف این شخصیت گرفتن انتقام همسر و فرزندش است، و وقتی موفق به انجام این کار شد، دیگر باید چه کند؟" و من به شوخی می‌گفتم: "بله، ماکسیموس باید چه کند؟ باید در کلوسیوم پیتزا بفروشد؟ او تنها یک هدف داشت، اینکه در آخرت با همسرش دیدار کند و به خاطر کوتاهی در حقش عذرخواهی کند. همین."

به گزارش 30نما، با تغییر سرنوشت "ماکسیموس" و کشته شدن او پس از دوئل نهایی، سخنرانی‎اش حتی تأثیرگذارتر می‌شود. کرو می‌گوید فیلمبرداری سخنرانی او را به زحمت انداخته چرا که وقتی در فیلمنامه آمده بود باید تجهیزات تدافعی‌اش را بردارد، کلاه‌خود او موهایش را به شکل مضحکی درمی‌آورده. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

کرو می‌گوید: "کلاه‌خود مملو از الکتریسیته‌ی ساکن بود و هر بار که آن را برمی‌داشتم موهایم سیخ می‌شد. یک بار سعی کردم به آرامی آن را بردارم، یک بار سعی کردم سریع بردارم، اما هر بار موهایم شبیه به شخصیت‌های لعنتی برنامه‌ی "تله‌تابی" می‌شد. بنابراین، [ریدلی اسکات] با گرفتن نماهای کلوز-آپ این مسئله را حل کرد، وقتی که می‌خواستم با "کومودوس" مواجه شوم – فقط پیشانی و چانه دیده می‌شود و خارج از قاب موهای "تله‌تابی" که در باد حرکت می‌کنند مشخص نیست."

"گلادیاتور" در ماه می سال ۲۰۰۰ عرضه شد و در سراسر دنیا ۴۶۰ میلیون دلار فروش کرد. این فیلم حماسی پنج جایزه‌ی اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد برای کرو را کسب کرد. اسکات در حال حاضر دنباله‌ای این فیلم را توسعه می‌دهد و داستانی روایت می‌کند که دو دهه پس از مرگ "ماکسیموس" روی می‌دهد. این دنباله در مورد دوران بزرگسالی "لوسیوس" خواهر زاده‌ی "کومودوس" و فرزند "لوسیلا" با بازی "کانی نیلسن" خواهد بود.

 

هالیوود راسل کرو گلادیاتور
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین