کد خبر: 48399 A

مبارزه شارلیز ترون با کرونا و خشونت خانگی

مبارزه شارلیز ترون با کرونا و خشونت خانگی

نیم میلیون دلار از مبلغ اهدایی شارلیز ترون برای مقابله با خشونت خانگی در قرنطینه و نیم میلیون برای آسیب دیدگان بحران کرونا هزینه خواهد شد.

ایران آرت: شارلیز ترون بازیگر سینما و از ستاره‌های مشهور هالیوود از طریق بنیاد خیریه خود، یک‌ میلیون دلار به سازمان‌های غیرانتفاعی برای مبارزه با ویروس کرونا و کمک به نیازمندان اهدا می‌کند.

نیمی از این مبلغ یعنی ۵۰۰ هزار دلار در اختیار سازمان‌هایی قرار می‌گیرد که در زمینه خشونت‌های خانگی علیه زنان در این دوران بحرانی فعالیت می‌کنند.

به گفته فعالین مدنی و اجتماعی، قرنطینه خانگی میلیون ها نفر در سراسر جهان باعث افزایش خشونت های خانگی، سواستفاده و آزار زنان شده است و آنها امکان فرار ندارند، و‌ سایرین نیز نمی توانند به این زنان کمک کنند، کودکان نیز از جمله قربانیان این وضعیت غم انگیز هستند.

شارلیز ترون این پانصد هزار دلار را در کشور زادگاهش، آفریقای جنوبی و آمریکا به سازمان ها، گروه‌ها یا پناهگاه‌های زنان‌ اهدا می کند که حامی و پشتیبان قربانیان و نیازمندان هستند.

او از محبوب‌ترین بازیگران سینمای جهان در سالهای اخیر محسوب می شود و برای بازی در فیلم "هیولا" جایزه اسکار گرفت.

به گفته بنیاد خیریه این هنرمند، پانصد هزار دلار دیگر، به دو سازمان غیرانتفاعی اهدا می‌شود که در آمریکا و سایر کشورهای فعال هستند تا صرف امور خیریه و پروژه های انسان‌دوستانه شود.

 

شارلیز ترون چارلیز ترون
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین